Waar heb je dit gegeten? Ik ga er even op broeden haha
Bij bog in Den Haag! Gevonden wat de rest van de ingrediënten zijn ha.
@Mette12 lijkt alsof deze restaurants precies hetzelfde gerecht serveren.
Hahaha FF ontmaskert ![]()
Welk vegetarisch alternatief voor dashi/bonito kan ik het beste gebruiken voor mijn miso soep? Nu gebruik ik gewoon een random bouillion blokje of poeder. Maar is er een een specifiek bouillion het beste hiervoor? Vegetarische dashi kan ik nergens vinden.
Zelf maken met gedroogde shiitake en kombu ben ik te lui voor. Zoek voor nu iets simpels
Volgens mij is dit vega
Precies dit zocht ik! Ik kon het nergens vinden
Vriezen jullie weleens gepureerde gember en/of knoflook in en behoudt dat zijn smaak?
Ik moet binnenkort voor veel mensen koken met veel van beide en het lijkt me fucking chill om veel tegelijk in mijn hakmolen te malen en dan in te vriezen. Maar niet als het dan nergens meer naar smaakt.
Gember wel, dat behield zijn smaak. Knoflook weet ik niet maar je kan ook in de toko gember- en/of knoflookpoeder kopen. Die hebben geen chemische smaak
Ja dat gebruik ik idd ook soms maar voor de dingen die ik wil maken wil ik wel echt de real thing! Maar ik ga dan iig een lading gember invriezen. Heb toch zo’n hekel om dat te schillen en te raspen, fijn als ik een voorraad heb.
Autocorrect heeft er poeder van gemaakt maar ik bedoelde gember en knoflookpuree
Yes, ik doe dat regelmatig met knoflook! Werkt uitstekend en behoudt zijn smaak. Ik vries het in in ijsblokjeshouders.
Weet niet of het er mooi uit moet zien maar voor de smaak hoef je gember niet te schillen. Doe dat eigenlijk nooit en proef geen verschil.
Ik vries altijd hele gemberstengels in want die zijn bevroren zoveel chiller te raspen dan ontdooid.