Wat leuk! Ik kan me zo niks voor de geest halen… en ik ben ook niet zo’n durfal als het gaat om nieuw eten proberen. 
Hoe hebben jullie je kruiden georganiseerd?
Ik had eerst een rekje aan de muur, maar dat werd al snel te klein voor de hoeveelheid potjes die ik had. En potjes met een bollere onderkant zoals die van Verstegen pasten er niet in, waardoor ik alsnog veel losse potjes had in mijn keukenkastje.
Ik wil het graag beter organiseren op een plek die overzichtelijk en toegankelijk is.
Een kruidenlade vind ik mooi:

Maar in mijn keuken is dat helaas geen optie omdat er niet veel ondiepe lades zijn, en degene die er zijn gebruik ik voor bestek en keukengerei.
Ik twijfel nu tussen een paar manieren.
Een kruidenrek aan de binnenkant van een kastdeurtje. Nadeel: Je beschadigt hier wel het deurtje mee.
Alle kruiden in dezelfde (nieuwe) potjes doen en dan in een bak van IKEA. Nadeel: kost veel liggende ruimte. Maar qua capaciteit zou ik het hier wel mee redden.
Een hangend kruidenrekje van Joseph Joseph voor onder een plankje in je keukenkastje, waarbij je niet hoeft te boren. Nadeel: ik red het niet met de hoeveelheid potjes die hier in passen.
En dan zal ik er meerdere moeten plaatsen. Maar het spreekt me wel aan dat je hier ruimte gebruikt die anders leeg is.
Er is geen enkele methode perfect en dat hoeft ook niet, maar ik ben nog even aan het nadenken welke methode de beste is voor mijn keuken. Ik neig nu naar de Variera bak van IKEA. Maar wellicht hebben jullie nog ideeën?