Kastanje is toch een champignon? Kastanjechampignon?
Klopt, maar je hebt ook nog de normale, die witte, champignon.
ja true haha maar ik moest gewoon lachen om die ‘ik hou van alle champignons: enoki shiitake etc’
ik krijg enoki trouwens echt niet weg qua taaiheid, ik krijg echt kippenvel van dat rubberige geluid dat ze maken tussen je tanden. in japan was ik ergens best wel in the middle of nowhere en daar waren twee filipijnse zussen die 2x per dag eten voor je maakten. en daar zat ook enoki tempura bij en ik vond het zo kut om te laten liggen maar het was echt een fysieke strijd om het weg te krijgen hahaha. maar letterlijk, ik kon het gewoon bijna niet kauwen en doorslikken echt rillingen als ik eraan denk
Ja die is ook prima.
Mijn ouders gebruikten het waaayy back wel eens in pastasaus, nu weten ze wel beter gelukkig
Soms kan het geroosterd of gepeld zijn, maar verder zover ik weet wel hetzelfde
Het is wel voor gember
Is voor gember, maar heb het wel erns gezien met truffel
Wordt ook gebruikt voor het raspen van grote stukken zout
Ja, alleen die van Smaakt is biologisch, dus in die zin wel anders. Maar met dit soort dingen die op verschillende plekken in de winkel staan zijn de prijsverschillen echt idioot.
Als je het vaker gebruikt raad ik trouwens aan even op denotenshop te mijten, scheelt echt enorm veel.
1 kg is dan 5.75
Ooo dat wist ik niet! Bedankt voor de tip, I love sesamzaad.
Ik rasp er vaak knoflook op.
Ik ken dit specifieke ding als een raspje voor een blokje zout. (Rivsalt)
Oooh ik vind enoki zo lekker! Eet het eigenlijk alleen als ik tteokbokki maak, Koreaanse rice cake. Die saus maakt het echt lekker.
Maar dank voor jullie antwoorden. Die houdbare champignons kan ik voortaan met een gerust hart negeren
Turkse winkel of Toko is ook veel goedkoper dan supermarkt
Kastanje champignons zijn die ‘gewone’ bruine en de ‘gewone’ witte zijn Parijse champignons
Ik heb altijd geraspte kaas in de diepvries en dat is gewoon prima voor op warme gerechten, maar of het dan ook nog lekker is om op brood te eten weet ik niet. Anders maak je er tosti’s van