MastercheFF

Mijn favoriete herfst-/winterrecept is echt kimchi jjigae. Makkelijk, lekker, gezond, blijft super lang goed en eigenlijk kun je alles erin gooien wat je wilt. (niet heel authentiek misschien maar ik moet sowieso altijd alles al vega maken)

4 likes

Doe jij er nog specifiek iets in om het varkensvlees te vervangen? Of gewoon weglaten?

1 like

Ik ga met kerst Plenty van Ottolenghi cadeau geven. Zijn er een aantal ingrediënten die in het hele boek veel gebruikt worden (zo ja, dan wil ik die erbij geven. Waar moet ik dan aan denken?) of is het leuker om 1 recept eruit te pikken en daar de ingrediënten van te geven?

1 like

Ik gok dat je met sumak, zwarte knoflook, za’atar, harissa, ingelegde citroenen, komijn/koriander/cardamom zaad (heel), tahini, granaatappel melasse en hele pistaches wel de basis hebt.

13 likes

Ooh wat een top lijstje! Dankjewel!

1 like

Ik zoek bagel-inspiratie! Waarmee beleggen jullie je bagel het liefst?

Zalm, kruidenroomkaas en rucola is mijn favoriet, en als ik geen zalm in huis heb gebruik ik ook weleens salami.

1 like

heel basic maar een caprese bagel haha

1 like

Misschien voor nu te uitgebreid maar ik zou dit echt geweldig hebben gevonden om te krijgen

2 likes

Ik wil een nieuwe staafmixer en twijfel tussen kitchenaid, braun MQ7087X en smeg inclusief accessoires.
Kitchenaid lijkt heel goed en ik ben super blij met de keukenmachine, maar die heeft geen pureestamper accessoire. Die van braun is cool blue keuze en heeft echt alles qua accessoires. De Smeg heeft de leukste kleur en vormgeving haha (en wel ook pureestamper).

Heeft iemand misschien tips/dingen om op te letten?

@George misschien? ik las dat jij een bamix hebt, dat is mij net een beetje te duur, maar jij hebt wel veel kook en bakervaring dus misschien ken je deze opties ook

3 likes

ik laat het meestal weg en doe er naast tofu wat extra groenten in!

1 like

Ik vind ze er alledrie wel goed uitzien! Van Kitchenaid heb ik eventueel nog een BF kortingscode in de mail gehad, weet niet of die het nog doet maar anders kun je dat nog proberen. BFNL22N Voor alles in de sale en
BFPERSNL22NZLEN Voor alles wat buiten de huidige sale valt.

Ik zou vooral overwegen of je alle opzetstukken wel gaat gebruiken, anders is het voornamelijk kastvulling. Verder is fijn om een metalen mixer gedeelte te hebben, eentje van kunststof kan snel verkleuren door soep/kruiden, maar dat zit bij deze drie dus goed. Zo’n hakmolentje is heel fijn om even snel een uitje in te snipperen en het garde opzetstuk is ook handig om snel wat op te kloppen. Het is geen vervanging voor een planeetmenger, maar wel lekker compact en minder afwaswerk haha.

3 likes

Thanks! Ben voor de kitchenaid gegaan. Die past mooi bij mijn stand mixer, verbruikt het minste vermogen en is toch het krachtigst en eigenlijk gebruik ik van mijn huidige set ook vooral de maatbeker en de hakmolen. En dan koop ik wel een losse ouderwetse pureestamper voor als ik aardappelpuree wil maken

1 like

Wat is jullie favoriete chocolademelk.recept?

O ik heb een heel lekkere van David Lebovitz als je houdt van die heel rijke, dikke chocolademelk zoals in Frankrijk. Even kijken of ik ‘m al gepost heb op het forum, anders zoek ik m morgen op.

1 like

@Marquez

https://www.forumfeminarum.nl/t/wjekw-foto-editie-7-deel-1/20048/5162?u=bunnyslippers

1 like

Ooh klinkt heerlijk! Vervang je wel eens melk door slagroom? Ik heb n nog iets van 150 ml over een ik weet niet echt wat ik er mee kan doen.

1 like

Nog niet geprobeerd, want hij is al vrij rijk, maar zal vast lekker worden! En anders opkloppen en lekker dik bovenop je warme choco doen.

3 likes

Opkloppen en op de chocolademelk, op een advocaatje (:older_woman:) of ongeklopt in frittata.

3 likes

Ik heb dit net gemaakt met pure chocolade met stukjes candy cane van Tony’s. Megaaa lekker!

3 likes

Doot dit bericht lees en zie ik weer alle foto’s over de sneeuw en dit was zo’n leuke periode! Sowieso al die foto’s van die gezichtsafdrukken in de sneeuw, maar ook dat na een jaar van alleen maar corona corona corona iedereen even met wat anders bezig was!

5 likes