El bar!
- gegrilde puntpaprika met een vulling van ricotta, geitenkaas, citroen en geroosterde pijnboompitten
- aluminumpakketje met zalm, olijfolie citroen en dille
- maak geen lekkere boter voor brood voor erbij: opgeklopte boter met crispy chili olie of een uienboter
Qua vis vind ik het echt heerlijk om dat te roken op zo een speciaal houtplankje. Zo simpel, maar echt intens veel smaak.
Iemand nog een lekker homemade ijsthee recept?
Ik heb nu deze, aanrader:
- 1 liter afgekoelde groene thee met fruitsmaak (perzik en nogiets, simon levelt)
- 1 citroen in plakjes
- 2 passievruchten
- 1 perzik in stukjes
- munt
- veel ijsklontjes
Gescreenshot voor mijn vrije dag morgen ![]()
Als het een paar uur staat is het nog beter. Ik ga nog een batch maken, alleen dan met iets minder citroen.
Wij geven binnenkort een kraamfeest/borrel voor waarschijnlijk 50-60 volwassenen en 20-30 kinderen (oeps haha). Drank & zoet ‘buffetje’ heb ik onder controle maar ik loop een beetje vast op de borrelhapjes/hartige snacks. Ik wil alles kunnen voorbereiden en het moet 2-3 uurtjes buiten kunnen staan. Mijn post-partum hoofd wil niet meewerken haha, dus wie o wie heeft er nog briljante ingevingen?
Hoe culinair hoogstaand moet het zijn? Want met zoveel kids dacht ik gelijk aan bladerdeeghapjes, die zijn (hoeveel je er ook van maakt), zo weg! Spiesjes kaas/komkommer, bakjes chips/popcorn of andere snacks? Plukbrood met dips, en groente om in de dips te dippen?
Zoveel mensen en je bent kraamvrouw? Ik zou kijken of de lokale pizzeria een stapel pizza’s wil komen bezorgen haha.
Nacho’s? Kun je vantevoren al maken, alleen op het moment zelf even een paar minuten in de oven om de kaas te smelten. Verder idd stokbrood met smeersels en chips, lijkt me echt helemaal prima.
Zou het lekker simpel houden inderdaad.
Brood & dips, spiesjes met groente/fruit, iets van chips of nootjes, olijven en dat soort spul.
Eventueel een quiche of frittata, maar als je zelf kraamvrouw bent kan je die ook kant en klaar halen.
Als je full retro wilt gaan kan je ook finger sandwiches of van die wraprolletjes doen.
Wat heb je op de uitnodiging staan, verwachten mensen echt puur borrel of meer ook eten. Dan kan je nog iets als soep of (pasta) salade overwegen. Iets met veel volume, maar weinig werk.
Haha nou ik ben dan 7 weken verder dus niet echt een kraamvrouw meer. We (Ofja ik haha) heb een enorme familie dus liever iedereen er zo doorheen jagen dan totdat de baby 1 is nog tantes op kraamvisite
.
Normaliter hosten we 1x per jaar een bbq voor veel mensen dus voor ons doen is dit best makkelijk, maar zeker voornemens het los-key te houden qua snacks en dingen die dus goed voor te bereiden zijn.
En dus ook geen diner nee, @Verka, ik haal vaak teveel op mijn hals maar probeer nu dus goed af te bakenen ![]()
![]()
Ja, topplan. En dan in punten laten snijden. Ook dus gewoon als borrelhap.
Een random hummus-tip: het recept dat ik altijd maak (Homemade Abu Hassan Hummus Recipe - The Edgy Veg) is heel lekker maar je moet wel onthouden om kikkererwten te weken, en dat vergeet ik vaak. Dus laatst was ik het helemaal zat dat ik wéér een dag geen verse hummus had omdat gisteren-Grace weer eens dom was geweest, en heb ik in plaats daarvan een blik kikkererwten laten uitlekken/spoelen, en dat gewoon nog een halfuur gekookt met een schepje baking soda, tot ze helemaal zacht waren. En dat werkte ook prima! Ik denk dat zelf weken altijd lekkerder zal zijn, maar voor mijn mede demente hummus-girlies: er is hoop als je last minute hummus wil!!