MastercheFF

Geroosterde edamame uit de oven met furikake, pairen met een oranje wijntje?

2 likes

Dubbelgebakken geitenkaas souffle
Hartige madeleines met een soeppie ernaast
Faux gras van paddestoelen
Een artisjok met citroen mayonaise als dip

En als je kan/wilt frituren misschien aanccini van tomatenrisotto met mozzarella vulling en een spicy aioli

2 likes

Ik vind deze echt een winner

Een blok met PET-vulling is dan misschien wel iets? Dan zit je niet vast aan een bepaald aantal sleuven. 10 messen erin is misschien wel veel maar ligt ook aan je messen. Ik heb zelf deze: Diamant Sabatier Trophee Messenblok PET filament Zwart
Was gevuld met messen ongeveer net zo duur als zonder dus misschien wel de moeite om daar nog naar te kijken

1 like

Wat is je budget pp?

1 like

Dat weet ik nog niet eigenlijk. Ben erg in de orienterendefase. Maar het zal niet mega groot zijn

Ik heb een bosje verse groene asperges gehaald bij de aspergekraam, iemand een idee wat ik daarmee kan? Letterlijk nog nooit asperges gemaakt

1 like

Gegrild met een gepocheerd ei of gewoon als groente bij elk gerecht waar je bvb broccoli bij zou eten.

1 like

Ik vind groene asperges het lekkerst gewoon simpel gegrild in een grillpan met wat zout! Maar ze zijn ook lekker in risotto bijvoorbeeld

6 likes

Stukje van de uiteinden afsnijden en dan in de oven met citroensap, olijfolie en zout voor 20 min ongeveer!

Kun je daslook in z’n geheel gebruiken? Of alleen de bladeren? @Bunnyslippers had jij niet laatst kruidenboter gemaakt?

@babushkababy weet dit vast wel

4 likes

De knoppen en zaadjes (als de bloemen uitgebloeid zijn) kan je inmaken, de blaadjes zijn lekker door boter. De stengels kan je ook eten, de bloemen zelf heb ik nooit gehad.

4 likes

Bloemen heb ik weleens gegeten, zijn heel lekker!

1 like

Ik doe ook vaak een handje daslook (bladeren en bloemetjes) door de roomkaas. Is heerlijk smeersel op brood of een toastje.

3 likes

Heb de bladeren en een paar bloemblaadjes gebruikt, was heerlijk! Bedankt voor de tips

1 like

Wat is jullie favoriete recept met rode linzen? Ik kom niet verder dan soep en dal maar wil erg graag wat meer opties. Online kom ik ook bijna alleen maar soep tegen.

Mesir Wot, een heerlijk Ethiopisch gerecht met specifiek de rode linzen

1 like

Ik weet niet helemaal of dit het juiste topic is voor mijn vraag, maar ik haal altijd veel inspiratie uit jullie creativiteit! Wat zijn jullie absolute musthaves voor in de voorraadkast? Ik kook sinds een jaar ofzo niet meer met pakjes of zakjes en heb inmiddels een aardige voorraadkast aangelegd. Maar nu ben ik toch wel heel benieuwd wat jullie in principe altijd in huis hebben qua basisingrediënten en smaakmakers - en dan het liefst een beetje buiten de standaard basisproducten om :wink: Ben super benieuwd wat ik nog “mis”.

2 likes

Ingelegde citroenen, kappertjes en crispy chili oil. :heart_eyes:

5 likes