MastercheFF

Ik heb het wel eens in de oven gedaan. Heel simpel op 190 graden celsius en dan een halfuurtje. Dit waren verse kolven met de bladeren er nog omheen. Dit zorgte ervoor dat de stoom er meer in bleef en de mais sappig bleef.

Gebruik je wel mais met de schutbladeren er nog omheen?

En @roeptoeter nee nog niet geprobeerd! We aluminiumfolie maar wellicht is het effect anders, ga het proberen, thanks.

Ik eet niet zo vaak gnochhi, is het de moeite om zelf te maken, of net zo OK kant en klaar uit de supermarkt? Ik eet geen ei dus het is sowieso zonder, ook als ik ze thuis zelf ga maken.

ik eet regelmatig gnocchi, maar ik heb het maar een enkele keer zelf gemaakt, smaak lekker, maar ik vind de gnocci uit de supermarkt lekker genoeg dus ik vind het persoonlijk de moeite niet waard. Mijn favoriet is de verse gnocchi van de AH

4 likes

Ik vind die dingen uit de winkel hard en een beetje zurig, en zelfgemaakt is wat luchtiger/zachter en vind ik wel lekkerder! Het is helemaal niet moeilijk dus ik zou het gewoon een keer proberen.

1 like

Ik wil graag zelf een keer congee maken maar zoveel verschillende recepten en technieken te vinden. Heeft een van jullie een fijn recept die jullie aanraden?

Ik krijg volgend jaar een nieuwe keuken :partying_face:
Heel lang dacht ik de Stoves range cooker als fornuis te willen, maar deze heeft geen ingebouwde afzuiging, klopt? @FrauHelga ik herinner me dat jij deze koos.

Ik ben dus op zoek naar een fornuis met meerdere ovens, kookplaten op gas en ingebouwde afzuigkap gezien hij in het kookeiland komt en dus geen dampkap naar buiten kan. :thinking:

Op welk fornuis koken jullie en wat zijn de voor-en nadelen?

Dat bestaat niet met ingebouwde afzuiging en heb ook niet veel kookplaten op gas gezien met die afzuiging. Misschien kan je zo’n systeem apart kopen en die laten inbouwen?

Ik wilde ook zo’n fornuis op gas eerst omdat ik altijd geleerd heb dat koks het beste op gas koken. Dan met wat mensen gebabbeld die veel koken en die zeggen dat de huidige inductieplaten zeker niet onderdoen of zelf preciezer zijn dan gas. Ik heb uiteindelijk voor een grote inductieplaat gekozen omdat ik mijn kastruimte niet wilde opgeven voor extra ovens.
Voordeel van inductie: het gaat super snel, is makkelijk te kuisen.
Nadeel: het is niet zo mooi als een range cooker

Ben nog altijd verliefd op een lacanche en denk dat ik ooit wel daarvoor kies.

3 likes

Klopt, mijne heeft geen ingebouwde afzuiging maar dat mis ik ook niet, ik heb er een fijne afzuigkap boven.

Wij gaan binnenkort met een groep vriendinnen, partners en kinderen een weekendje weg en ik ben hoofd catering. We hebben een bbq (soort green egg) tot onze beschikking, dus wellicht wel leuk om daar iets mee te doen maar ik wil geen NL bbq vibes (wordt het ook geen weer voor) en ook niet 4 uur druk zijn met een groot stuk vlees.
Wie heeft er een leuk idee voor een grote groep? We hebben mensen genoeg die willen helpen en handig zijn,dus zat zelf te denken over een thema en dan dus 1 of 2 onderdelen van de bbq maar ik kom er niet uit.

heb je een pizzasteen tot je beschikking? dan kun je hele lekkere pizza’s maken op die bbq

1 like

Ik zou misschien voor een Mexicaans thema gaan, bijvoorbeeld garnalen enbkip. Kan je bijvoorbeeld ook fajitas doen of tacos
En natuurlijk maiskolven en geriosterde peper/paprika

1 like

En quesadillas gaat ook goed op de bbq.

3 likes

Ohh en dan kan je mais erop doen en dorilocos maken :heart:

1 like

Ik heb afgelopen jaar 2x een voorgerecht gegeten met tomaatjes in een soort gelei. De tomaten gaven echt een smaak explosie van fris, zuur en ook een tangy / umami bite. Ik wil dit zelfs eens proberen te maken maar weet niet welke zoektermen ik moet gebruiken om een recept te vinden. Miss iemand hier? Cc @George

Echt minimale beschrijving :confused:

5 likes

Waren de tomaatjes ontvelt? Anders kan je dat proberen en ze vervolgens marineren in een zuur (bijv. Rijstazijn met wat suiker en andere smaakmakers).

1 like

Op de instagram van het restaurant Kruyd hebben ze iets wat hetzelfde eruit ziet en hebben ze wel een beschrijving gegeven wat erin zit, misschien heb je daar iets aan
"Mini tomatoes — red and yellow — semi-dried and flavoured with wild garlic oil. Served atop our homemade ricotta and a compote of shallots, with a few mulberries nestled in between. Finished with wild garlic capers, onion flowers, and a fragrant broth of dried tomatoes’’

3 likes

image
Heeft iemand tips voor een recept met deze verse pasta? (maandag weer 1+1 bij ah!). Ik heb alleen een recept met pastinaak gevonden waar ik niet perse wild van word.

Ik denk dat de tomaatjes ook gekonfijt zijn? Misschien dat die term helpt om iets vergelijkbaars te vinden?

4 likes