MastercheFF

Het was trouwens goed gelukt! Ik gebruikte deze kruiden:

1 like

Je kan er ook een simmer pot van maken heb ik begrepen :crazy_face:

2 likes

Huh dit recept is 30! Keer beoordeeld en heeft 1 van de 5 sterren :joy: hoe kan dat? Klinkt juist best lekker

1 like

ik heb deze ook minimaal 50x één ster gegeven

dus waarschijnlijk bij culy ook 1 iemand die de pagina 30x herladen heeft en telkens één ster gaf hahaha

Ham kaas banaan???
Omg

1 like

door Rudolph zelf ook bedacht he echt schandalig

3 likes

Ik zou het in de oven doen als een traybake!

3 likes

Als je nog limoenen over hebt; sopa de lima! Echt mijn lievelingssoep.

@Shadina eventueel stomen in een vergiet?
image
En dan met de deksel erop ofc.

2 likes

Is er iemand met de kitchenaid pasta-opzetstukken? Zoja, ben je hier tevreden over?

1 like

Heeft er iemand een fijn recept voor chicken pot pie? Als ik in Engeland ben vind ik het altijd heerlijk maar de keer dat ik het maakte vond ik het zo naar mosselgroenten smaken dat ik hem niet zo geslaagd vond :sweat_smile:

1 like

Ja, echt heel makkelijk om zo pasta te maken.

1 like

Als hij echt snel moet reageren zou ik geen digitale nemen, daar zit altijd wat vertraging op. Zelfs van die geijkte haccp thermometers die we in de keuken moeten gebruiken hebben een paar seconden nodig. Maar als een paar seconden niet erg is; ik heb een prima simpele van de action. Ikea heeft ook een handige met een hittebestendig snoer, die kun je ook nog in de oven gebruiken. Je kan die eventueel ook nog instellen zodat hij gaat piepen vanaf een bepaalde temperatuur (is handig als je suikersiroop gaat koken, dan hoef je er niet steeds bij te blijven). Maar hij kan ook gewoon simpel aan/uit.

Super leuk dat je kaas gaat maken! Deel je foto’s van het proces? Dat staat bij mij ook nog op het lijstje! Zelf boter maken kan ik je ook aanraden, heel leuk en simpel.

5 likes

Ik heb het en het werkt goed, maar ik gebruik het bijna nooit. Ik vind niet zelfgemaakte pasta net zo lekker en veel makkelijker :sweat_smile:

1 like

Ik heb het een aantal keer bij Tjin’s gekocht, kan ook online Wel prijzig zie ik nu!

1 like

Kosher zout is net zo goed zout als tafelzout of zeezout. Het is, dacht ik, geschaafd, waardoor het vrij veel volume heeft, maar per volume, minder zout. Daarom zie je in US recepten altijd vrij veel zout gebruiken. Het is vooral belangrijk dat je het niet met dezelfde hoeveelheid vervangt.
Overigens is Fleur de Sel nog wat vlokkeriger dan gewoon zeezout, maar nog steeds meer zout dan kosher per volume-eenheid.

In de US verschilt het gewicht van kosher zout per merk, dus dat is niet foolproof, zeker niet als het recept met volumematen werkt.

maldon misschien als je dat in huis hebt? heeft ook die grotere oppervlakte/lichtheid wat je misschien zoekt

1 like

en smoked paprika powder!!!

4 likes

Dit topic lijkt me meest geschikt voor deze vraag.

Wat voor soort wokpan en koekenpan gebruiken jullie en hoe bevalt dat?

Wij willen graag onze pannen vervangen omdat we nu pannen hebben met teflonlaag die loslaat. Ik twijfel tussen pannen met keramische laag (bijv. van Greenpan), RVS of geanodiseerd aluminium, maar ik zie door de bomen het bos niet meer.

Mss heeft iemand hier een aanrader :slight_smile:

1 like

Ik moest om die reden ook nieuwe en ben voor koolstofstaal (? geloof ik) en gietijzer gegaan nav een tip hier. Van de vardagen lijn van de ikea. Die van 24 cm hebben we nu 4 maanden, die gietijzeren is wat groter en heb ik laatst gekocht omdat die van 24 cm iets te klein is voor hele gerechten. Ben er erg blij mee! Is net even anders koken maar ik vind het fijn werken.

5 likes