Dingen die ik bijna dagelijks gebruik;
Apparaten;
- Mocht je een losstaande oven willen dan raad ik deze aan: Anova Precision™ Oven – Anova Culinary je kan verschillende etappes instellen, dus bv eerst aardappelen met x%stoom en daarna grillen. Echt een top ding maar inmiddels wel duur.
- staafmixer met hakmolen. Ik had hiervoor altijd een goedkope die ik elke twee jaar moest vervangen. Inmiddels heb ik al 6 jaar eentje van kitchenaid.
- goede keukenmachine/blender. Ik heb er een van ninja, hele fijne blender maar ook top voor het hakken van veel groenten e.d.
- espressomachine (sage barista pro) - niet echt koken maar wel mijn favo apparaat in de keuken
- waterkoker waar je de temperatuur van kan instellen. Sowieso voor (thee) ideaal.
Andere dingen;
- scherp mes
- rasp en zesteur. Ik wil er nog een van microplane
- mandoline, gebruik deze echt vaak! B.v. voor ui op zuur is het gewoon veel lekkerder als de ui even dik is.
- limoen pers
- knoflookpers
- siliconen spatels en pannenlikkers, dille&kamille heeft fijne
- grote mengkommen, die rvs van de ikea zijn top
- grote houten snijplank, ook ikea
- linnen tafellaken en servetten - zara (sale)
- fijn keukenschort, ik heb een hele mooie van linenfox
- maatbekers - maatlepel - cups
- gietijzeren pannen! Je moet even weten hoe je ze moet onderhouden maar dan blijven ze ook jaren top
- vijzel, ik heb inmiddels een molcajete en vind deze veel fijner en sneller dan een normale vijzel
- kwastje
- deegsnijder. Echt een top ding, kost ook max 1 euro. Ik gebruik het om bv alle ui van de snijplank naar de pan te verplaatsen, maar ook om t rotzooi van het aanrecht op te pakken.
- mooi servies! Bij mij komt het meeste van de random markten in Frankrijk, maar ook redelijk wat van de kringloop