Ik heb zelf de boeken Falastin, Mezcla, Bayrut en Polpo. Vooral de eerste twee vind ik erg leuk. Mezcla is zo origineel qua recepten en echt een van mijn lievelingsboeken. Het is fusion koken tussen Italiaans, Mexicaans. en Braziliaans. Hierdoor gebruikt ze ook wel dingen die hier wat moeilijker verkrijgbaar zijn, maar bij de toko uiteindelijk wel te verkrijgen. Falastin heeft prachtige fotografie, mooie begeleidende teksten en goede receptuur. Ondanks dat ik wel echt origineel boek vind, pak ik hem er niet zo vaak bij. Flavour is natuurlijk van Ottolenghi en de auteur van Mezcla. In Flavour staan vooral wat uitgebreidere recepten die meer geschikt zijn voor het weekend dan doordeweeks. Bayrut is een standaard Libanees kookboek met hummus, falafel etc. Het boek Bitter Honey heb ik alleen ingekeken. Het is veel met ingrediënten die hier niet verkrijgbaar zijn en zou ik daardoor niet aanraden. Zij heeft ook een Sardiaans (?) bakboek uitgebracht (la vita e dolce) en die vind ik wel echt leuk! Geen standaard tiramisu recepten zeg maar.
@Mette12 ik ben zelf erg enthousiast over Tender Heart. De cover is vreselijk, maar het is een heel dik boek met allerlei hoofdstukken gebaseerd op een type groente. Zij kookt voornamelijk Aziatisch.