MastercheFF

Omdat 'ie uitsteekt aan de voorkant, en omdat ie vrij breed is. Qua oppervlakte heb ik niet superveel ruimte, omdat het nieuwe fornuis vrij breed is en die ruimte vind ik belangrijker.

Huidige status:

Het zonnetje schijnt, de lucht is blauw.
Nieuwe keuken, kom maar gauw!

En voor de liefhebber een keukentegel uit de 70’s:

Alle tegels hebben die kleur en om en om zitten er tegels met deze bloemetjes tussen.

Het is inderdaad voorlopig de tanden op elkaar en geduld hebben. Maar ik heb er vertrouwen in en met de beloning van een nieuwe, duurzamere keuken in het vooruitzicht hou ik dit wel een aantal weken vol.

20 likes

Slim ook. Mijn ouders hebben deze wasbak en binnen een half jaar al kapot lelijk met schade.
Omdat hun producten eerder gekocht zijn dan in gebruik hebben ze geen garantie :sweat_smile:

1 like

Daar was ik inderdaad ook bang voor. Het is keramiek en ik denk dat dat uiteindelijk minder kan hebben dan een metalen wasbak. Ik kan best onhandig zijn en dingen laten vallen; dan vind ik het zonde als zo’n mooie wasbak al snel onder de krassen of butsen zit.
We pakken nu de hele keuken grondig aan en de eerstkomende jaren wil ik geen gedoe / dingen vervangen / dingen repareren.

Qua looks vind ik de witte wasbak wel heel gaaf.

2 likes

Wat een gezellige keuken! Jammer dat m’n man van heel strak houdt dus wij hebben nu een matwitte keuken met zwarte details. Maar anders had ik zeker voor zoiets gekozen.

Wij krijgen binnenkort het nieuwe blad met zo’n grote Kilsviken wasbak (kwartscomposiet). Ik kijk er echt naar uit, we hebben nu de kleinste wasbak en vooral met de tray van de kinderstoel is dat heel irritant.

Maar ik snap ook dat je met oog op de ruimte voor een middelmaatje gaat! Zo’n hele grote is mooi maar niet altijd praktisch.

Ik ben heel benieuwd naar het eindresultaat, de nieuwe keuken vind ik nog steeds het leukste aan ons nieuwe huis :heart_eyes:

1 like

Ik ben me aan het oriënteren op een slowcooker. Met name voor stoofperen en stoofvlees. Ik zie alleen door de bomen het bos niet meer. Ik hoef geen hele grote want veelal met max 2 personen. Is er iemand erg blij met hun slowcooker?

Ik heb mijn oog op:

2 likes

Die ziet er mooi uit!

Er is een Slowcooker-topic, misschien dat er daar meer tips komen.
Ik heb pas sinds afgelopen vrijdag een slowcooker, en omdat het voor mij echt een experiment was heb ik een goedkope gekozen met goede reviews:

Ik heb een gezin van 3 (2 volwassenen, 1 kleuter).

In Slowcooker-groepen op FB lees ik dat je beter een (iets) te grote kan kopen dan een te kleine, omdat je al gauw grotere hoeveelheden maakt als een gerecht goed bevalt. Dan kan je het eventueel invriezen of inmaken. Aan de andere kant; die ruimte moet je ook maar net hebben in je keuken.

Mijn Tristar kan alleen slowcooken en heeft geen andere functies dan high, low en warmhouden. Meer heb ik voor nu ook niet nodig.
Afgelopen weekend heeft mijne meerdere keren aan gestaan en ik ben er nu al, zo kort na aanschaf, heel blij mee. Het ontzorgt enorm.

2 likes

Ah dankjewel voor de uitgebreide review en de doorverwijzing. Ziet er goed uit die je hebt! :blush:

3 likes

Iemand aanraders qua recepten met groene paprika’s?

Ben bang dat ze uit mijn moestuin niet meer rood worden en ik kom met groene paprika’s niet verder dan de enchiladas van Knorr haha.

Je kunt ze lekker poffen/blakeren in de oven of op de bbq. Je kan er ook een lekkere dip of salsa mee maken, dan gebruik je ook gelijk wat meer.


Hebben er hier mensen een (slow)juicer en wat zijn aan- of afraders? Ik wil sapjes kunnen maken met groenten. Het liefste kan zo goed als alles in de vaatwasser en is hij niet al te duur.

