Same. Ik heb het nu een aantal keer gelezen maar kan me niks voorstel bij een messenblok in een vaas met plastic stokjes
Je koopt dit ding en ipv dat je het zo op je aanrecht neerzet, stop je het in een vaas zodat het een beetje leuk oogt
Dit zijn dus voorbeelden van TikTok:
Inventief. En wat doe je dan met plastic stokjes?
Daar steek je de messen tussen haha, klinkt beetje gek maar als je kijkt op de foto’s van ikea kan je het wel zien
Dankjewel voor het uitleggen. Ik kwam er niet uit
Heeft iemand wel eens gebruik gemaakt van een privéchef voor groepen en is daar tevreden over. Ik ben voor ons teamuitje aan het kijken of wij een avond een chef kunnen inhuren voor diner voor 20 man, alleen heb ik hier elf geen ervaring mee.
Heeft iemand tips voor een vegetarisch klein hapje/amuse/voorgerecht? Ik hou een wijnproeverij met vriendinnen waarbij we allemaal een wijntje meenemen met een bijpassend hapje/gerecht. Bij voorkeur iets wat niet mega ingewikkeld is of wat goed voor te bereiden is zodat je er tijdens de avond zelf weinig tijd mee kwijt bent.
Kleine panfried polentaschijfjes, daarbovenop gekarameliseerde rode uien en gorgonzola
(of andere kaas als geitenkaas als iemand niet van gorgonzola houdt) en wat honing. Ik verkruimelde er ook walnoot over
Dan is het wel belangrijk om te weten welke wijn je serveert?
Ik dacht ik maak het mezelf makkelijk en bedenk eerst een leuk gerecht en koop er dan een passende wijn bij
Geroosterde edamame uit de oven met furikake, pairen met een oranje wijntje?
Dubbelgebakken geitenkaas souffle
Hartige madeleines met een soeppie ernaast
Faux gras van paddestoelen
Een artisjok met citroen mayonaise als dip
En als je kan/wilt frituren misschien aanccini van tomatenrisotto met mozzarella vulling en een spicy aioli
Ik vind deze echt een winner
Een blok met PET-vulling is dan misschien wel iets? Dan zit je niet vast aan een bepaald aantal sleuven. 10 messen erin is misschien wel veel maar ligt ook aan je messen. Ik heb zelf deze: Diamant Sabatier Trophee Messenblok PET filament Zwart
Was gevuld met messen ongeveer net zo duur als zonder dus misschien wel de moeite om daar nog naar te kijken
Wat is je budget pp?
Dat weet ik nog niet eigenlijk. Ben erg in de orienterendefase. Maar het zal niet mega groot zijn
Ik heb een bosje verse groene asperges gehaald bij de aspergekraam, iemand een idee wat ik daarmee kan? Letterlijk nog nooit asperges gemaakt
Gegrild met een gepocheerd ei of gewoon als groente bij elk gerecht waar je bvb broccoli bij zou eten.
Ik vind groene asperges het lekkerst gewoon simpel gegrild in een grillpan met wat zout! Maar ze zijn ook lekker in risotto bijvoorbeeld
Stukje van de uiteinden afsnijden en dan in de oven met citroensap, olijfolie en zout voor 20 min ongeveer!