MastercheFF

Gnocchi met pistache pesto, doperwten en burrata!

4 likes

oeh klinkt heel lekker!

Gnochi a la norma (aubergine tomaat basilicum)

2 likes
1 like

Ik vind deze saus erg lekker! Italiaans recept maar prima door translate te halen:

Gebakken gnocchi met caponata vind ik ook heel lekker, of een tomatensaus met courgette, aubergine en zilveruitjes in balsamico, of als ik heel simpel wil doen met rode pesto en courgettelinten

2 likes

Ik heb perongeluk een aantal bakbananen gekocht (6 stuks), kleine groene die inmiddels wat aan het rijpen zijn. Maar weet eigenlijk niet zo goed wat ik ermee kan maken. Iemand ideetjes? Liefst vegan.

1 like

Als je googlet op ‘plantain’ vind je best een aantal recepten. Ik vind dit een heel verhelderende video:

Maar verder heb ik er zelf weinig ervaring mee.

2 likes

Ik vind het het lekkerst om ze als ze goed rijp zijn in plakjes te snijden en in ruim olie te bakken tot ze mooi bruin zijn! Met een beetje zout erover heel lekker als bijgerecht bij jollof rice bijvoorbeeld

3 likes

Weet iemand of ze ergens in NL/EU zo’n soort snijbord verkopen?

2 likes

Deze:

1 like

Of als ze erg rijp zijn lekker bakbanaan maken!

Wat is jullie favoriete merk voor goede sojasaus?

2 likes

Lee kum kee voor dagelijks gebruik, zowel de lichte als de donkere
Tomasu voor het afmaken van gerechten

1 like

Ik heb lichte altijd van Flower Brand (die met het geel-groene label), donkere gebruik ik niet megavaak en heb ik (nog) niet echt een go-to voor, ik heb nu die van Pearl River Bridge in huis maar nog niet gebruikt

3 likes

Heeft iemand wel eens augurken ingemaakt? Ik kan binnenkort de augurken oogsten in mn moestuin. Ik heb ze nog nooit ingemaakt dus ben wel benieuwd naar (echt goed zure) recepten.

2 likes

Ik wel eens, maar met een zoet-zuur recept. Bij het oogsten voel je dat ze een beetje stekelig zijn. Ik borstel dat onder stromend water af met een nagelborsteltje (speciaal gekocht bij de Action hiervoor.) Dan moeten ze 36 uur weken in water met veel zout (ik geloof iets van van 70-75 gr per liter water.) Zorg dus dat je veel zout in huis hebt. Na die 36 uur zijn ze wat verschrompeld en spoel je ze af, en dan pas ga je inmaken. Qua recept maakt het niet zoveel uit. Ik vind het wel lekker om iets van smaken toe te voegen, zoals mosterdzaad, peperkorrels, verse dilletakjes, etc. En dan moet je wachten… 1 tot 2 maanden. Wel leuk om een keer te doen!

2 likes

Ter aanvulling op @TanteBetje, inderdaad lekker iets meekoken in je zoetzuur! Denk ook aan een laurierblad, rode peper, kruidnagel, jeneverbes etc. je kan er alle kanten mee op! Misschien is het leuk om een paar verschillende smaken te maken, bijvoorbeeld een met rode peper en gember en de ander met laurier, peperkorrels en en kruidnagel.

3 likes

Ik koop wel vaker spullen bij starterculturen en dat is altijd goed, dus ik zou het daar bestellen! Heb er zelf nog niet eerder mee gewerkt, maar mijn vriend heeft het wel eens gedaan en het schijnt niet zo lastig te zijn! Mocht je een goede kaasdoek zoeken; ik vind die van Dille & Kamille fijn!

5 likes

Is er toevallig iemand die een account heeft bij mooncake? Ik ben wel benieuwd of je dat het geld waard vind. Is er leuke content en goede tips?

Ik ben met haar pamflet bezig, all inclusive aan de keukentafel en het is een interessante invalshoek.

Niet perse voor knapperig, maar wel de lekkerste manier; Ottolenghi Test Kitchen Shawarma Cauliflower | Extra Good Things

Dus eerst grillen in de oven in een gietijzeren pan en daarna nog even op het fornuis met een olie/boter saus.

1 like