MastercheFF

Misschien de verkeerde soort pan

2 likes

Dan gok ik dat je te weinig olie gebruikt, of niet heet/lang genoeg bakt. Ze zouden vanzelf los moeten halen

1 like

Dit eten wij regelmatig:

Frisse roerbak van scharrelkip, broccoli, paksoi en noedels https://www.ah.nl/r/1186476

Als je een gietijzeren pan gebruikt: eerst twee minuten verhitten, dan pas een ruime hoeveelheid olie erin doen. Bij mij maakt dat het verschil!

2 likes

Ja, dat gebruik ik! Thanks, ga het nog eens proberen.

1 like

Ik wil morgen dit gerecht maken maar kan nergens tarwezetmeel vinden. Waarmee zouden jullie het vervangen?

Heb je gekeken bij de amazing oriental
Die heeft het namelijk wel

Nee, want moet het morgen maken en die hebben we hier niet. :frowning: Ik heb hier wel bij een turkse supermarkt gekeken met veel aziatische spullen en ekoplaza en die hadden het niet…

Dan zou ik het vervangen met maizena of aardappelzetmeel. Of bloem, maar dat is iets meer dan alleen zetmeel, dus liever zetmeel van een andere plant. Ik denk dat het qua smaak weinig uitmaakt, omdat het zo’n ver geraffineerd product is.

Ik zou zelf gaan voor tapioca sinds dit wel onder de grassen valt

2 likes

Deze voor mijn verjaardag gekregen en omg, wat een verademing is dit zeg. Het lijkt ook alsof ik veel meer geraspte parmezaan heb. :heart_eyes:

26 likes

Ja dit moet je jezelf gunnen als je nog geen microplane hebt en cadeau doen aan iemand die graag kookt/bakt

4 likes

Ik heb 'm! Echt veel leuke recepten, voor een groot deel veggie.

1 like

Weet iemand toevallig waar je zuring kan kopen? (niet online)

1 like

Verse of in een bokaal? Ik koop in een bokaal hier bij de Delhaize. Misschien dat AH het heeft, het zijn minipotjes en je kijkt er makkelijk overheen.

Oh goeie, ik wist niet dat het in pot te koop was! Ik denk in België wel echt een bekender ingrediënt dan hier, maar ik ga zoeken.

En het gewoon plukken? Het groeit echt overal. Hoewel het nu misschien wat lastiger is om jonge malse blaadjes te vinden maar het hangt er natuurlijk ook vanaf wat je ermee gaat doen of dat nodig is.

2 likes

Voor vers weet ik alleen dar intratuin het heeft

3 likes

Maken jullie ook wel eens pap als bijgerecht bij het avondeten? Heel breed bedoel ik dat hoor dus polenta, maispap, havermout, rijstepap, congee enz. Ik ben dan benieuwd naar favoriete recepten!

Zelf vind boekweitgrutten lekker mee boter en stroop. De Friese manier met spekjes is ook lekker.

Sinds ik in zuid afrika geweest ben wel vaker polenta en saab

2 likes