Dan zou ik het vervangen met maizena of aardappelzetmeel. Of bloem, maar dat is iets meer dan alleen zetmeel, dus liever zetmeel van een andere plant. Ik denk dat het qua smaak weinig uitmaakt, omdat het zo’n ver geraffineerd product is.
Ik zou zelf gaan voor tapioca sinds dit wel onder de grassen valt
Deze voor mijn verjaardag gekregen en omg, wat een verademing is dit zeg. Het lijkt ook alsof ik veel meer geraspte parmezaan heb.
Ja dit moet je jezelf gunnen als je nog geen microplane hebt en cadeau doen aan iemand die graag kookt/bakt
Ik heb 'm! Echt veel leuke recepten, voor een groot deel veggie.
Weet iemand toevallig waar je zuring kan kopen? (niet online)
Verse of in een bokaal? Ik koop in een bokaal hier bij de Delhaize. Misschien dat AH het heeft, het zijn minipotjes en je kijkt er makkelijk overheen.
Oh goeie, ik wist niet dat het in pot te koop was! Ik denk in België wel echt een bekender ingrediënt dan hier, maar ik ga zoeken.
En het gewoon plukken? Het groeit echt overal. Hoewel het nu misschien wat lastiger is om jonge malse blaadjes te vinden maar het hangt er natuurlijk ook vanaf wat je ermee gaat doen of dat nodig is.
Voor vers weet ik alleen dar intratuin het heeft
Maken jullie ook wel eens pap als bijgerecht bij het avondeten? Heel breed bedoel ik dat hoor dus polenta, maispap, havermout, rijstepap, congee enz. Ik ben dan benieuwd naar favoriete recepten!
Zelf vind boekweitgrutten lekker mee boter en stroop. De Friese manier met spekjes is ook lekker.
Sinds ik in zuid afrika geweest ben wel vaker polenta en saab
Welk recept gebruiken jullie voor citroenrisotto?
Maak je ook wel eens opgebakken grutten? Dat vind ik nog lekkerder dan gewone grutten. Lekker met kristalsuiker Ik maak zelf verder nooit pap als bijgerecht.
Eigenlijk gewoon het basisrecept voor risotto en dan roer ik er op het laatst sap en rasp door.
Ik maak eigenlijk alleen polenta, soms als pap en soms maak ik er polentafrietjes van. Ik gebruik de recepten van Ottolenghi daarvoor.
Volgende week kook ik een (vegetarisch) vijfgangenmenu en de meeste gerechten heb ik al bedacht maar ik ben nog op zoek naar inspiratie voor een amuse. Ik zit nu te denken aan de filet americain van tomaat van Zoldering maar het drogen van de tomaten wordt denk ik een uitdaging in mijn oven. De tartelette van Jules Cooking (met honing en salie) lijkt me ook lekker maar de vorige keer heb ik ook al een tartelette gemaakt dus het lijkt me leuk om deze keer wat anders te doen.
Heb je cheflix?
Daar staat onder andere een recept voor een tomaten steak tartare die erg lekker (en simpel te maken) is. Staat ook een recept voor mini bapao met aubergine vulling.
Zonder cheflix zou je ook pani puri kunnen maken, is ook top als amuse
Nee, maar wel een goed idee om daar eens rond te kijken. Dank!