Ik vind ze geroosterd altijd wel lekker door een pastasaus, als je het blendt wordt het ook niet zo paprika-achtig. Zoiets; Tagliatelle met geroosterde paprikasaus - OhMyFoodness
Voor tomatensoep?
Paprikasoep! Is echt heerlijk en de paprika’s gaan lekker zoet smaken. En super simpel. Stiekem lekkerder dan tomatensoep!
Thanks voor de tips! Ik ga er een soepje van maken. Heb ook nog een pompoen liggen dus ik ga dat in de oven roosteren, hopelijk smaakt het dan wat minder naar paprika
Ik ken het gerecht niet persoonlijk maar als ik het Google zou ik ook voor iets groens gaan ja. Maar inderdaad lekker aangemaakte boontjes, broccoli of spinazie misschien? Met een soort dressing, en beetje fancy maken door voor het serveren er iets overheen te strooien? Lente-ui, chili’s of sesamzaadjes?
Ik geef iemand een kookboek vol Arabische recepten cadeau, daarbij wil ik graag wat kruiden uit het boek kopen (heb al een lijstje) en liefst nog wat leuks qua kookgerei erbij. Heeft iemand tips? Ik ben niet thuis in deze keuken.
Mocht je nog specerijen zoeken dan is Ras El Hanout misschien leuk. Kookmutsjes heeft een fijne blend en zij verkopen ook Ras El Kouzina, een eigen kruidenmix.
Er wordt regelmatig honing gebruikt in Arabische keukens, is misschien een honinglepel geschikt? Verder worden er bij mijn weten niet heel veel bijzondere tools gebruikt. Als ik kook- en bakfilmpjes kijk zie ik dat men veel met de hand doet.
Mochten er ook bakrecepten in het boek staan dan is een maamoulvormpje wel tof, of een koekstempeltje, die zijn in grotere steden of online wel te vinden. Als dat lastig is zou ik kiezen voor een mooi bordje / schaaltje met geometrische vormen, of een mooi setje met kleine dipschaaltjes.
Misschien een tajine? Maar is wel specifiek Marokkaans/Tunesisch.
Hebben jullie ideeën voor gerechten met bloemkool? Ik heb een heel grote bloemkool waar iets mee moet gebeuren.
Ik wil iig soep maken. En ik denk iets uit de oven, maar weet niet. Vind geroosterde bloemkool sowieso wel lekker, maar heb ook wel zin in een of andere comfort food schotel met veel kaas. Iemand een idee?
Door de Mac & cheese heen, echt heerlijk!
Picallily maken! Daar heb je niet heel veel bloemkool voor nodig dus het is dan meer als je niet alle bloemkool kwijt kan in een gerecht en je geen dagen achtereen bloemkool wil eten. Dat raad ik ook echt af want buikpijn
Bij bloemkool en veel kaas moet ik aan dit gerecht van ottolenghi denken. Zelf nog nooit gemaakt, maar lijkt me echt heel lekker!
Deze fettuccine alfredo is ook erg lekker, en inderdaad in een mac & cheese! Ik rooster het ook vaak voor in een curry te doen.
Deze bloemkooltaart van Yvette van Boven vind ik ook heel lekker klinken. Disclaimer: ik heb hem zelf nog niet gemaakt!
Oh die is ook geweldig, had ik al eens gemaakt! Een vergeten, gaat op mijn lijstje voor volgende week!
(Kijk vooral ook de video!)
Ziet er heerlijk uit allemaal, thanks! Ik ga voor de mac and cheese.
Mijn vriend heeft mij ooit ook een Arabisch kookboek gegeven en heeft daar de ingrediënten voor 1 van de recepten bij gedaan (koshari ) zodat ik er meteen mee aan de slag kon
. Misschien is dat nog een idee?
Dat is ook heel leuk inderdaad, dankjewel!
Welke vissaus en garnalen pasta heb je gebruikt om dit te maken? Ik lees steeds dat je hele specifieke moet gebruiken maar die kan ik vervolgens niet vinden.