MastercheFF

Een culinaire klassieker voor jong en oud! Ik ga het maar eens op mijn werk trakteren bedenk ik me nu.

5 likes

Alleen als je collega’s ook trakteren

3 likes

Hoe maken jullie polenta? Ik doe t volgens de aanwijzingen alleen in kokend water, maar als ik er vervolgens mee wil werken is de substantie zo lastig. Ik wilde het als laag in een ovenschotel doen, maar je kan het zo moeilijk uitsmeren. Dacht iets erbij, boter ofz? Hopelijk zitten hier experts :woman_cook:

één keer per jaar koop ik een blik party knaks en een blik danerolle minicroissants en eet ik een hele schaal in mijn solo leeg om mijn basisschoolkerstdiner kinderdroom te leven :heart: alle worstkroozanten voor mij! het wordt echt nooit minder lekker

23 likes

Dit deed ik toen ik zwanger was en ik weet niet waarom ik ooit gestopt ben??

3 likes

nergens voor nodig om dat niet voort te zetten nee, treat urself momma

2 likes

Wat zijn de beste vegaworstjes hiervoor?

1 like

Welke substantie wil er hebben? Ik gebruik een recept van Ottolenghi met o.a. melk, bouillon en kaas. In het begin is het pap/smeerbaar, maar als ik het dan in de koelkast zet wordt het harder en kan ik er polentafrietjes van maken. In jouw geval denk ik sowieso dat er te weinig vocht gebruikt wordt.

1 like

Oh dat lijkt me ook lekker! Ga ik opzoeken.
Ja het moet wat beter smeerbaar worden dus ik dacht ook al aan iets van boter, melk is mss ook wel een optie. Daarna moet het krokant worden maar dat lukt denk wel in de oven met kaas eroverheen

1 like

Wat is het geworden?

3 likes

Shakshuka was het plan! Maar het is uiteindelijk verzet, omdat zowel ik als mijn kind ziek werden :smiling_face_with_tear:

Vanavond komen vrienden pizza eten, en ik heb zin om even uit te pakken maar ik ben een beetje inspiratieloos. Ik ben op zoek naar dingen voor de borrel/sides bij de pizza, die niet te deegbased zijn vanwege dat ik ook al pizza maak haha. Sowieso een frisse salade (ik dacht gewoon een simpele groene salade oid met frisse dressing, maar sta erg open voor een specifiek lekker recept!), maar wat verder? Ik heb even niet zo’n zin in brood met kaasjes etc en italiaans thema lijkt mij ook wel leuk.

Parmaham met meloen? Een dip met geroosterde paprika en feta met wat rauwkost of crackers.

Als je wil uitpakken zou ik vooraf arancini doen en/of gefrituurde gevulde courgettebloem (als je die kunt krijgen), en veel gegrilde groenten met een dressing.

3 likes

Burata met tomaat en basilicum is ook altijd lekker.

En watermeloen met feta en munt is ook lekker. Met balsamico, ook bij de burata trouwens.

1 like

Oh ja vergeten te zeggen: wel vega! De dip is een goed idee als ik toch zwicht voor brood/cracker achtig iets (rauwkost als enige vehicle vind ik karig voelen).

@grace haha hmmmmmm you got me want heel goed idee maar misschien wil ik toch niet zó erg uitpakken aangezien het nu al 26 graden in mn keuken is. :joy: Maar ik heb nog nooit arancini gemaakt dus misschien valt het mee, ik ga recepten zoeken. Ik denk niet dat ik courgettebloem kan krijgen :smiling_face_with_tear: gegrilde groente top!! Suggestie voor een dressing?

Iets als watermeloensalade?
Deze is lekker, https://www.volkskrant.nl/beter-leven/yvette-bakt-watermeloen-in-misoboter-en-dat-smaakt-net-als-steak~b08a01c3/ @boonie

1 like

een gegrilde perzik salade, vind ik heerlijk fris

je hebt ze ook vaak met burrata

3 likes

Oké bedankt voor de suggesties! Het plan is net veranderd en we gaan waarschijnlijk eerst nog zwemmen, dus een heel uitgebreide borrel wordt het niet. Ik denk dat ik een gegrilde perzik met burrata salade maak als side en verder hebben we gewoon heel lekkere pizza’s :heart_eyes:

4 likes

Wij geven ieder jaar een grote bbq voor vrienden & familie. Beetje uit de hand gelopen traditie. Maar na tig edities ben ik een beetje door de inspiratie heen voor de side dishes, heb ongeveer alles al een keer gemaakt voor mijn gevoel. bv: venkel-citroensalade, diverse variaties op pasta/couscous/aardappel salade.
Dus wie o wie heeft er nog winnende ideeën voor salade/side dish/dip die goed te preppen zijn, even kunnen staan (want buffet vorm) en voor groter publiek geschikt (en liefst ook nog nootvrij en zoveel mogelijk vegetarisch :sweat_smile:).