MastercheFF

Ik heb Vegan Japaneasy en ik heb nog niks gemaakt maar wel doorgebladerd en ik vond het een fijn boek in ieder geval. Geen onmogelijke ingrediënten en ook echt vrij makkelijk.

1 like
  • gegrilde groene asperges met look, citroenzeste en beetje citroensap
  • idem als hierboven maar dan met venkel
  • chinese kool in grove stukken snijden (proberen de bladeren nog bij mekaar te houden), op de grill leggen en lakken met een dressing van sesamolie/lichte sojasaus
  • stukken pompoen uit de oven met feta, chiliflakes/chili-olie en limoenzeste
  • als het koud mag zijn: rode ui even (hoe langer hoe beter wel) marineren in wittewijnazijn/zout/suiker, daarna toevoegen aan schijfjes/stukken komkommer met yoghurt en look
  • stukken witte prei uit de oven met knoflook en tijm, achteraf nog peterselie, dille en citroensap toevoegen
5 likes

Hier waren ook een paar die die pindasoep van Meera Sodha hadden maakt toch? Hebben jullie toevallig een tip voor een salade die er bij past?

@bostons oeh bedankt voor je tips!

Heh iemand die dit begrijpt haha

Ik mail met de slager om een stuk vlees te bestellen voor 2e kerstdag. Ik zeg “dan kom ik het 26e ‘s ochtends ophalen”. Mailt hij terug “ik zou einde dag komen, dan is het vers”.

Heh? Vlees is toch nog steeds vers als ik t om 11u ophaal en dezelfde avond klaarmaak?

2 likes

Misschien is het dan net geslacht. Of hij is sarcastisch.

Misschien krijgen zij eind van de middag geleverd van de boerderij/slachthuis?

2 likes

Ah dat zou t verklaren ja

2 likes

Is het nog helemaal rauw, of al gegaard? En wat voor vlees is het? Als het er goed uitziet en niet gek ruikt, zou ik het wel aandurven, maar het is wel stom.
Is de supermarkt waar je het gekocht vandaag open? Misschien kan je het nog ruilen, alhoewel het natuurlijk ook eigen verantwoordelijkheid is om de houdbaarheidsdatum te checken.

1 like

Ik niet, maar mss als het goed ruikt zou het geen kwaad kunnen. Zou het alleen echt nooit aan gasten serveren.

2 likes

Als het nu goed ruikt, in de oven doen en gaar maken. Dan nog een keer proeven. Je ruikt het snel genoeg als vlees niet ok is. Maar als het ok ruikt, zou ik het wel eerst gaten in de oven. Dan heb je nog een beslismoment.

2 likes

heb zin in een avondmaaltijd met pimentos/gerookt paprikapoeder maar heb geen inspiratie

iemand een idee voor iets vega?

Halloumi met gerookte paprikapoeder besprenkelen & dan bakken?
Risotto met paprika & gerookt paprikapoeder?

Iig iets met kaas haha.

Wraps en dan vega gehakt/kip kruiden met gerookte paprika?

Weet iemand een leuk, eenvoudig en vooral duidelijk kookboek voor beginners? Liefst zelfs iets met prenten zoals Hello Fresh. Zoek nog een last minute cadeau voor iemand die totaal niet kan koken maar er wel mee wilt beginnen.

Kookboek van Lekker & Simpel. Heeft geen plaatjes maar is wel echt simpel qua bereiding, ingredienten en recepten haha want het is wel heel standaard allemaal.

1 like

oh lol al verplaatst.

Maar ik vind die bakplaat boeken altijd wel aanraders (snelle bakplaat, vegetarische bakplaat, etc). Amper voorbereidingstijd, en echt heel simpel allemaal.

1 like

Simplissime - Het snelste allermakkelijkste kookboek ter wereld van Jean-Francois Mallet is misschien wel wat.

Het allermakkelijkste kookboek ter wereld is alleen nog tweedehands te krijgen, maar volgens mij is daar geen meal prep van een half uurtje bij nodig. Dus als tweedehands niet uitmaakt, zou je ook naar dat boek kunnen zoeken.

1 like

Ik heb deze met kerst gekregen en vind hem heel handig en toegankelijk. Worden ook tips gegeven waarom je iets doen en ook hoe je kan variëren.

3 likes

Maar ook verreweg het duurste

Als je wat minder budget hebt is deze ook lekker, die heb ik zelf altijd in huis:

2 likes

De witte!

2 likes