Het kan vast wel maar of het lekker is… Ik zou het niet doen.
Ik heb Masterclass Cocktails van Tess Posthumus. Die bevalt goed, al denk ik dat ik liever de bijbel had gehad die hierboven getipt wordt. Ik mis soms de logische indeling, maar er staat in het begin wel veel nuttige info.
Ik heb ook Raising the bar, die heeft wel een heel toffe indeling: je thuis bar opbouwen per fles. Dus eerste hoofdstuk is alles met de 1e fles, tweede hoofdstuk 2 flessen ect. Alleen nadeel is dus dat je de volgorde ‘moet’ aanhouden en dat zoeken wat lastiger is. Maar ik vind het idee wel leuk en heb dus m’n hele cocktail stash erop aangepast haha.
Nee
Ik vind deze leuk! De cocktails zijn zo bij elkaar gezocht dat het qua investeren in drank soorten wel mee valt. De mocktailbar heeft ook leuke recepten
Er is ook in dezelfde serie een met poptails maken.
Dankjewel!
Ik ben op zoek naar wat tips van mensen die glutenvrij eten! Wat eten jullie naast een kom soep om hem wat vullender te maken? Ik vind glutenvrij brood bij de super best duur, dus ik zoek dingen die ik zelf kan maken/niet zo prijzig zijn.
Ik ga bijvoorbeeld komende week ook huevos rancheros koken en daar ga ik dan zelf maistortilla’s bij maken.
Ik dacht ook iets aan flatbreads, normaal zou ik dat maken met yoghurt/bloem/bakpoeder/zout, zou ik dan gewoon boekweitmeel kunnen gebruiken, of hebben jullie andere tips?
Glutenvrije bloem voor de flatbreads? Je zou ook springrolls kunnen maken of idd wraps. Rijstwafels/maiswafels rijkelijk beleggen? Wasa heeft ook glutenvrije crackers, die met sesam vond ik best lekker!
Ik gooi vaak rijst noedels van Fairtrade in mijn soep. Die zijn in 2,5 minuten gaar in heet water. (In de soep gaat laten worden dat wordt papperig)
Of ik eet er Nairn’s crackertjes bij. Met een gekookt eitje.
Je kunt ook boekweitwraps maken. Boekweit,(2) ei (1) en wat water, tot het goed schenkbaar is, en dan bakken.
Verder bak ik mijn bolletjes brood zelf, geen heel brood want dat is toch te korrelig en valt snel uit elkaar.
Het is lekkerder en goedkoper. Ik bak met de broodbakmix van Schar.
Ik raad je ook het boek van Fatima Abaka aan. Brood hemel!! Heel veel brood en hartigs lekker en ook koekjes. Met een oosters tintje.
Maar als ik echt simpel snel wil lunchen eet ik kant en klare mihoen met wat zoetzure saus, ketjap (glutenvrije dan) en pindakaas als sausje met kimchi. (of een blik Heinz witte bonen in tomatensaus )
Oh super, dankjewel voor je tips! Ik ga er eens mee aan de slag.
Waar halen jullie je saffraan vandaan? Ik vind die bij de AH op zich prima. Bij van die midden-Oosterse supermarktjes kun je vaak in die plastic verpakkingen een hoop inhoud krijgen, maar vind die vaak wat smaaklozer… lijken niet echt?
Bij de groothandel!
Weet iemand of je amandelen moet roosteren als je er amandelpasta van wil maken?
Ik denk dat dit echt smaakgebonden is, als je een intensere smaak wil zal dat wel beter zijn.
Ik had laatst dosa mix van de amazing oriental, die is ook glutenvrij want op basis van rijstmeel en linzen geloof ik. Je kunt ook zelf het beslag maken maar de mix maakt het wel makkelijk. Je hoeft alleen water toe te voegen en het even te laten staan en je beslag is klaar.
Gougères, finger sandwiches, mini quiche etc.
Mini Quiche - 4 ways! Die met champignon is lekker, vooral ook gruyere gebruiken.
Deze recepten gebruik ik vaak.
Ja de tips van @Bunnyslippers sowieso! Misschien is het ook leuk om gazpacho mee te nemen, gewoon in een oude waterfles oid. Dan kun je het voor iedereen in een bekertje schenken.
Focaccia met olijven/tomaten is ook lekker, of iets van een borrelbrood met kaas/knoflook.
Niet heel bijzonder maar wel makkelijk te vervoeren en eten: fruitspiesjes, spiesjes met tomaat en mozzerella of andere groente, hartige muffins/quiche.