Culurgiones mee maken (met ook een beetje aardappel in de vulling)
Edit: of een simpel pureetje voor bij bijv. Vis of linzen
Culurgiones mee maken (met ook een beetje aardappel in de vulling)
Edit: of een simpel pureetje voor bij bijv. Vis of linzen
Ik vind ze heel lekker!
Je kan er lekkere soep mee maken of gewoon roosteren in de oven!
Otto heeft hier recepten voor (Jerusalem artichokes)
Ik had ze ook onlangs, had er toen puree / creme van gemaakt met geglaceerd witloof erop, was best lekker!
Ik heb oa 2 aubergine, tomaten, tahini, paprika, bosui, tempeh, vega gehakt, grillkaas, Griekse yoghurt, bonen/linzen, verse kruiden in huis en ik wil morgen een maaltijd maken met iig die aubergine, en ik wil dat de maaltijd iets van koolhydraten bevat anders heb ik zo weer honger. Hebben jullie een idee? Ik kan uiteraard gewoon naar de supermarkt maar ik wil ook graag dat wat ik heb op gaat haha.
Ik heb een oké oven, dus de aubergine kan er wel in maar ik kan niet een hele groenten uit de oven maaltijd maken want daar is die te klein voor.
Edit: ik eet vegetarisch
Een oldie but a goldie. Ze geeft zelf ook tips om het wat voedzamer te maken door bonen/ linzen etc toe te voegen (heb je in huis dus dat scheelt). Ik eet dit graag met lekker getoast brood, maar met couscous etc is dit ook lekker. Moet vaak wel langer in de oven om de kaas zo te krijgen.
Wat zouden jullie maken met een pot artisjokharten op olie?
https://www.jumbo.com/recepten/tapas-van-gemarineerde-artisjokharten-1382933-7
Dit is echt heel lekker!!
wat zijn jullie favoriete gerechten of sides met paddenstoelen?
ik wil meer paddenstoelen eten maar blijf een beetje hangen bij in een pastasaus, op (oost) aziatische manier gebakken naast rijst, in jjigae, of gebakken in boter en peterselie naast een eitje of op brood.
en dan als shoarma/gyros wil ik binnenkort een keer maken.
hebben jullie nog andere aanraders?
quiche of risotto
Claypot rice vind ik vaak heel lekker. Echt comfort food. Ik maak vaak een simpele versie met kip en veeeeel gember, maar ook regelmatig ergens een vega versie gegeten met bijv tofu. Of mss een champignon curry (en dan meer zuid-Indiase stijl?).
Quiche vind ik idd ook altijd lekker, vooral met gruyere ofzo erbij.
Beryl Shereshewsky heeft twee video’s waar ze paddenstoelengerechten van over de hele wereld probeert. Ik vind haar video’s sowieso altijd heel leuk en inspirerend dus misschien dat je hier ook weer nieuwe ideeën van krijgt. In de beschrijving staat een link naar deel 2.
Deze is lekker, weer net anders
Ik maak er ook old school champignonsoep of saus van of lekker classic een ragout met zo’n bladerdeeg vormpje is ook altijd een hit
Wat de rest zegt en ik vind dit ook lekker!
dankjullie!!
Die maak ik ook regelmatig. Heerlijk!
Zoetzure bundelzwammen kunnen overal doorheen of bij!
Zijn er mensen die wel eens mastiek gebruiken en zo ja, waar kopen jullie het? Ik heb een keer een zakje van een Egyptische vriend gekregen maar elke keer als ik het in een recept gebruik is het zo overheersend bitter. En ik lees dat het ook wel wat bitter hoort te zijn maar je zou ook allemaal andere smaken moeten kunnen proeven. Dus ik vraag me af of het misschien aan de soort ligt die ik nu in huis heb. Maar bij de toko’s bij mij in de buurt verkopen ze het niet, ik kan het op zich wel weer ergens bestellen maar misschien heeft iemand een goede tip.
Er staat nu een stuk van Nadia Zerouali op nrc hierover, weet niet of je daar toevallig toegang tot hebt