Ik heb de bosch en die kan prima deeg aan, maar is ook handig als je een taart gaat bakken ofzo. Ik ben er heel blij mee en ook bij intensief gebruik blijft hij het goed doen
Heel benieuwd waar je op uit gaat komen. Hier hetzelfde “probleem”. Ik heb nu al 10 jaar een magimix en die kan vooral goed raspen maar verder ben ik niet zo tevreden. Je kan snelheid niet instellen. Hij kan alleen heeeeel snel dus voor deeg vind ik hem niet geschikt. Hij is super lelijk vergeeld dus wil hem niet op m’n aanrecht laten staan. Brooddeeg kan hij niet aan. In afwasmachine past hij ook niet goed dus met raspen pakt mijn man vaak een handrasp omdat hij opziet tegen het schoonmaken.
Ik neig naar de kitchenaid maar die kan niet raspen en brooddeeg ook maar half dus.
Goede machine voor brood aanschaffen en een losse keukenmachine voor raspen. Je hebt al kleintjes die prima raspen voor een prima bedrag. Je gaat geen fatsoenlijke combinatie vinden en als je voor een kitchenaid gaat moet je al voor een zwaarder type gaan dan de Artisan want die is gewoon niet geschikt voor brooddeeg.
Ja, als je verder wel tevreden bent over het raspen met magimix kan je ook zo een mini nemen. Werkt ook super, makkelijker schoonmaken en wegzetten.
Wat is jullie favoriete recept uit Eén Pan, Plaat, Planeet van Anna Jones?
En @de rest: ik ben uiteindelijk voor de focus op (stevig) deeg gegaan, en heb een Kenwood chef (xl) besteld. Ik kijk er nu al naar uit om ermee te bakken!
Hebben jullie zakken die je aanraadt voor het invriezen van soepen en sauzen? Heb echt zin om liters verse kippensoep in de vriezer te hebben en zakken lijken me ruimte technisch het handigst.
Ik gebruik Ikea ziplock zakken, werkt prima.
Flammkuchen ![]()
Ik maak morgen lunch voor 6 mensen en heb 0 inspiratie. Het zijn vrij niet-avontuurlijke eters en ik kook vega voor niet-vega mensen
. Heeft iemand een goed idee? Liefst iets wat ik in de oven kan knallen. Geen quiche of tatta cuisine (wrap rolletjes of brood met ‘smeersels’ oid). Ik kan echt niks bedenken ![]()
- geroosterde tomaat met yoghurtsaus + Turks brood van Ottolenghi uit simpel
- frittata met salade ernaast
- Armeense bulgur salads (kan je serveren in van die slabladeren als “bootjes” en dan op een schaal leggen)
- plaattaart met salade (de bietenplaattaart uit Falastin is super lekker)
- shakshuka
- zelf pide maken met soep erbij
Volgens mij heeft Boustany ook wel veel lunchproof recepten.
Dankje!!
Hmm ik kom dan toch altijd vrij snel bij soep of salades.
Misschien anders halloumi burgers, börek of anders misschien een naan pizza?
En in de categorie meer diy zijn springrolls of een diy nacho bar misschien opties. Al is die nachobar wel meer richting snacks natuurlijk. In The green kitchen at home staat een recept waarin het wel wat voedzamer is.
Aanvulling: of een grote of meerdere kleine hartige tarte tatins
Mijn vriend wil graag een roestvrijstalen koekenpan met deksel voor zijn verjaardag. Zie zoveel verschillende dingen voorbijkomen online dat ik het niet zo goed meer weet. Hebben jullie aanraders? We koken op inductie.
Demeyere. Pannen voor het leven.
Eens @GrumpyHarry ! 5-laags als je het kan betalen. Ik ben langzaamaan alle pannen aan het vervangen en hoop dat ik dan de rest van mijn leven klaar ben met pannen kopen ![]()
Wat is het uiteindelijk geworden?
Een vertraagde vlucht van mijn gasten en dus geen lunch
hahahaha paniek om niks
Ik heb een pak krul vermicelli gevonden in mijn kast, maar ik vind soep met vermicelli erdoor eigenlijk niet zo top. Dus wat zou ik er nog meer mee kunnen doen?
Kan ik het gewoon als vervanging van mijn pasta kunnen gebruiken? Op een of andere manier werkt dat niet in mijn hoofd.
Ik heb vroeger wel een een soort pilaf gemaakt waar vermicelli doorheen kan, dit ga ik zeker doen. Alleen is het een groot pak, dus zoek meer mogelijkheden