MastercheFF

Hahaha FF ontmaskert :disguised_face:

2 likes

Welk vegetarisch alternatief voor dashi/bonito kan ik het beste gebruiken voor mijn miso soep? Nu gebruik ik gewoon een random bouillion blokje of poeder. Maar is er een een specifiek bouillion het beste hiervoor? Vegetarische dashi kan ik nergens vinden.

Zelf maken met gedroogde shiitake en kombu ben ik te lui voor. Zoek voor nu iets simpels

2 likes

Volgens mij is dit vega

Precies dit zocht ik! Ik kon het nergens vinden

1 like

Vriezen jullie weleens gepureerde gember en/of knoflook in en behoudt dat zijn smaak?

Ik moet binnenkort voor veel mensen koken met veel van beide en het lijkt me fucking chill om veel tegelijk in mijn hakmolen te malen en dan in te vriezen. Maar niet als het dan nergens meer naar smaakt.

Gember wel, dat behield zijn smaak. Knoflook weet ik niet maar je kan ook in de toko gember- en/of knoflookpoeder kopen. Die hebben geen chemische smaak

1 like

Ja dat gebruik ik idd ook soms maar voor de dingen die ik wil maken wil ik wel echt de real thing! Maar ik ga dan iig een lading gember invriezen. Heb toch zo’n hekel om dat te schillen en te raspen, fijn als ik een voorraad heb.

Autocorrect heeft er poeder van gemaakt maar ik bedoelde gember en knoflookpuree

1 like

Yes, ik doe dat regelmatig met knoflook! Werkt uitstekend en behoudt zijn smaak. Ik vries het in in ijsblokjeshouders.

1 like

Weet niet of het er mooi uit moet zien maar voor de smaak hoef je gember niet te schillen. Doe dat eigenlijk nooit en proef geen verschil.

1 like

Ik vries altijd hele gemberstengels in want die zijn bevroren zoveel chiller te raspen dan ontdooid.

6 likes

Heeft iemand hier ervaring met HexClad pannen?

& @FrauHelga heel erg bedankt voor de input
Ik heb intussen mijn fornuis toch verplaatst in het ontwerp zodat we ruimte hebben voor een dampkap
Heb enkele keukenwinkels bezocht en beslist voor een falcon estel deluxe te gaan
Nu nog kleur kiezen… zwart, creme of rood heeft de voorkeur. Ik kom hier nog es advies vragen als ik meer beeld heb van de keukenbouwer

2 likes

Welke kleur wordt je keuken? Ongevraagde tip: ik heb een Siemens ingebouwde dampkap en daar zeer tevreden over. Niveau 1 is krachtig genoeg en laatst kreeg ik de opmerking dat hij ook nog stil is.

Jij woont toch ook in België? Als je in de buurt van Sint-Amandsberg zou komen dan is er daar een zeer mooie zaak met allerlei range cookers en apparatuur. Die man is super vriendelijk, had alle kleuren wel in een staal en gaf nog extra tips over hoe en wat.

Ik heb het model even gegoogeld, wat een prachtig fornuis! Daar ga je vast enorm gelukkig van worden. 🩷

Mijn fornuis is matzwart, mijn keuken zelf is licht mintgroen met houten aanrecht en zwarte greepjes zoals deze foto:

Het zwarte fornuis past er heel goed bij en het maakt me heel blij als ik bezig ben in de keuken.
Crème (/ei) heb ik ook overwogen trouwens, was ook echt prachtig maar vanwege de witte muren vonden we zwart geschikter.

3 likes

Cook up ad Nijverheidskaai ben ik idd geweest !
Was eigenlijk op zoek naar een Stoves showroom nav post van Frauhelga maar daar hadden ze er nog nooit van gehoord. Hij vroeg naar mijn budget en de Falcon zat en Ilve zat er nog net in, ben toen gevallen voor de Falcon in de showroom.

Ben erna nog naar een andere zaak gereden waar ze wel een Stoves hadden staan maar deze voelde meteen erg licht en goedkoop in vergelijking met de falcon natuurlijk, logisch ook voor het prijsverschil.
Ook de plastic draaiknop had ik meteen in m’n hand toen ik die eens wou uitproberen.

Hier de staaltjes van kastjes en werkvlak waarvoor ik gekozen heb, en de inspiratiefoto.

Al is de inspiratiefoto nog best ‘clean’ voor onze stijl (bohemian, clutter core), ik wou de grote vlakken als kastjes en werkvlak nog redelijk basic houden zodat we met onze aankleding meer kunnen knallen. Vandaar neig ik momenteel naar de bordeaux falcon. Ga binnenkort eens met de stalen terug naar Cook up

Edit: foto fornuis in voorkeurkleur

Edit 2 of toch slant ?

Of creme?

• Bordeaux rood
  • Slant zwart
  • Creme beige

0 stemmers

11 likes

Ik weet niet welk Stoves fornuis je gezien hebt maar ik ervaar mijn Stoves fornuis niet bepaald als licht en goedkoop. En ik denk ook niet dat prijsverschil altijd iets over de kwaliteit zegt.

2 likes

Ik weet ook niet precies de welke, de verkoper deed nu ook niet bepaald zijn best, maar de ‘feel’ van Stoves was letterlijk gwn een pak lichter. Dat verschil voelde ik duidelijk toen ik de deuren opendeed. En dat de draaiknoppen van plastic waren was voor mij ook nadelig (ik probeer plastic in het interieur te vermijden). En dan kwam die knop meteen ook los en zei die verkoper al lachend “oeps ja, steek die er maar terug op” en dan kregen we die er beiden amper terug op :sweat_smile: niet de beste showroom ervaring dus voor mij helaas, want vond ze wel erg mooi ook !

Ja dat bordeaux gaat prachtig zijn. Heb daar ook een blauwe lacanche en poeder roze falcon gezien en die waren ook zo mooi!

1 like

Mijn man is fan van die poederroze :heart_eyes: idd heel cool. Heb intussen voorbeeld foto’s en een poll aan mn orig post toegevoegd. When in doubt; ask FF :slight_smile: