MastercheFF

Ik heb de gewone duo, zonder die crisp-deksel erop. Inmiddels al bijna drie jaar en ik gebruik hem wekelijks.

3 likes

Ik heb er ook nog wel een te delen. Mijn lievelings in de herfst:



2 likes

Deze maak ik altijd met vegetarisch rulgehakt (dus niet van dat kneedbaar gehakt) en is superlekker! Ik gebruik geen kaas trouwens. De vulling kan je prima invriezen ook.

Mijn go to als het snel moet gaan, ik gebruik geen bonen :slight_smile:

Deze is misschien iets ingewikkelder maar kan je ook goed op voorhand maken, saus kan je invriezen en nadien dus afwerken met pasta en cottage cheese (al eet ik het vaak zonder pasta)

Terwijl het in de oven staat kan je rijst koken of couscous wellen

Verder simpele wokjes, als je witte vis klein snijdt gaart dit mee in de wok, hoef je het niet apart te bakken. Of met surimistaafjes die je fijn snijdt.

Gevulde pompoen met quinoa, feta en spinazie is ook een aanrader!

Edit: Ik ben niet de schrijfster van de blog, gewoon grote fan :smiley:

3 likes

Iemand tips voor de allerlekkerste soeprecepten? Er mag heus wat werk aan zijn en niet te standaard qua smaken. De linzen-tomaat-kokossoep van Ottolenghi is alvast een kanshebber maar ik ben benieuwd naar andere recepten. Mag iedere soort groente zijn, trouwens!

Ik maakte laatst Thaise pindasoep van Ohmyfoodness en die was echt mega lekker. Had er zelf nog noodles door gedaan om er een maaltijdsoep van te maken. Wel even langs de toko voor kaffirlimoenblad (had ik nog in de vriezer liggen), maar de moeite erg waard.

1 like

Ik heb een stuk lasagne uit de vriezer ontdooit en in de oven opgewarmd. We hebben alleen nog een stuk over, zouden we dat tot morgen kunnen bewaren? Het is dus al een keer in de oven geweest, toen ingevroren en weer opgewarmd in de oven.

Zeker! Wel in de koelkast bewaren en morgen goed verwarmen, bij voorkeur in de oven. Maar is verder geen probleem, lijkt me. En je neus vertelt je morgen precies wat je moet weten, als het niet zo is.

Keukenverbouwingsupdate: Het regent in mijn keuken. :smiling_face_with_tear: Het dak is er letterlijk af.

Bij de buren had ik een briefje in de bus gedaan omdat we natuurlijk klusgeluiden gaan produceren en toen hebben er een paar aangeboden dat we hun keuken wel mogen gebruiken om te koken! Zo lief :heart: Voorlopig is het niet nodig want de vriezer zit nog vol.

Ik kreeg nog de tip voor de groentelasagne van de Aldi. Normaal gesproken maak ik zelf lasagne maar als die op is, wil ik die van de Aldi wel gaan proberen.

14 likes

Ben heel benieuwd naar je keuken, heb je foto’s?

2 likes

De lasagne van de Aldi is lekker! Zeker proberen. Spannend dat de verbouwing begonnen is. En super lief dat je bij de buren eventueel mag koken!

1 like

Naar hoe het er nu uitziet? Ik kan straks als de werklieden pauzeren wel even een foto maken, wil hen er zelf liever niet op uiteraard.

Als je de nieuwe keuken bedoelt; dit model gaan we krijgen binnenkort! Op de Nederlandse site kan ik hem nog niet vinden.

We doen wel een andere wasbak, helaas. Die witte is prachtig maar net wat minder praktisch, dus we doen een wat simpelere, smallere verzonken bak in het aanrechtblad. Greepjes zoals op deze foto en een vergelijkbaar aanrechtblad qua kleur.

@Marquez Ja super lief hè, dat had ik nooit verwacht. Ik ga de lasagne zeker proberen.
De regen is nu gestopt, het zonnetje schijnt zelfs. Wel ligt er nu een plas water op de vloer. Gelukkig gaat toch alles er uit en blijft er behalve de 4 muren niets bewaard van de huidige situatie.

