MastercheFF

Heeft iemand wel eens van die bevroren avocadoblokjes door een salade gemikt? Ik ben benieuwd of dat een beetje te eten is of dat je die beter voor smoothies kunt bewaren.

1 like

Niet als blokjes, maar ik heb ze wel eens half geprakt op toast en crackers gegeten en dat smaakte helemaal prima. Geen verschil met verse avocado. Vond het vooral fijn dat ze altijd goed zijn en dat je niet die russische roulette van wel/geen rijpe avocado hebt haha.

2 likes

Iemand lekkere recepten met Oost-Indische Kers? Ik heb er heel veel van in de tuin staan en het blijft maar groeien dus liefst iets waar ik veel ervan in kan verwerken. Ik gebruik het nu in een aardappel/couscoussalade etc. Ik twijfel of het smaakvol genoeg is voor een pesto/vinaigrette/… of is dat wel een aanrader?

1 like

Het kan wel voor pesto, maar het is wat peperig. Ik zou het mengen met een wat zachter blad, iets als spinazie. En het kan ook heerlijk door een groene salade heen. Inclusief de bloemen!

2 likes

Dankje! Veel bloemen zijn het niet dus dat kan inderdaad prima door salade. Voor de rest is het een hele struik, dus een pesto oid zou wel handig zijn :sweat_smile:

3 likes

Wie weet hoe de gele groente, rechts, heet? Het is zo lekker in wok gerechten maar ik weet niet waar ik op moet zoeken (bij de toko).

Bamboescheuten?

5 likes

Ja! Ik zat helemaal in de knollen en radijzen hoek maar daar smaakt het niet naar!
Tnxx

1 like

Wij zijn toe aan nieuwe pannen (inductie), met en zonder anti-aanbaklaag en zouden graag investeren in goede kwaliteit. Ik vond in dit topic al Demeyere pannen, maar indien iemand nog andere tips heeft hoor ik het graag!

3 likes

Wij hebben WMF Profi resist pannen, een super duurzame antiaanbaklaag op basis van een honingraat structuur i.p.v. die standaard antiaanbaklaag die binnen no time niet goed meer is. Ben er echt super blij mee. Sommige hebben we inmiddels al een jaar in gebruik en nog steeds als nieuw, terwijl we dat met normale anti-aanbaklag echt niet redden. We hebben deze toen op advies van een medewerker in een goede kookwinkel gekocht en geen spijt van.

2 likes

Ik zou ook RVS pannen van Demeyere zeggen! Super duur, maar werkt fantastisch. Als je er tijd voor / zin in hebt, en je eet niet heel veel sauzen met tomaat of een andere zure component, dan zijn de carbon plus pannen van de buyer wat mij betreft ook een aanrader (en veel goedkoper). Wij bleven daarbij helaas bezig om de natuurlijke anti-aanbaklaag in te branden :sweat_smile:

2 likes

Ik ben fan van greenpan

2 likes

Door sausjes, om het spicier te maken. Wasabi mayo, maar het kan ook goed door tomatensaus, of in soepen. Heel lekker is een simpele komkommer salade met een dressing met wasabi. Of je bakt een beetje zalm en doet daar een wasabisausje bij. Zalm- of tonijnsalade met wasabi. Eiersalade is ook lekker met wasabi… Zelf vegetarische burgers maken met een beetje wasabi erdoor? Sushi bowl met zelfgemaakte saus met wasabi?

(bij mij gaan er meerdere tubes per jaar doorheen… :see_no_evil:)

3 likes

ja (vega)burgers met wasabimayo! of pokebowl met wasabimayo dressing. misschien is dit ook wel lekker: Spring Pea Wasabi Soup - A Spicy Perspective

4 likes

Wat een leuk recept!!! Meteen opgeslagen, helemaal mijn ding… mmmm!

2 likes

Heeft iemand een tip voor een goede grillpan die niet al te zwaar is?

1 like

KitchenAid heeft een fijne grillpan.

1 like

Beste lasagne recept, anyone?

1 like

Ik heb er een van Ikea!

1 like

Dit is mijn lekkerste recept. Maar wel veel werk. Dat is wel een beetje met lasagne, hoe lekkerder, hoe meer werk.

2 likes