MastercheFF

Ik heb ze nog niet zo lang. Maar voor nu tevreden, bak wel specifiek met archide olie en ik was de pannen met de hand af.

1 like

Eerste jaar top, daarna worden ze langzaam maar zeker onbruikbaar. Alles bakt aan. Was alles met de hand af want ik heb geen vaatwasser, twee rondes met verschillende lijnen van ze geprobeerd maar bij beide na een jaar of twee weg kunnen gooien.

3 likes

Thans nog voor deze tip! In dat artikel stond dat de beste mastiek van Chios komt dus die heb ik besteld en het is echt een wereld van verschil. Zo lekker en fris en dennig en vrijwel niet bitter. Echt totaal anders dan de mastiek die ik had liggen. Dus nu kan ik al mijn mislukte recepten opnieuw proberen.

3 likes

Wat leuk!

2 likes

Ook een pasta gerecht maar dit is echt :100: :100: :100:. Maar wat verwacht je ook met olijfolie, boter, slagroom en crème fraîche.

3 likes

Haha daar maak je stront nog lekker mee zei mn opa altijd :joy:

Hahaha bij mijn schoonfamilie heet het een bakstenen recept want ook ‘daar maak je een baksteen nog lekker mee’ :joy:

@Tumtum Ik ben wel fan van lasagne in de vriezer maar die moet je voor het afbakken wel helemaal laten ontdooien.
Ik zag van de week ook iemand die als kraampakket tiramisu maakte en invroor. Kan schijnbaar gemakkelijk, mocht je dat enorm craven :wink:
En anders misschien onderdelen voor een maaltijd invriezen? Bv gehaktballetjes, gegaard buikspek (specifiek voorbeeld haha maar doe ik af en toe om daarna bao’s te vullen), tomatensaus, aubergine balletjes?
Ennnn er zijn ook wat aanbieders die dit soort pakketten aanbieden, kun je misschien nog naar voorbeelden kijken?

2 likes

Dat klinkt als de hemel, ik kan alleen niet tegen zuivel :sob::sob: Als ik lasagne maak is het dus ook zonder kaas haha (mijn stuk iig).
Ik heb idd ook naar die pakketten zitten kijken, en op mn kraamcadeau wishlist gezet! Leek me ook wel wat. Komend weekend heb ik niet veel op de planning dus dan ga ik eens wat experimenteren met recepten :grin:

2 likes

Vraagje voor degenen met een rijstkoker, wat zijn jullie tips en aanraders voor het aanschaffen? Ik wil er graag een maar geen idee wat een goeie is.

2 likes

Ik heb deze en maak daar rijst (koop geparfumeerde in de Aziatische supermarkt) en soms Ebly in. Koop vaak rijstkokers rond die prijs en die gaan lang mee. Denk dat de hele familie er zo eentje heeft.

https://www.bol.com/be/nl/p/tristar-rk-6127-rijstkoker-1-5-liter-rvs/9200000042306314/

2 likes

Die van mijn ouders doet nu al 20 jaar trouwe dienst. Ook van tristar inderdaad. Hoe simpeler, hoe beter eigenlijk.

2 likes

Ik ga volgend weekend picknicken met vriendinnen en wil wat anders meenemen dan de eeuwige wrap rolletjes en caprese stokjes haha
Hebben jullie lekkere ideeën die iets origineler zijn maar wel houdbaar bij warm weer?

Aardbeien/fruit met chocolade. Zo’n reep smelt vanzelf als je dit in de zon legt en dan kun je lekker dippen/smeren!

1 like

Hartige taart! Maar dan de ‘‘simpele’’ versie.

Je smeert een rol vers bladerdeeg in met een dun laagje crème fraiche, daar strooi je geraspte geitenkaas overheen. Vervolgens vouw je de randjes dun om zodat je een mooie rand krijgt in de oven.
Beleggen met gekleurde tomaatjes (gehalveerd bij cherry en in plakken bij gewone tomaten) en gehalveerde groene asperges, bestrooien met peper/zout en evt besprenkelen met wat citroensap/olijfolie. Minuut of 20/25 op 200 graden afbakken et voilà.

Die laat je helemaal afkoelen en vervolgens kun je hem in stukken snijden, of in z’n geheel inpakken in alu folie en een mes meenemen.

11 likes

Dit klinkt heerlijk!

@Cam jouw idee met de aardbeien ook :heart:

1 like

Ik hoop dat dit de juiste topic is om te vragen. Ik wil overstappen van mijn plastic snijplanken naar iets anders, maar ik twijfel tussen rvs of bamboe/houtvezel. Echt hout vind ik echt kut om schoon te maken en te onderhouden. Het moet iig in de vaatwasser kunnen en mijn messen niet bot maken. Wat zijn jullie aanraders?

Ik heb bamboe planken en een aantal beukenhouten en acaciahouten. Ben zelf over de acaciahouten niet zo tevreden, zou die in vervolg meer als serveerplank gebruiken en niet echt om iets op te snijden.
Mijn bamboeplanken zijn helemaal top. Super blij mee!
Puntje om rekening mee te houden is dat het handig is om ze gelijk schoon te spoelen en af te wassen als je er bijv. bietjes of ander eten met heftige kleur op snijdt.

3 likes

Dit klinkt goed! Welke planken heb je dan precies?

Heb bamboe planken van de ikea en xenos en mn beukenhouten en acacia van de dille en kamille.
Volgens mij geldt wel voor alle natuurlijke materialen dat het beter is om ze niet echt te laten weken en vaatwasser wordt over het algemeen ook afgeraden. Vooral omdat de planken krom kunnen trekken en kunnen scheuren/barsten.
Dus mn dure planken doe ik nog wel met de hand, maar de cheapy planken schuif ik wel de vaatwasser in.

3 likes

Ik heb het hier volgens mij al vaker gezegd :sweat_smile: maar ben echt heel blij met mijn houtvezel planken! Niet slecht voor je messen en kan gewoon in de vaatwasser, héél af en toe (echt 1 keer per jaar of minder) een keer schuren en/of olieën. Ik heb planken van homey’s en epicurean, allebei prima

2 likes