22 likes

Nu wil ik ook een nieuwe keuken

8 likes

Ja, ook benieuwd naar hoe het eruit zal zien. En waarom vind je die wasbak niet handig? Veel sterkte, even op de tanden bijten.

1 like

Omdat 'ie uitsteekt aan de voorkant, en omdat ie vrij breed is. Qua oppervlakte heb ik niet superveel ruimte, omdat het nieuwe fornuis vrij breed is en die ruimte vind ik belangrijker.

Huidige status:

Het zonnetje schijnt, de lucht is blauw.
Nieuwe keuken, kom maar gauw!

En voor de liefhebber een keukentegel uit de 70’s:

Alle tegels hebben die kleur en om en om zitten er tegels met deze bloemetjes tussen.

Het is inderdaad voorlopig de tanden op elkaar en geduld hebben. Maar ik heb er vertrouwen in en met de beloning van een nieuwe, duurzamere keuken in het vooruitzicht hou ik dit wel een aantal weken vol.

20 likes

Slim ook. Mijn ouders hebben deze wasbak en binnen een half jaar al kapot lelijk met schade.
Omdat hun producten eerder gekocht zijn dan in gebruik hebben ze geen garantie :sweat_smile:

1 like

Daar was ik inderdaad ook bang voor. Het is keramiek en ik denk dat dat uiteindelijk minder kan hebben dan een metalen wasbak. Ik kan best onhandig zijn en dingen laten vallen; dan vind ik het zonde als zo’n mooie wasbak al snel onder de krassen of butsen zit.
We pakken nu de hele keuken grondig aan en de eerstkomende jaren wil ik geen gedoe / dingen vervangen / dingen repareren.

Qua looks vind ik de witte wasbak wel heel gaaf.

2 likes

Wat een gezellige keuken! Jammer dat m’n man van heel strak houdt dus wij hebben nu een matwitte keuken met zwarte details. Maar anders had ik zeker voor zoiets gekozen.

Wij krijgen binnenkort het nieuwe blad met zo’n grote Kilsviken wasbak (kwartscomposiet). Ik kijk er echt naar uit, we hebben nu de kleinste wasbak en vooral met de tray van de kinderstoel is dat heel irritant.

Maar ik snap ook dat je met oog op de ruimte voor een middelmaatje gaat! Zo’n hele grote is mooi maar niet altijd praktisch.

Ik ben heel benieuwd naar het eindresultaat, de nieuwe keuken vind ik nog steeds het leukste aan ons nieuwe huis :heart_eyes:

1 like

Ik ben me aan het oriënteren op een slowcooker. Met name voor stoofperen en stoofvlees. Ik zie alleen door de bomen het bos niet meer. Ik hoef geen hele grote want veelal met max 2 personen. Is er iemand erg blij met hun slowcooker?

Ik heb mijn oog op:

2 likes

Die ziet er mooi uit!

Er is een Slowcooker-topic, misschien dat er daar meer tips komen.
Ik heb pas sinds afgelopen vrijdag een slowcooker, en omdat het voor mij echt een experiment was heb ik een goedkope gekozen met goede reviews:

Ik heb een gezin van 3 (2 volwassenen, 1 kleuter).

In Slowcooker-groepen op FB lees ik dat je beter een (iets) te grote kan kopen dan een te kleine, omdat je al gauw grotere hoeveelheden maakt als een gerecht goed bevalt. Dan kan je het eventueel invriezen of inmaken. Aan de andere kant; die ruimte moet je ook maar net hebben in je keuken.

Mijn Tristar kan alleen slowcooken en heeft geen andere functies dan high, low en warmhouden. Meer heb ik voor nu ook niet nodig.
Afgelopen weekend heeft mijne meerdere keren aan gestaan en ik ben er nu al, zo kort na aanschaf, heel blij mee. Het ontzorgt enorm.

2 likes

Ah dankjewel voor de uitgebreide review en de doorverwijzing. Ziet er goed uit die je hebt! :blush:

3 likes