MastercheFF

En @de rest: ik ben uiteindelijk voor de focus op (stevig) deeg gegaan, en heb een Kenwood chef (xl) besteld. Ik kijk er nu al naar uit om ermee te bakken!

4 likes

Ik gebruik Ikea ziplock zakken, werkt prima.

5 likes

Flammkuchen :smiling_face_with_three_hearts:

2 likes

Ik maak morgen lunch voor 6 mensen en heb 0 inspiratie. Het zijn vrij niet-avontuurlijke eters en ik kook vega voor niet-vega mensen :joy:. Heeft iemand een goed idee? Liefst iets wat ik in de oven kan knallen. Geen quiche of tatta cuisine (wrap rolletjes of brood met ‘smeersels’ oid). Ik kan echt niks bedenken :sob:

1 like
  • geroosterde tomaat met yoghurtsaus + Turks brood van Ottolenghi uit simpel
  • frittata met salade ernaast
  • Armeense bulgur salads (kan je serveren in van die slabladeren als “bootjes” en dan op een schaal leggen)
  • plaattaart met salade (de bietenplaattaart uit Falastin is super lekker)
  • shakshuka
  • zelf pide maken met soep erbij

Volgens mij heeft Boustany ook wel veel lunchproof recepten.

3 likes

Dankje!!

Hmm ik kom dan toch altijd vrij snel bij soep of salades.
Misschien anders halloumi burgers, börek of anders misschien een naan pizza?

En in de categorie meer diy zijn springrolls of een diy nacho bar misschien opties. Al is die nachobar wel meer richting snacks natuurlijk. In The green kitchen at home staat een recept waarin het wel wat voedzamer is.

Aanvulling: of een grote of meerdere kleine hartige tarte tatins

1 like

Mijn vriend wil graag een roestvrijstalen koekenpan met deksel voor zijn verjaardag. Zie zoveel verschillende dingen voorbijkomen online dat ik het niet zo goed meer weet. Hebben jullie aanraders? We koken op inductie.

Demeyere. Pannen voor het leven.

7 likes

Eens @GrumpyHarry ! 5-laags als je het kan betalen. Ik ben langzaamaan alle pannen aan het vervangen en hoop dat ik dan de rest van mijn leven klaar ben met pannen kopen :crossed_fingers:

2 likes

Wat is het uiteindelijk geworden?

Een vertraagde vlucht van mijn gasten en dus geen lunch :pray: hahahaha paniek om niks

3 likes

Ik heb een pak krul vermicelli gevonden in mijn kast, maar ik vind soep met vermicelli erdoor eigenlijk niet zo top. Dus wat zou ik er nog meer mee kunnen doen?
Kan ik het gewoon als vervanging van mijn pasta kunnen gebruiken? Op een of andere manier werkt dat niet in mijn hoofd.

Ik heb vroeger wel een een soort pilaf gemaakt waar vermicelli doorheen kan, dit ga ik zeker doen. Alleen is het een groot pak, dus zoek meer mogelijkheden

1 like
1 like

Oeh lekker thanks!

Ik heb net die van vogue gekocht en ben er heel blij mee! Ik heb de goedkoopste versie gekocht.

1 like

Heeft er iemand een goede tip voor een hapjespan? Ik wil geen pfas pan meer, maar met RVS ben ik ook echt niet handig.
Heb Green Pan gehad, maar toch na een aantal maanden veel beschadigingen en aanbakken.
Heeft iemand ervaring met Cook&Pan? Dat zie ik ook veel voorbij komen, maar andere tips zijn ook zeer welkom.

1 like

Wat zijn jullie favoriete koek- en speculaaskruiden? Ik had altijd die van Verstegen, maar die kan ik bij geen één AH hier meer vinden de laatste tijd en nu heb ik eentje van Silvo gekocht bij de Plus en die smaakt naar niks? Echt heel in de verte proef ik wat. Er zit ook geen citroenschil of sinaasappelschil in zie ik nu, dat maakt het denk ik muffig.

1 like

Zelf maken!

1 like

Haha ja daar dacht ik ook al aan. Heb jij een goed recept?