Na ongeveer 10 jaar trouwe dienst heeft mijn keukenrobot (een Kenwood Multipro) de geest gegeven (motor is te oververhit geraakt tijdens het kneden van deeg). Ik ben dus op zoek naar een nieuwe keukenmachine/robot.
Ik zou er deze keer graag eentje willen die wel meer gericht is op deeg maken, maar het liefst één met meerdere functies (kneden, mixen, foodprocessor etc), en een niet al te kleine kom. Ik bak brood, koekjes, taart, pizza etc, maak pesto’s, hummus, spreads, desserten (chocomousse bv), rasp/snij veel (ook om te fermenteren of in te maken, en dingen waarbij je kleine stukjes wil), wil noten kunnen fijnmalen etc etc. Dit (eentje van Pierre), dit (eentje van Bosch), dit (nog een Bosch) en dit (eentje van Domo) zijn enkele machines die ik zag voorbijkomen. Heeft één van jullie toevallig ervaring met één van deze, of een andere aanrader? Bij merken als Kenwood en Kitchenaid - zoals onlangs besproken in het baktopic - zie ik precies vooral toestellen die enkel gericht zijn op kneden/kloppen/mengen, en ik zou graag meer kunnen doen met één machine. Of is het een utopie om dit alles-in-één (degelijk) te vinden?