Als het te droog wordt, tussentijds bedruipen met boter of olie.
Als het saai van smaak is: de groene tahinsaus van Ottolenghi maakt alles beter! Dit is de saus die hij serveert bij zijn ‘beroemde’ hele bloemkool uit de oven.
-verwijderd door moderator-
Haha, in je eigen woorden een recept opschrijven mag ook al niet! Niet overdrijven @moderators !
Kan ook met gerookte kipreepjes. Als er geen oven is kun je het ook prima zo eten en de kaas er een beetje over laten smelten.
Dit kan ook zonder de shoarmakruiden en minder verschillende/andere groente.
Deze is echt heel lekker als je wel een oven hebt! Ik doe er altijd nog spinazie door.
Ik heb altijd een klein flesje ketjap, potje sambal, tube tomatenpuree en de kruiden die ik het meest gebruik mee op vakantie. Dan kun je echt al zoveel kanten op zonder dat het heel ingewikkeld hoeft te worden! Nu alweer zin in camping-kokkerellen
Verspakketten of maaltijdpakketten doen het ook goed op vakantie.
En voor de pasta eens een andere soort uitkiezen dan wat je thuis eet of nog beter kind laten kiezen. (ik heb goede herinneringen aan de vormpjespasta van vroeger. die zie ik tegenwoordig helaas niet meer in de supermarkten liggen. )
De gehaktballetjes vervang ik voor vegetarische balletjes, en als je voorgesneden pompoen gebruikt is het echt een kwestie van alles bij elkaar gooien.
Welke kookboeken voor dagelijkse gerechten raden jullie aan? Ik heb al een Ottolenghi.
Nu ik eindelijk een fijne keuken heb wil ik graag vaker de keuken induiken in plaats van take away bestellen.
Ik vind vooral die van lekker en simpel leuk omdat die gerechten letterlijk lekker en simpel zijn. Maar als je echt kookt met veel kruiden en alles vind je dat denk ik te simpel.
Wat is jullie favoriete (snelle) recept voor noedelsoep? Ik heb van alles in huis maar twijfel of ik voor mn vaste recept ga of iets nieuws wil proberen. Deze gebruik ik normaal als basis: Oosterse soep met malse kip, paksoi, noedels en taugé recept - Allerhande | Albert Heijn
Varieer dan wel eens in kip/vega, soms iets van paddestoelen erbij of edamame.
Op de mijne van Tajin staat mild ipv hot, maar als ik zo een beetje google lijkt het alsof ze misschien gewoon de fles/naam veranderd hebben? Ik zie de mild ook helemaal niet op hun eigen website en die van mij heeft ook gewoon één vlammetje. Als je een foto van de ingrediënten van die van jou hebt kan ik wel even kijken of ze hetzelfde zijn?
Ik heb het nog nooit met procureur geprobeerd omdat het vaak te grote stukken vlees zijn voor 2 personen. Ik doe het altijd in de slowcooker of pressure cooker en ik vind het zacht.
Ik heb helaas niet echt een recept of tips qua oven maaaaar ik gebruik vaak appelstroop als zoetstof. Als je dat even opwarmt wordt het vloeibaarder en kan je het goed mengen. Misschien leuk voor variatie (vooral voor herfst/winter) :)!