Haha ja klopt, het klinkt intens smerig, alsof het iets is voor dr. Pimple Popper.
Maar het zijn gefrituurde stukjes banaan in beslag. (Ik eet ze trouwens wel zonder kaas want ik krijg een error van hartig met fruit
)
Haha ja klopt, het klinkt intens smerig, alsof het iets is voor dr. Pimple Popper.
Maar het zijn gefrituurde stukjes banaan in beslag. (Ik eet ze trouwens wel zonder kaas want ik krijg een error van hartig met fruit
)
Leuk zeg!! Ik heb ook meteen besteld, ben heel benieuwd!
Ohhh wat een leuk nieuws! Ik wil dit boek ook al heel lang maar idd ook niet voor zo’n hoge prijs. Heb hem gelijk besteld. Bedankt voor het delen!
Haha inderdaad, of iets waar je mee te maken krijgt als je last hebt van verstopte oren.
Jouw versie klinkt goed!
Heeft iemand ervaring met zo’n meerlaagse stoompan? Een vriendin van mij heeft laatst zelf Afghaanse mantoe gemaakt en dat was zooo goed gelukt dat ik het eigenlijk ook wil kunnen! Zij heeft dus zo’n speciale pan hiervoor. Iemand ervaring mee?
Ik zoek dus een koksmes voor mijn schoonmoeder, een beetje zoiets als dit.
Ik heb dus alleen geen idee waar ik op moet letten, de prijzen variëren van 20 tot 200. Budget is tussen de 20-50 (kerstcadeau). Hopelijk heeft iemand hier een goede tip of aanrader!
Je zou het mastercheff topic kunnen proberen!
Prachtig mes trouwens! Ik weet dat mijn ouder veel goede messen koopt via knives and tools, misschien dat je daar ook wel dit soort mensen vind.
Qua handvat heb je verschil in soorten hout waarbij dacht ik kersen en walnotenhout vrij duur zijn maar wel heel mooi.
Ik heb zo een ooit eens van een tante gekregen. Ik gebruik het voor groenten bij mijn AVG. Het mandje erin is daarvoor niet echt nodig trouwens want met een klein laagje water kun je ook al stomen (en scheelft afwas) maar voor moeilijkere gerechten is zo’n mandje erin misschien wel handig. Het is voor het stomen voorral handig dat er een gaatje in het deksel zit.
@George vraag ik altijd om advies als het op dit soort dingen aan komt!
Wel altijd 5 cent ofzo erbij cadeau doen zodat ze die weer aan jou kan geven. Een mes cadeau doen brengt ongeluk namelijk haha.
@Zonnestraaltje dit was voor jou bedoeld, ik snap niet waarom hij antwoord op Lula.
Mocht je toevallig in de buurt van Amsterdam wonen zou ik aanraden om bij Meesterslijpers te kijken, die kunnen je goed adviseren. Anders hebben ze volgens mij ook best een uitgebreide webshop
Heeft iemand een toprecept voor uiensoep? Ik vind zoooveel varianten op internet dat ik door de bomen het bos niet meer zie
Heel eerlijk, voor 50 euro ga je niet zo’n mooi Japans mes krijgen. Er zal vast wel wat aanbod zijn, maar ik denk niet dat je dan kwalitatief wat goeds hebt.
Merken die niet duur zijn, maar kwalitatief wel goed zijn o.a. Sabatier en Wüsthof. Dan heb je dus alleen niet dat mooie met die laagjes. Dus dat is even een overweging die je moet maken.
@Tumtum Ik heb geen specifiek recept, maar het is vooral belangrijk dat je de uien lekker lang en goed laat aanbakken tot ze helemaal karamelisseren. En de wijn eerst goed inkoken tot je de bouillon erop giet, dan krijg je een intense smaakbeleving. En lekker veel laurier!
Bedankt voor de tips! Ik ga dit weekend gewoon eens wat uittesten denk ik. Het is voor kerst dus dan kan ik nog finetunen indien nodig. Ik zie veel recepten met cognac, maar met wijn is dus ook lekker? Dat is wel wat praktischer namelijk
Mijn broertje heeft “de heetste (vega) hot sauce die je kent” op z’n kerstlijstje staan. Iemand tips?
Deze wordt omschreven als ‘Lava Heat’ maar je zou eens de Scoville scale moeten opzoeken of hij ook écht heet is
Ohh thanks!! Wat leuk ook die notities eronder Ik ga eens experimenteren.
Volgens mij doet ze er soms op het laatst ook nog een beetje chilivlokken door, dat had ik zelf nu niet gedaan
Ik heb 2 jaar geleden een mes gekregen van nazrom en daar ben ik echt heel blij mee! Er zat ook een messenslijper bij waardoor ik hem goed scherp kan houden en hij was denk ik rond de €30
Misschien langs een toko? Surinaamse of Pakistaanse toko. Zij hebben vaak ook sausjes die je niet in de reguliere supermarkt kunt krijgen.