MastercheFF

Ik heb aardbei-rabarber crema azijn gekocht bij een delicatessenwinkel en drink dat nu met prikwater :heart_eyes: Echt lekker! Ik ben nu ook wel benieuwd naar hoe het is met andere smaken crema azijn. Ik zag bijvoorbeeld nog eentje met bloedsinaasappel en eentje met Williams peer die me ook lekker lijken

2 likes

Iemand tips voor een dessert waar je niks aan hoeft te doen? Ik zat te denken aan een bord/plank met verschillende zoetigheden zoals bonbons, macarons etc. Wat is daar nog allemaal lekker bij? Iets heel anders mag ook maar ik zoek dus eigenlijk iets wat ik niet zelf hoef te bereiden want ik vind desserts maken echt niet leuk maar ik wil natuurlijk wel iets lekkers op tafel zetten.

Kaasplank!

3 likes

Aanvullen met stukjes chocola, koekjes enzo? Als je zoekt op sweet platter krijg je misschien wel wat inspiratie

4 likes

Nog wat fruit? En evt een toetje die je kant en klaar kan kopen maar overschept in kleine glaasjes (chocomousse toppen met slagroom, bolletje ijs met nootjes/fruit/saus erop).
En inderdaad koekjes of bij de ah heb je bij het bakkerschap bv ook allemaal kleine portie dingen (donutballen, blokjes koek of brownies). Dat is vast bij meer supermarkten zo.

2 likes

Thanks, ik heb inspiratie!

1 like

Is dat AH gekoelde pizzadeeg een beetje te eten? Die rollen bedoel ik. Normaal gesproken maak ik zelf deeg maar heb morgen een optie nodig om makkelijk veel te maken…

1 like

Is oke!
Zelfgemaakt vind ik wel echt lekkerder vind ik (maar ik hou ook meer van dunnere pizza’s en vind dat deeg toch relatief dik, maar als je het probeert dunner uit te rollen wordt het een beetje gek), maar ik gebruik het gewoon wel soms voor luie dagen en dan vind ik het prima.

3 likes

Ok, maar ik vind het meer brooddeeg dan pizzadeeg.

3 likes

Is bevroren een optie? Heb net toevallig een Crosta Mollica pizza gekocht en daar hebben ze ook alleen een bodem + saus van. Vind de pizza’s lekker, is een zuurdesem bodem

3 likes

Ik heb eigenlijk geen ruimte over in mijn vriezer en er eten ergens tussen de 7 en 15 mensen mee en dan ga ik failliet :joy:

Thanks @Fredje daar was ik al bang voor. Zit nu toch te denken het met vers deeg te doen. Dus vandaag maken en in de koelkast bewaren. Ik vind het uitrollen alleen altijd best wel gedoe en dan sta ik tijdens een feestje zo te kloten. Of ja eigenlijk is koud deeg wel goed te doen qua rollen toch?

Edit: ooo je kunt natuurlijk ook kale bodems voorbakken! Heeft iemand dat weleens geprobeerd?

2 likes

Onlangs heb ik van iemand (koksopleiding met pizza-ervaring, dus ik dicht hem enige ervaring en geloofwaardigheid op dit vlak toe :sweat_smile:) geleerd om deeg sowieso een nachtje in de koelkast te laten rijzen, en als je het wil bewaren het na het rijzen uit te rollen en dan in te vriezen met bakpapier ertussen. Heb alleen deel 1 nog maar geprobeerd (dus nachtje laten rijzen en dan uitrollen, beleggen en bakken), en dat was heel lekker. Ik weet natuurlijk niet of je tijd hebt, maar misschien kan je ze morgenvroeg uitrollen en dan met papier tussen in de koelkast bewaren?

5 likes

Ik zit over 1.5 week in een verhuizing en wil zoveel mogelijk mealpreppen / invriezen. Hebben jullie tips voor gerechten om alvast te bereiden?

1 like

Ja goeie! Ik ga dit proberen

2 likes

Lasagne, curry (dan op dat moment nog rijst bij maken), pasta sauzen (op dat moment nog pasta bij maken), ovenschotels en soepen.
Verder nog diepvries pizza’s en wellicht die pannenkoeken uit de vriezer van koopmans.

2 likes

Als jullie naar een andere stad gaan of op vakantie wat is dan de tactiek om de echt goede eetplekken te vinden?
Weet niet of dit het goede topic is maar ik koos voor deze omdat hier de mensen zitten die een goede smaak hebben. :joy:. Interieur, opmaak met veel avocado, een groene wand met neon letters boeien me niet. Ik wil gewoon echt goed eten met smaken die ik thuis niet kan maken. Bijvoorbeeld in Duitsland een super goed Georgisch restaurant omdat ze daar toevallig zijn neergestreken. Ik heb laatst fantastisch pools gegeten in Giesbeek of all places. Waar vinden jullie deze pareltjes? In Nederland weet ik wel wie ik daarvoor moet volgen maar in het buitenland heb ik geen idee waar te beginnen.

Reviews goed lezen, daaruit kun je vaak wel afleiden of er vooral door toeristen wordt gegeten. En aan locals vragen natuurlijk.

2 likes

Op google Maps kijken en zien wat er in de buurt is en ook kijken naar tips van de lokale bevolking in hun taal googlen.

4 likes

Thanks nog voor deze tip, dit werkte goed! Moest wel veel bloem gebruiken maar mijn deeg was misschien gewoon een beetje te plakkerig. Was echt ideaal voor pizza voor een grotere groep!

2 likes

Vijg-dadel is ook mega lekker op deze manier! Plus ook lekker in een glaasje mousserende wijn.

Je beschrijft allemaal smaken die mijn moeder ook in haar winkel verkoopt haha, ben je in een dorp in NH geweest toevallig?

1 like