MastercheFF

Iemand tips voor vegan fine dining achtige recepten?

1 like
6 likes

Deze!

Qua boeken: Graanmarkt 13 van Seppe Nobels, Groenvoer (weet niet meer van wie) en Het Gerecht: plantaardig van Pieter-Jan Lint.

2 likes

Misschien Plant van Emile van der Staak. Hij is eigenaar van De Nieuwe Winkel in Nijmegen. Een vegan 2-sterrenzaak. Ik heb trouwens geen ervaring met het boek.

Ja die heb ik wel eens ingekeken, maar gaat me boven de pet haha. Vond ik meer gericht op chefs. Zou er wel zo graag eens willen eten zeg!!

Morgenavond komen er mensen pizza’s eten en er komen iets meer mensen dan verwacht.

Ik maak m’n deeg altijd met speciaal meel dat ik alleen online kan kopen dus helaas kan ik er niet meer bij maken. Dus we maken de pizza’s gewoon iets kleiner en we vullen het aan met andere dingen.

Hebben jullie tips wat ik hiervoor zou kunnen doen?

Zelf ben ik echt een avg eter dus ik heb niet echt inspiratie wat hierbij zou passen. Het mag wel gewoon simpel zijn en iets dat niet teveel tijd kost want we komen allemaal gezamenlijk ergens weg dat tot 17:00 duurt. Vanwege kinderen zouden we wel rond 18:00/18:15 willen eten.

1 like

Een soepje vooraf en een lekkere frisse salade voor bij de pizza?

1 like

Pasta pesto? Kun je ook al eerder maken en koud of lauw serveren

2 likes
  • salade met burata en balsamico
  • venkelsalade met sinaasappel en olijven
  • ciabatta erbij met tomaatjes / knoflook
4 likes

Ik zou iets doen wat je er naast kan eten: brood met dips op tafel of focaccia maken, bruschetta, of iets van gegrilde groentes met burrata. Dan zit je ook niet met een soort ‘gangen’ en veel daarvan kun je van te voren maken en op tafel zetten. Hoef je niet zelf van tafel nog om dat te maken.

3 likes

Ik heb van een etentje nog blauwe kaas over. Nu eet ik daar soms wel een stukje van, maar ben geen groot fan. Gok dat het gaat verpieteren in mijn koelkast. Hoe kan ik hier het beste mee koken. Liefste dat het niet gaat overheersen.

Met peer en eventueel een saus maken voor bij gnocchi :heart_eyes:
Of anders door mac en cheese, op een hamburger met gekarameliseerde ui, preistamppot of bij een risottootje?

3 likes

Met broccoli in een quiche

1 like

Alleen in het weekend eten

2 likes

Haha, hoe gaat dit de smaak verschillen voor mij verbeteren?

Heeft iemand tips voor een gerecht met deze pasta?

Een walnoot (tijm)saus is iets wat erg lekker kan zijn hierbij of meer in de richting van een saus met salie

2 likes

Dit kan je gewoon zo eten met bijvoorbeeld een salade ernaast. Eventueel een lekkere balsamico eroverheen!

2 likes

Salie/gebruinde botersaus. Met wat geroosterde walnoten of andere pitten op een bedje van rucola. Als je meer groente wil ga je courgette in dunne plakjes bakken. Of tomaatjes

Als je een paar plakjes stuk dunner maakt dan de rest. Dan worden die lekker bruin en krokant.

1 like

Beaufleuramsterdam op instgram heeft nu zo’n soort recept gedeeld!

2 likes