Een siliconenmatje waar je je deeg op kan kneden en uitrollen
En een messenslijper
Een siliconenmatje waar je je deeg op kan kneden en uitrollen
En een messenslijper
Super leuk om alle antwoorden te lezen op jouw vraag.
Mijn aanraders zijn:
En inderdaad wat andere al zeiden een kitchenaid artisan menger, een magimix keukenmachine (ik heb de 4200, maar zou liever een kleinere hebben gehad), maatlepels (Joseph en Joseph, die kan je in elkaar klikken), de citruspers/knijper, een quooker (of anders een waterkoker met instelbare temperatuur als je van thee houdt), oxxo maatbekers, keukenweegschaal die precies kan meten.
Ik wil zelf nog een mooi Japans mes, maar die mag ik pas van mezelf kopen als ik echt meer ga koken.
In aanvulling op alles wat al genoemd is: ik ben nog steeds heel blij met de keuze voor een inductiekookplaat met 5 pitten/zones en voor een oven met pyrolyse functie. Ik ben lui uitgevallen als het om schoonmaken gaat en dit maakt mijn leven echt zoveel beter.
@Nefertiti Ik bedacht me net nog iets toen ik thee ging pakken.
De Blomning-theeblikken van IKEA vind ik heel prettig.
Ik drink veel losse thee en die blijft lang goed in deze blikjes. Ze kosten nog geen 2 euro per stuk en je kunt ze stapelen. Er past ook behoorlijk wat in.
En de Eklatera voorraadpotten vind ik erg mooi en rustig. Ik heb zelf met een lettertang kleine labeltjes gemaakt.
En zoals door anderen al gezegd een slowcooker. Die maakt mijn leven zoveel makkelijker op drukke lange dagen. Ik heb eentje van 1,5 liter (op de foto op mijn aanrecht) en eentje van 3,5 liter. En een multicooker van Russell & Hobbs die tevens airfryer is, maar de slowcookers vind ik zelf het fijnst.
Dingen die ik bijna dagelijks gebruik;
Apparaten;
Andere dingen;
Hoe onderhoudt jij je gietijzeren pannen? Ik ben er nog steeds niet helemaal achter hoe je dat het beste kan doen
Als de pan is afgekoeld neem ik m eerst met een keukendoek/droge doek af om etensresten te verwijderen. Daarna met de zachte kant van een natte spons (een aparte spons alleen voor die pan - zodat er geen sop bijkomt) afnemen en vervolgens een beetje invetten met olie op het vuur totdat ie weer droog is.
En hoe brandt je ze in? Ik heb ze ooit gehad maar bij mij werden ze meteen plakkerig na het inbranden, weet nog steeds niet wat ik verkeerd deed.
Dat doet mijn vriend altijd, adhv dit filmpje https://youtu.be/mjwvbQWR6DU?si=WBGIjaM5o6CeKVOP ( en love Rajiv)
Thanks!
Superleuk om alle antwoorden te lezen trouwens. Ik wil zelf een beetje gaan investeren in mijn keuken, bepaalde dingen vervangen door betere kwaliteit. Ik heb wel wat inspiratie opgedaan voor wat op m’n wensenlijst kan!
Voor wie kookTV leuk vindt: Five Star Chef op Netflix is echt heel leuk! Krijg er steeds mega honger van haha en allemaal ideeën voor gerechten!
In aanvulling op dat filmpje, plakkerig betekent meestal een te dikke laag olie!
En dat slijt ook vanzelf. Ik had dat nl in het begin ook en nu geen last meer van.
Hoe groot is je huidige schep en wat zijn de afmetingen van je steen? Ik vind zelf ongeveer 30 cm het fijnst, maar dat is redelijk standaard.
Dan zou ik gewoon voor een platte van 30 gaan!
Ik denk er al een tijdje over om een hakmolentje te kopen! We hebben in principe al een blender en een staafmixer (beiden wel oud en waren goedkoop), dus aan de ene kant twijfel ik of dit weer typisch consumptiegedrag is, maar aan de andere kant twijfel ik over het model. Ik wil hem vooral gebruiken om noten te hakken, pesto te maken, knoflook en gember te hakken.
Zo’n model had ik mn oog op laten vallen:
Maar nu twijfel ik of ik niet beter dan voor een set met staafmixer
of gewoon beter een foodprocessor (go big or go home he)
Heeft dat nou echt veel meerwaarde?
Wat zouden jullie doen?
0 stemmers
Ik heb zo’n set met staafmixer en ben er echt onwijs blij mee. Ik heb niet zo’n mixer (voor als je taart/cake wilt bakken oid) en dan is ook dat garde opzetstuk super fijn.
Ik vind een hakmolen en een staafmixer met zo’n bakje erbij een beetje dubbel. Maar een foodprocessor is echt iets extra’s. Alleen daar moet je wel behoefte aan hebben, als in, specifieke zaken die je niet in zo’n bakje of je blender zou kunnen doen, zoals het snijden, of notenpasta maken. Want soep, humus, pesto kun je met de andere tools maken. Ik zou dus naast de blender een een goede staafmixer met bakje aanschaffen en kijken of nog iets mist.
Ik heb zo’n set met staafmixer maar zou dan wel opletten wat de inhoud van dat molentje is. Ik vind de mijne namelijk net wat te klein om lekker te kunnen gebruiken voor hummus/pesto etc
Go big or go home: Ninja BN800EU 3-in-1 Foodprocessor | Officiële Ninja webshop - heb je meteen een nieuwe blender
Als je liever niet nog een apparaat wil dan dit; Tefal Ingenio Hakmolen 900 ml - Coolblue - Voor 23.59u, morgen in huis