MastercheFF

Rabarber in wodka met suiker en je hebt rabarbercello over een paar weken :slight_smile:
Of crumble met aardbeien. En ik heb zelf van de week rabarber kimchi gemaakt maar ik weet nog niet hoe die gelukt is :sweat_smile:

1 like

Een crumble

Dit recept was bij mij heel goed gelukt, ook lekker met een bolletje ijs

2 likes

Ik vind indomie niet zo lekker, ik vind Nongshim of Nissin Demae lekkerder. Ik at eerst altijd die Nongshim black maar die is blijkbaar niet vega, maar de andere is ook oké.

Een rabarber shrub maken, zodat je later het lekker kan opdrinken.

1 like

Ik had deze week bij een Pools diner voor het eerst żurek gegeten en WOW wat fantastisch! Ben gisteren meteen naar een Poolse supermarkt gegaan en veel augurken, kaas en fles żurek starter gekocht. Hoop het deze week te kunnen bereiden en ben ook benieuwd of je met die fles brood enz kan bakken?
Love poolse supermarkten, heeft iemand nog tips qua producten/gerechten? Ik hou van zuur en zout (vega)!

1 like

gerechten heb wel: pierogi ruskie (aardappel en kaas) en zoete pierogis met bosbes en een zoete room

4 likes

Ik vroeg me iets af en dacht misschien weten jullie dit. Altijd als ik ergens wat ga eten en ik eet een burrito of zo een breakfast burrito dan is die “wrap” een andere wrap dan dat we hier in de winkel kopen. Weet iemand wat het verschil is en zo ja, waar kan ik die kopen of zelf maken misschien? Ik vind die soorten burrito wraps veel lekkerder dan die hier uit de winkel.

wat bedoel je precies met anders? De smaak of meer de grootte etc?
Wat een groot verschil is, is of het op mais of bloem basis is

Ehm de smaak is anders (minder zoet) en hebt het idee dat ze er anders uitzien en ook dunner zijn? Misschien zijn ze inderdaad op basis van maïs… ik zal eens kijken. Thanks!

Ik vind er vooral veel verschil in merk zitten, AH is dikker en droger, Santa Maria is dunner en iets vettiger en daardoor lekkerder imo

1 like

https://www.ah.nl/producten/product/wi450151/la-morena-gele-maistortilla-10-stks
Dit is qua ingrediente hoe een wrap hoort te zijn. Alleen maismeel, olijfolie en water. In de meeste Hollandse wraps zit volkorenmeel en een stoot aan chemische toevoegingen, ga maar eens kijken.

Deze zijn alleen in klein formaat te krijgen, maar als je het lekker vind, kun je ook kijken of je zelf grotere kunt maken met een recept? Je hebt misschien wel zo’n pers nodig om het heel dun te krijgen, maar misschien lukt dat ook met uitrollen?

3 likes

Aaah ik zie het verschil inderdaad. Bedankt! Ga er s kijken of ik ze zelf kan maken inderdaad. Denk dat dat wel veel verschil maakt.