MastercheFF

Dit recept maak ik wel eens: crisp black bean tacos with feta and slaw – smitten kitchen
Het is gemakkelijk en vooral heel snel, handig voor de doordeweekse dagen! Voor het recept voor de cole slaw moet je even doorklikken.

1 like

Ja ik bedoel gewoon uit een pot en opwarmen in de microgolf ofzo :slight_smile:

1 like

Ik ga dit recept dan eens proberen! Ik snijd meestal kool fijn met zo’n nicer dicer, dan krijg je mooie dunne slierten vind ik!

@George coleslaw wilde ik inderdaad ook gaan maken!

Ik vind zelf het recept van Jamie Oliver voor rode kool ook lekker maar de structuur van de kool dus niet :laughing:

2 likes

Ik overweeg om vanavond mijn allereerste Ottolenghi recept te maken. Voor nu staat de mushroom lasagne op de planning maar misschien heeft iemand nog andere tips? Ik heb redelijk wat ervaring met koken dus hoeft geen beginnersrecept te zijn.

1 like

moet je daar zo ongeveer nu wel aan beginnen.

13 likes

Doe ik wel en is nooit fout gegaan

1 like

Ik heb 2 grote favorieten:

Deze. Otto maakt zelf zijn gnocchi, maar als je dat overslaat staat dit binnen een half uur op tafel. Mega lekker.

En deze. De combi van vlezige, geroosterde aubergine met frisse kerrieyoghurt is zo bijzonder en zo lekker. Echt perfect als voorgerecht, maar ik eet er rustig een heel bord van als avondeten. Ook helemaal niet veel werk, als je de tijd die je nodig hebt om aubergine te roosteren meeneemtm

4 likes

Als het niet vega hoeft te zijn, deze vind ik echt heerlijk. Zeker de gemarineerde feta met geroosterd venkelzaad.

https://thehappyfoodie.co.uk/recipes/ottolenghis-orzo-with-prawns-tomato-and-marinated-feta/

3 likes

Yes, je verhit het en dood daarmee weer bacterien ect af. Goed en vlot terugkoelen en dan kan dat gewoon.

1 like

Wat zijn jullie favoriete recepten met boekweit? Ik heb het al een aantal keren gegeten ipv rijst maar zoek nu wat spannendere opties.

Heeft iemand wel eens van die bevroren avocadoblokjes door een salade gemikt? Ik ben benieuwd of dat een beetje te eten is of dat je die beter voor smoothies kunt bewaren.

1 like

Niet als blokjes, maar ik heb ze wel eens half geprakt op toast en crackers gegeten en dat smaakte helemaal prima. Geen verschil met verse avocado. Vond het vooral fijn dat ze altijd goed zijn en dat je niet die russische roulette van wel/geen rijpe avocado hebt haha.

2 likes

Iemand lekkere recepten met Oost-Indische Kers? Ik heb er heel veel van in de tuin staan en het blijft maar groeien dus liefst iets waar ik veel ervan in kan verwerken. Ik gebruik het nu in een aardappel/couscoussalade etc. Ik twijfel of het smaakvol genoeg is voor een pesto/vinaigrette/… of is dat wel een aanrader?

1 like

Het kan wel voor pesto, maar het is wat peperig. Ik zou het mengen met een wat zachter blad, iets als spinazie. En het kan ook heerlijk door een groene salade heen. Inclusief de bloemen!

2 likes

Dankje! Veel bloemen zijn het niet dus dat kan inderdaad prima door salade. Voor de rest is het een hele struik, dus een pesto oid zou wel handig zijn :sweat_smile:

3 likes

Wie weet hoe de gele groente, rechts, heet? Het is zo lekker in wok gerechten maar ik weet niet waar ik op moet zoeken (bij de toko).

Bamboescheuten?

5 likes

Ja! Ik zat helemaal in de knollen en radijzen hoek maar daar smaakt het niet naar!
Tnxx

1 like

Wij zijn toe aan nieuwe pannen (inductie), met en zonder anti-aanbaklaag en zouden graag investeren in goede kwaliteit. Ik vond in dit topic al Demeyere pannen, maar indien iemand nog andere tips heeft hoor ik het graag!

3 likes

Wij hebben WMF Profi resist pannen, een super duurzame antiaanbaklaag op basis van een honingraat structuur i.p.v. die standaard antiaanbaklaag die binnen no time niet goed meer is. Ben er echt super blij mee. Sommige hebben we inmiddels al een jaar in gebruik en nog steeds als nieuw, terwijl we dat met normale anti-aanbaklag echt niet redden. We hebben deze toen op advies van een medewerker in een goede kookwinkel gekocht en geen spijt van.

2 likes