1 like

Ik vind het lekker om ze in heel kleine stukjes te snijden samen met ui en gehakt, als vulling voor quesadilla’s.

1 like

Ik heb er een gekocht met ‘vaatwasbestendige onderdelen’ maar eigenlijk mogen alleen de twee schaaltjes waar het pulp en het sap in de vaatwasser :unamused:
verder is het afwassen en in elkaar zetten wel simpel, ik gebruik hem vooral voor appelsap uit eigen tuin, ik heb deze; KitchenBrothers Slowjuicer - 700 ML - Groenten en Fruit - BPA-Vrij - Met Pulpcontainer... | bol.com

1 like

Ik gebruik ook zo een soort slowjuicer en doe het wel allemaal in de vaatwasser. Ja, het plastic is na 3 a 4 jaar wel minder mooi. Ik heb het niet heel intensief gebruikt maar wel tweewekelijks. Hij werkt nog naar behoren.

4 likes

Hier liepen we tegen hetzelfde aan. Als we de paprika’s bij een aantal oude bananen neerlegden, werden ze allemaal rood na een paar dagen.

3 likes

Altijd in als ik in de toko ben wil ik alles kopen wat me intrigeert.

Ik vond net dit:


Hebben jullie ook wel eens bijzondere ingrediënten uitgeprobeerd? De meeste toko favorieten ken ik al, maar ik had nu bijvoorbeeld oorzwammen mee genomen! Die heb ik vaker in Taiwan gegeten dus leek me leuk om daar iets mee te maken.

5 likes

Wat leuk! Ik kan me zo niks voor de geest halen… en ik ben ook niet zo’n durfal als het gaat om nieuw eten proberen. :sweat_smile:


Hoe hebben jullie je kruiden georganiseerd?
Ik had eerst een rekje aan de muur, maar dat werd al snel te klein voor de hoeveelheid potjes die ik had. En potjes met een bollere onderkant zoals die van Verstegen pasten er niet in, waardoor ik alsnog veel losse potjes had in mijn keukenkastje.
Ik wil het graag beter organiseren op een plek die overzichtelijk en toegankelijk is.

Een kruidenlade vind ik mooi:
DSC_1556

Maar in mijn keuken is dat helaas geen optie omdat er niet veel ondiepe lades zijn, en degene die er zijn gebruik ik voor bestek en keukengerei.

Ik twijfel nu tussen een paar manieren.

Een kruidenrek aan de binnenkant van een kastdeurtje. Nadeel: Je beschadigt hier wel het deurtje mee.

Alle kruiden in dezelfde (nieuwe) potjes doen en dan in een bak van IKEA. Nadeel: kost veel liggende ruimte. Maar qua capaciteit zou ik het hier wel mee redden.

Een hangend kruidenrekje van Joseph Joseph voor onder een plankje in je keukenkastje, waarbij je niet hoeft te boren. Nadeel: ik red het niet met de hoeveelheid potjes die hier in passen. :sweat_smile: En dan zal ik er meerdere moeten plaatsen. Maar het spreekt me wel aan dat je hier ruimte gebruikt die anders leeg is.

Er is geen enkele methode perfect en dat hoeft ook niet, maar ik ben nog even aan het nadenken welke methode de beste is voor mijn keuken. Ik neig nu naar de Variera bak van IKEA. Maar wellicht hebben jullie nog ideeën?

1 like

Ik heb wel een kruidenlade, kan je niet een extra ‘geheime’ lade nemen. Ik heb ‘m later in mijn Ikea keuken genomen en neemt echt geen ruimte in beslag.

Ik denk niet dat dat kan. Ik krijg straks 2 ondiepe lades en die zijn bezet (bestekbak en keukengerei). Heb je een voorbeeld van hoe een geheime lade er uit ziet ongeveer?

Ja zeker



Zie je ook waarmee je me hebt geïnterpreteerd :joy:

5 likes

Dank!

Hahaha ik zie paprikapuree. :heart:

1 like

Ik heb een lade met daarin een geheime lade zoals hierboven genoemd wordt. In de onderste lade heb ik kruiden zitten zoals jouw foto van de potjes in de Ikea box. Ik heb een hoop potjes online gekocht en leuke etiketten bij dille en kamille. In de bovenste lade ligt bakpapier, vershoudfolie etc

Dit zijn de etiketten van Dille en Kamille

2 likes