Nee vind ik niet! Dan gewoon nog wat langer roosteren, de randjes mogen ook echt wel flink donker worden.
@Sundance Spruitjes doe ik altijd op de Ottolenghi manier met zwarte knoflook.
En witlof snijd ik graag in reepjes en bak ik dan op met wat balsamico en een beetje basterdsuiker. Maar je kunt ze ook heel lekker sous-vide garen, hier heb je wel een witlof zakje voor nodig.
Voor de sous vide witlof (of roodlof)
- Snijd de witlof over de lengte door de helft en doe de stronkjes samen met wat olijfolie, peper en zout in een ziplockzakje. Daarna even husselen.
- Neem een pan met water en doe het zakje tot de sluitrand onder water, daarna maak je hem dicht. Door de druk van het water is het zakje bijna helemaal vacuüm gesloten. Vervolgens breng je het water aan de kook en doe je het zakje met de witlof erin, die laat je ongeveer 10 minuten garen terwijl het water zacht kookt.
- Neem de witlof uit het zakje en laat afkoelen. Smeer de snijkant in met wat mosterd en haal door wat bloem. Tik het overtollige bloem eraf en verhit wat zonnebloemolie in een koekenpan.
- Bak de witlof op de snijkant in de hete pan tot het laagje bloem goudbruin en krokant is geworden. Voilà!