MastercheFF

Ik heb nog een venkel liggen en wil daar wel een salade oid mee maken maar ik eet eigenlijk zelden venkel. Kan ik de venkel beter grillen oid of gewoon zo rauw door de salade heen?

1 like

Kan allebei, vind het allebei lekker. Voor salade zou ik denk ik eerder rauw doen. Laatst heb ik het ook uit de oven gegeten volgens dit recept maar dan met vegaballetjes (van vegagehakt zodat ik zelf wel de andere dingen volgens het recept erdoorheen kon doen) Traybake van venkel, worstballetjes en aardappel recept - Allerhande | Albert Heijn (ah.nl), was heel lekker!

1 like

Als je een mandoline hebt gewoon rauw dun snijden en dan met partjes sinaasappel en een dressing van honing, mosterd, olijfolie en bieslook. Lekker en makkelijk!

4 likes

Inderdaad met de mandoline en dan met plakjes komkommer met een beetje vinaigrette erbij.

1 like

Oké rauw it is! Thanks voor de tips @Zeester, @Depeche en @Plukkies. Helaas heb ik geen mandoline maar ik kan hem misschien wel in smalle reepjes snijden.

5 likes

Weet niet of mijn vraag hier past :sweat_smile:

Zijn er andere mensen die in een flat/appartement of huis wonen zonder kelder/koele schuur? Waar bewaren jullie aardappelen?

1 like

Gewoon in de voorraadkast? :sweat_smile:

5 likes

En jij hebt geen last van uitlopers?

Misschien komt het ook omdat ik geen voorraadkast heb, alleen een keukenkastje :thinking:

Ja he…dan toch maar kleinere hoeveelheden blijven kopen denk ik… hopelijk vind ik een boer in de buurt die nieuwe aardappelen per kilo verkoopt😊

1 like

Ik koop nu heel vaak aardappelschijfjes, maar wil idd eigenlijk vaker lekker “verse” aardappelen. Maar woonde hier vorig jaar nog niet, dus misschien toch te vinden😅

En dan toch maar in mn keukenkastje bewaren, de badkamer lijkt me niet beter.

1 like

Als je in een appartement woont en een fietsenberging oid in de kelder hebt kan je ze evt daar bewaren. Of in de garage als je die hebt, daar is het vaak ook wat koeler dan in de rest van het huis.

2 likes

Helaas heb ik geen berging, schuur, kelder of opslag :pensive: In de zomer moet ik als ik extra frisdrank haal het in het toilet neerzetten​:sweat_smile:

2 likes

Ik bewaar het ook in een keukenkastje maar eentje die ik weinig opendoe. Licht is funest voor aardappels, dus zo donker mogelijk bewaren.

1 like

Ik heb wel een berging maar vind het veel teveel moeite om daarheen te lopen voor aardappelen (4 verdiepingen naar beneden). Dus ik bewaar ze in de koelkast, maar slechts een kilo tegelijk.

Wat ook helpt idd is om ze met veel aarde te kopen, die ik van de boer koop hebben dat! @Reflect misschien is er een initiatief bij je in de buurt waar je boodschappen van de boer kunt kopen.

2 likes

@Hippe_kikker en @Louis Dankjulliewel voor de tips! :blush: ga ik gewoon proberen, met drukkende dagen zoals nu gaan aardappelschijfjes ook snel kapot

Ik koop gewoon enkel de aardappelen die ik nodig heb, van die losse uit een bak in de supermarkt, bij de groentenboer of op de markt

2 likes

Oh dus niet per kilo? Daar ga ik ook eens naar zoeken…blijft wel dat ik maar 1x in de week boodschappen doe en vrijwel iedere dag iets met aardappels :see_no_evil:

Helpt ook om een appel bij je aardappels te bewaren. Ik heb ook nauwelijks bergruimte, maar bewaar ze bij m’n pannen (erin vaak). Dat is relatief koel. En uitlopers snij ik gewoon weg. Vind dat ze altijd best lang goed blijven.

1 like

Ah dat is ook een goede tip! :blush: en dan een ongesneden appel ga ik vanuit?

Iemand wel eens pannenkoeken gemaakt met kefir? De smaak vinden wij een beetje meh, maar dacht anders maar pannenkoeken meemaken, word de smaak dan wat zachter? Of proef je het nog heel erg?

1 like