misschien heeft @Dazed een suggestie. vermeen die wel eens over olijfolie hebben zien posten
@vitaminwater ik vind de suggestie van @Desalnietteplus top maar mocht je iets anders willen vind ik nocellara olijfolie heel erg lekker! Ik heb 'm altijd van de oil & vinegar.
Ik heb de biologische olijfolie al een paar keer opnieuw gekocht want die is inderdaad top. En ook de tahin is amazing, echt de lekkerste die ik tot nu toe geprobeerd heb.
Ik vind Manolio hele lekkere olijfolie, mocht je ooit in NH komen verkoopt mijn moeder hem in haar winkel. Dikke aanrader!
Ik heb nog veel verse tahin (van Tigris & Eufraat, the best ) en gebruik het veel in dressings etc. Iemand hier nog lekkere recepten die je graag maakt met tahin?
Ik heb ze nog nooit zelf gemaakt dus heb geen specifiek recept maar ik vind brownies met tahin altijd heel lekker
Koop Boustany. Ook voor iedereen die geen tahin overschot in huis heeft. Daar staan zoveel lekkere recepten in met (veel tahin) inclusief hele lekkere brownies.
Ik heb nieuwe pannen nodig en overweeg ipv een hapjespan een braadpan aan te schaffen. Ik heb daarnaast dan nog een koekenpan en gewone kookpannen, zou de braadpan gebruiken om gerechten zoals bolognese en orzo etc in te maken. Het lijkt me ook tof om er brood in te bakken. Ik eet geen vlees dus ga er geen kip in braden ofzo.
Is dat te doen of kan ik beter gewoon een hapjespan/diepe koekenpan met hoge rand kopen?
Zou de braadpan (nieuw) kunnen overnemen van iemand
Ja zeker! Ik heb geen hapjespan maar wel een braadpan en ik gebruik hem heel vaak
Ja braadpan vind ik heel fijn, gebruik ik zelf voor soep of stoofpot of curry, of iets anders dat lang opstaat en waarbij het fijn is dat de warmte niet snel verloren gaat.
Ik heb morgen een date, we eten ook samen in de avond. Iemand een goed recept waarmee ik lowkey indruk kan maken? Ik wil tijdens de date zelf niet veel meer hoeven doen, dus bijvoorbeeld een ovenrecept of iets anders dat goed voor te bereiden is heeft de voorkeur. Het liefste vega.
Iemand een goed idee?
Melanzane misschien? En dan met een salade erbij en lekker brood.
een traybake? En dan met lekker veel verschillende kleuren groentes etc.
Of deze van Meera en dan met lekkere tortilla chips, Meera Sodha’s vegan recipe for oven-baked tofu chilli | Vegan food and drink | The Guardian
Oven risotto, een zelfgemaakte quiche, een vegetarisch stoofpotje uit de oven of een geroosterde spitskool met dronken aardappeltjes
Oeh of een bieten tarte tatin met opgeklopte geitenkaas en een lekkere salade ernaast
Veggilaine heeft veel salades die je van tevoren kan klaarmaken en alleen nog even alles bij elkaar doen op het eind.
Heeft iemand een mais-tip? Ik zoek naar een goed simpel ‘recept’ voor maïskolven uit de oven, geblakerd/knapperig, vet, zout, knoflokig en spicy. Heb al een paar dingen geprobeerd (wel/niet voorgekookte kolven, wel/geen/halve oventijd aluminiumfolie) maar ze zijn toch nooit goed, te uitgedroogd, niet knapperig genoeg of smakeloos.
Eigenlijk zoek ik een oven-recept om het effect te krijgen van een maïskolf die geroosterd is op een vuurtje, dus waarschijnlijk is dit een zinloze zoektocht, maar wie weet heeft iemand hier toch een tip.
Hmm ik weet niet of dat hetzelfde is wat je zoekt maar mss eens op Mexicaanse elote recepten zoeken?
Heeft jouw oven een grillstand? Dan kan je hem misschien eerst garen op de gewone stand en dan afblakeren op de grillstand?
Werkt waarschijnlijk ook nog wel in een grillpan of met een flinke brulee brander
Thanks! Ook @grace, ik ga zoeken op elote.
In theorie heeft ie een grillstand maar blijkbaar niet goed genoeg (of ik doe dus iets fout). Grillpan heb ik nog niet geprobeerd, gaat op m’n lijstje haha.