MastercheFF

Deze werd me aangeraden door de verkoper in Tigris & Eufraat en is heel lekker!!! 10000x beter dan alle potjes die ik gehad heb (en uit Libanon dus veilig)

5 likes

Had gisteravond laat helemaal nog een foto gemaakt om in dit topic te plaatsen, maar is dus gewoon deze haha.

Echt heel romig en ook niet mega duur (vergeleken met die Al Arz).

2 likes

Hebben jullie een goede app in gebruik waarin je recepten kan opslaan? Ik probeer een beetje orde te brengen, veel nieuwe recepten gevonden laatste tijd op veel verschillende plekken.

Ik heb nu ‘Receptenboek’ en dacht handig, want die leest ook zelf recepten uit. Maar hij slaat echt maar halve recepten op, heb 1 recept nu denk ik al 3x ingevoerd. Jullie nog tips?

Wil hem graag op meerdere devices maar dat kunnen ze denk ik allemaal wel tegenwoordig
(Oh maar heb wel een Apple telefoon en een Android tablet)

Oh en Recipe Keeper zag er goed uit, maar om dat op meerdere apparaten te doen moet je 23,- betalen

1 like

Ik gebruik My Recipe Box, heel basic maar werk prima. Linkje erin plakken en dan staat het hele recept erin, scherm blijft ook aan als de app open staat.

Edit: kan volgens mij wel maar op 1 apparaat.

Ja daar hebben ze allemaal last van geloof ik :sweat_smile:. Ben bang dat het toch uittypen wordt, zit nu naar Notion te kijken maar dat vind ik maar ingewikkeld haha. Of ik word te oud

1 like

Ik gebruik hier Google Docs voor. Dat is geen specifieke receptenapp natuurlijk, maar ik kan het vanaf al mijn apparaten eenvoudig oproepen en bewerken, kan er in zoeken, en het is gratis.

3 likes

Ja ga ik dat maar proberen want Notion synchroniseert ook niet haha. Wordt wel even een karwei maar als ik het goed bijhoud is het natuurlijk heel handig :). Dankjewel!

2 likes

Ik doe het in Notion. Ik heb daar zelf een database waarbij ik kan selecteren op maaltijd (bijv ontbijt, of bakken), ingrediënt en seizoen. Zo ziet het er dan uit als ik ‘pasta’ aanvink. Seizoen heb ik gedaan zodat ik, wanneer ik inspiratieloos ben, kan zoeken welke recepten in het seizoen zijn.

10 likes

Misschien Paprika receptenmanager
En geen app maar een website:
Eat your books. Van die laatste weet ik alleen niet of je eigen recepten kunt toevoegen.

1 like

Ik gebruik Google keep! Niet sexy maar werkt wel en is goed te synchroniseren. Ik gebruik een eigen systeem van tags die passen bij hoe ik kook. Specifieke ingrediënten waarvan ik weet dat ik er vaak iets bij zoek en andere tags als snel, soep, feestje, groep etc. Ik doe dan gewoon zoveel tags als ik wil per recept en dan kan ik goed filteren.

Maar maar eigenlijke systeem is een multomap met geprinte recepten en kopieën uit biebboeken :joy:

5 likes

Ik had laatst voor m’n verjaardag een dip gemaakt met o.a. feta, ricotta, zure room, honing en chilivlokken en mijn vaders vriendin zei dat het haar een beetje aan kashk deed denken en dacht dat ik dat wel lekker zou vinden. Ik heb dat vandaag bij een Arabische supermarkt gekocht en de medewerker vroeg voor ik ging afrekenen nog of ik wel wist wat het was. Toen ik uitlegde dat m’n vaders vriendin Iraans was en me had gezegd dit te halen, zei hij “oké dan is het goed” haha. Maar nu ben ik een beetje geïntimideerd door het product :joy: Heeft iemand een lekker gerecht of recept met kashk? Ik kreeg van m’n vaders vriendin het gerecht kashk bademjan doorgestuurd, dat wil ik sowieso proberen. Ze gaf de tip om geen zout te gebruiken bij de rest van het gerecht, omdat het blijkbaar heel zout is.

2 likes

Geen tips voor je maar ben wel heel benieuwd hoe dit smaakt nu haha

3 likes

Geen specifiek recept maar ik heb het wel eens op in pierogis in polen
Misschien een lekker idee

Haha ik ook! Ik zal het binnenkort even proeven.

@Mette12 oh dat heb ik nog nooit gegeten, lijkt me leuk om te proberen. Bedankt!

3 likes

Iemand nog tips voor lekkere recepten voor avondeten met verse vijgen? Ik dacht zelf aan iets van salade of plaattaart

1 like
1 like

Vijgen in combinatie met halloumi vind ik ook lekker.

1 like

Wauw ik kende deze app helemaal niet en heb hem door jou gedownload. Ik ben een behoorlijke leek met technologie (geworden).

https://www.ah.nl/allerhande/recept/R-R1197990/spaghetti-met-geroosterde-pompoen-en-blauwe-kaas
Ik wil dit opslaan op een centrale plek. Heb jij alle recepten handmatig ingevoerd? Of is er een makkelijkere hack? Had hem al wel gedeeld naar Notion maar dan pakt hij alleen de link van het recept? Dan weet ik dat even! Bedankt alvast!

1 like

Haha klopt, maar dat geeft niet. Bedankt voor het meedenken! Ik denk dat ik dit er als eerste mee ga proberen te maken. Heb deze week alleen geen tijd om iets nieuws te proberen, maar zodra ik het heb geprobeerd zal ik hier wel even delen hoe het was.

2 likes

Het is eigenlijk best vies en tegelijkertijd keilekker.
Ik heb het gehad met een auberginestoof. precies die je vriendin aangeeft, dus vooral mee maken. Het heeft wat een van rijpe kaas/zureroom/warmeyoghurt/umami achtige smaak.

1 like