MastercheFF

Thanks! Wat doe je zoal met ingelegde citroen?

1 like

Behalve inhaleren? Haha nee ik vind het heel lekker bij bepaalde salades of bijvoorbeeld bulgur of couscous. Heerlijk met gegrilde courgette en pistache en wat nigellazaad in quinoa ook.

3 likes

Ook lekker op een tosti. Bij je broodje falafel. En ik kan t zo los eten :sweat_smile:

2 likes

Heb zelf veel spullen van de toko als aanvulling op mn standaard voorraadkast.
Dus o.a. goede miso, dashi, mirin, sake, kombu, verschillende soorten soja, yuzusap, katsuoboshi
Maar kook normaal heel veel Italiaans, dus vandaaruit meer standaardspul, maar dan van goede kwaliteit (tomaten, ansjovis, balsamico, etc.)
En heb altijd een voorraadje zelfgemaakte jam staan, daarmee is een simpel bolletje vanilleijs snel een fancy dessertje wat je zo in elkaar flanst!

En in koelkast en vriezer altijd minimaal pecorino en bladerdeeg (met bladerdeeg met pecorino en ansjovis heb je in notime en snelle snack voor onverwachte borrelaars die langskomen)

5 likes

Kappertjes, citroen, limoen, gember, basilicum- en muntplant. Het liefst zou ik meer kruidenplanten hebben maar ze gaan steeds dood, dus de rest koop ik toch maar los.
Pijnboompitten, pistachenoten, sesamzaadjes en amandel.
Crispy chili oil, miso, gon chu jang, kimchi, zwarte bonen pasta, yuzu, harissa, ao yuzu koshi, sesamolie, ponzusaus, rijstazijn, panko, ve-tsin, sojasaus, vissaus, sumak, mosterdpoeder en alle gebruikelijke gedroogde kruiden.
Verder heb ik ook altijd blikken tomaat, slagroom (ongeklopt), spekjes, verschillende soorten bouillonblokjes, verschillende soorten azijn en parmezaanse kaas in huis.
In de vriezer bladerdeeg, verschillende soorten vis en sojaboontjes.
En heel ouderwets misschien maar ik heb ook altijd een zak aardappelen liggen (dol op puree).

Als je dan ook nog zorgt dat je een basisvoorraad aan rijst, risotto, bulgur, pasta en noedels hebt, kun je met wat verse ingrediënten eigenlijk altijd wel wat lekkers maken.

Edit: dit is wel een hele lange lijst geworden, uiteraard niet allemaal must-haves :smile:

2 likes

Niet super bijzonder denk ik maar ik heb altijd doperwten in de diepvries, blikjes mais en augurken in huis.

1 like

Thanks! Wat een goeie ook van de pecorino invriezen, hier had ik nog niet aan gedacht.

Thanks! Ik heb in ieder geval mn toko boodschappenlijst ook weer aangevuld :wink:

2 likes

Sambal, pasta, pindakaas, augurk, sjalotten en knoflook.

1 like

ik heb even de andere berichten gelezen zodat het niet allemaal dubbel is.
mijn aanvulling:

• verschillende soorten azijn(rijst-, appelcider,-, balsamico-)
    *Worcestershire saus
  • vanillestokjes
  • eigenlijk de meeste soorten groene kruiden in de diepvries, vind ik vaak net wat meer toevoegen dan gevriesdroogd
  • ajvar, voor bijvoorbeeld een paprika pasta saus
    *maldon zout
  • gedroogde chilipepers
  • mushroom powder of umami poeder
  • xantham gum of bepaalde sauzen wat dikker te krijgen
1 like

Bedankt! Waar koop jij ajvar en umami poeder? Ook bij de toko?

2 likes

Ajvar had ik meegenomen uit roemenië
Umami poeder zag ik laatst bij de albert heijn, sommige tokos hebben het ook

3 likes

Ajvar heeft mijn AH ook in het ‘buitenlandse’ schap, maar anders idd Turkse supermarkt etc.

2 likes

Ik haal het altijd bij een winkel met producten uit de Balkan
Goed idee moet het weer es halen

1 like

Ik heb een kilo rabarber om op te gebruiken… love rabarber en een cake ga ik sowieso bakken, maar verder kan ik alleen compote bedenken. Iemand nog een ander leuk recept wat ik ermee zou kunnen doen?

Toevallig zijn er twee dingen met rabarber voorbijgekomen in de afgelopen drie weken, misschien is dit wat?

1 like

Wat vinden jullie de lekkerste instant noodles die je bij de Appie kunt kopen? Heb grootse plannen voor vieslekker avondeten morgen

1 like

indomie mi goreng

2 likes

Alles van indomie idd maar als je wat meer smaak zou willen dan de kimchi instant noodles, in een oranje verpakking.

4 likes

Ohh ja die zijn echt lekker!

1 like