Zoals je wellicht kan zien wordt dit vaak gemaakt haha
dankjullie!!
Die maak ik ook regelmatig. Heerlijk!
Zoetzure bundelzwammen kunnen overal doorheen of bij!
Zijn er mensen die wel eens mastiek gebruiken en zo ja, waar kopen jullie het? Ik heb een keer een zakje van een Egyptische vriend gekregen maar elke keer als ik het in een recept gebruik is het zo overheersend bitter. En ik lees dat het ook wel wat bitter hoort te zijn maar je zou ook allemaal andere smaken moeten kunnen proeven. Dus ik vraag me af of het misschien aan de soort ligt die ik nu in huis heb. Maar bij de toko’s bij mij in de buurt verkopen ze het niet, ik kan het op zich wel weer ergens bestellen maar misschien heeft iemand een goede tip.
Er staat nu een stuk van Nadia Zerouali op nrc hierover, weet niet of je daar toevallig toegang tot hebt
Ik heb wel eens koekjes met mastiek gegeten en dat had meestal een subtiel frisse smaak, daardoor denk ik dat je teveel hebt gebruikt in je recept… Ik zie ze meestal hangen bij de kassa van een Turkse supermarkt!
Jaa mijn favoriet op de bbq.
Ik wil binnenkort wat maaltijden gaan preppen voor in/na de kraamweek. Miljuschka bolognesesaus heb ik al jaren standaard in de vriezer en eten we 1x per week, maar ik heb verder weinig recepten die echt lekker blijven. Chili con carne gaat ook wel goed.
Ons probleem bij bijv. curry’s is dat de kip uitdroogt bij opwarmen, en de groente wordt heel snotterig.
Heeft iemand misschien tips wat ik anders zou kunnen doen? Ik dacht zelf misschien de groente niet volledig bakken, omdat het ook nog doorgaart bij het opwarmen. En misschien invriezen met meer vocht erbij?
Of moeten we juist op een bepaalde manier opwarmen?
Alle tips zijn welkom!
Heb je toevallig een slowcooker? Zag mensen op Tiktok ‘dumpbags’ maken waarbij je de boel alleen in de slowcooker moet gooien en een aantal uur moet laten stoven.
Ik zou een curry waarbij het lekker is dat de groenten een beetje knapperig blijven, zelf niet invriezen of niet helemaal gaar maken en dan dat laatste stukje ‘gaar’ bij het weer opwarmen laten gebeuren. Of een curry maken waar groenten sowieso al meer papperig is. Bijvoorbeeld dahl, geroosterde auberginecurry, kokosdahl met aubergine, dat soort curry’s vind ik wel altijd lekker uit de vriezer.
Andere invriesideeen die lekker blijven: geroosterde groentesaus van @lynnvandevorst als pastasaus of met extra water bij het opwarmen als soep, vullende soepen zoals een zoete aardappelsoep, lasagne invriezen in een glazen ovenschaal zodat het meteen weer de oven in kan.
@Druppels Ja, heb ik! Hmm dat is ook nog wel een idee. Die dumpbag vriezen ze in en dat gooien ze bevroren in de slowcooker? Ik heb alleen geen Tiktok dus zal even kijken of ik op Youtube iets kan vinden.
@Feather Goede tips, dankjewel! Aubergine niet aan gedacht. Die groentesaus ziet er ook goed uit. Zo’n lasagne is me nog nooit gelukt om goed op te warmen, midden blijft dan koud en de bovenkant is uitgedroogd. Ook al doe ik er aluminiumfolie op. Ik ben beter in ‘vers’ koken, maar ja straks met newborn zal mn hoofd daar niet echt naar staan.
Ja, dan snijden ze alles wat je er in wil hebben plus kruiden/tomatenblokjes/wat dan ook en die vries je in per portie die in 1x in de slowcooker gaat. Avond ervoor uit de vriezer en de volgende ochtend in de slowcooker. Denk dat je op youtube of überhaupt online wel dingen kan vinden.
Ga ik opzoeken, thanks voor de tip!
@MENDOWN
@Noodle
@Feather
@Zoeva
@Barbamama
@Fetablokje
@Nova
Ik zag jullie eerder posten over GreenPan. Zijn jullie nog steeds tevreden? Ik lees veel wisselende reacties online. Vaak klagen mensen dat na een tijdje gebruiken alles toch aanbakt.
En doen jullie ze in de vaatwasser?
Klopt het bakt aan, ben er niet tevreden over. Een vaatwasser heb ik niet dus daar kan het niet aan liggen
Ik heb die GreenPan pannen van de AH actie en ik ben wel heel tevreden eigenlijk. Had hiervoor tefal en dat was 3x klote.
Was ze met de hand af.
Ik had eerst die pannen van de ah actie maar die deed ik in de vaatwasser en die waren na een jaar onbruikbaar. Daarna nieuwe van Greenpan gekocht en die was ik met de hand af en nu blijven ze mooi en bakt nog niets aan. Wilde er niet aan geloven want ik gooi normaal alles in de vaatwasser maar hierbij zie je dus wel echt verschil.
Ik ben ook nog steeds tevreden, op een gegeven moment leek 1 wat aan te bakken maar bleek dat ik ze gewoon goed schoon moest maken, het was 1 plekje waar nog wat viezigheid op zat, ja dat bakte toen wel aan. En toen ging het weer goed. Ik was ze altijd met de hand.
Ik had ze en deed ze in de vaatwasser, na 2 jaar alleen maar aanbakken. Mijn ouders hadden er ook een en die waste met de hand af, bij hun bakte hij ook aan na ongeveer 2 jaar.
Ik kookte ze trouwens soms uit met azijn, dat hielp dan de volgende 2-3 keer met bakken, maar daarna weer hetzelfde verhaal.