MastercheFF

Fodmap moet je even navragen, maar ik zou risotto maken! Dat is met glutenvrije bouillon vegan en glutenvrij. Veel recepten zijn met parmezaan maar dat heb je echt niet nodig. Als je checkt welke groenten/kruiden de fodmap persoon niet mag moet je wel een recept kunnen vinden! En dan salade met glutenvrij brood erbij (ook weer even checken met de fodmap persoon).

Wat de persoon met coeliakie betreft zou ik niet ook dingen met gluten maken/op tafel zetten ivm kruisbesmetting.

2 likes

of ik dacht in vergelijkbare categorie springrolls? Met tempeh of tofu en allerlei groentes? Hoef je ook alleen groentes te snijden en even de rijstnoedels te koken en simpel dipsausje maken (of je doet gewoon sojasaus haha), en dan kunnen mensen ze zelf vullen en even kijken wat ze er wel of niet in willen/kunnen?

Sojasaus is vaak met gluten! Kwam ik laatst achter door een vriendin. Maar Kikkoman heeft ook wel een glutenvrije.

@matroos ik kocht altijd Knorr bouillonblokjes voor mijn vriendin met coeliakie, huismerken waarschuwen vaak voor mogelijk kruisbesmetting

1 like

Oh ja mijn huisgenoot eet geen gluten dus wij hebben standaard de glutenvrije in huis haha, even niet over nagedacht dat dat niet altijd zo is

2 likes

Ik heb binnenkort een feest op het kinderdagverblijf met kinderen en ouders en er wordt gevraagd wat mee te nemen maar ik vind het heel lastig. Iets dat makkelijk met de hand te eten is, goed mee te nemen en van tevoren te maken, vegetarisch is en ook geschikt voor kinderen en ik wil dus geen wraps maken want saai. Het hoeft geen meesterwerk te zijn natuurlijk, maar ik weet het gewoon echt even niet meer.

Ik ga rauwkostspiesjes maken: 2x halve snoeptomaat, komkommer figuurtje uitduwen met koekjesvorm, en dan iets van augurk en/of blokje kaas erop.

Iets anders dat we hadden bedacht is mini quiches in een muffinvorm maar echt geen zin om te maken.

Edit - zit even te googelen voor mn eigen spiesjes inspo en vind een regenboogspies er ook leuk uit zien of bv tortellini met snoeptomaat en klein mozarella balletje

Oh mini quiche is wel leuk! Handig mee te nemen en ook prima nog een paar dagen later te eten als ik over houd.

Ik vind die spiesjes zelf altijd eng met echte kleintjes, die van mij gaat er dan ook mee rennen haha.

1 like

mini quiche idd of hartige muffins

1 like

Wat vind je er precies gevaarlijk aan? De punt of dat het op een stokje zit?

Heb het nog nooit gezien of gedaan met kinderen dus misschien is het wel een heel slecht idee en zie ik dat over het hoofd! Punt zou ik sowies afknippen.

Naast de genoemde opties waar ik het mee eens ben maak ik wel eens
-zoete pannekoek/poffertjes spiesjes
-kimbap
-caprese spiesjes
-aardbeien in chocolade
-mini hamburger broodjes, met een mini (ham)burger

1 like

Caprese spiesjes zijn hier altijd een hit!

1 like

Ik heb recent tofu eiersalade gemaakt (kan ook met kippenei) in een blad Romeinse sla gelegd met granaatappelpitjes bovenop. Salade had ik de dag ervoor gemaakt. Op de opvang zelf snel de salade in een blad sla geschept.

Hoe fancy zijn kinderen tegenwoordig? :joy:

12 likes

@Hola ja klinkt op zich prima maar mijn kind zou dit echt niet eten haha, laat staan op een feestje

4 likes

Niet hoor, meestal laten ze dingen als de broccoliboom links liggen en eten vooral de miniknakworstjes in bladerdeeg.

3 likes

Ah perfect, zoals kinderen horen te zijn :smiling_face_with_three_hearts:

3 likes

Ja ik vind spiesjes gewoon nooit zo chill, vooral bij wilde kinderen zie ik helemaal dat er een oog wordt uitgestoken. Maar ik ben daar raar in want er worden zo vaak spiesjes gemaakt haha.

@Keroppi knakworstjes in bladerdeeg is ook een goeie!!!

Twijfel nu tussen crepes, mini quiche of knakworstjes in bladerdeeg maar het gaat goed komen :+1:

3 likes

Ik ben tegenwoordig de vega knak in deeg moeke op alle feesten en partijen en die schaal is altijd als eerste leeg :woman_cook:

9 likes

Ik had dit ook voor m’n verjaardag gemaakt en ze waren echt een hit

2 likes