Zelfgemaakte lasagne is het beste!
Jaa ben wel benieuwd hoe het gaat worden! Welk recept gebruik jij ervoor? Denk je dat die uit mijn link oke is?
Mijn man zou zeggen zonder bouillonblokje en zou de bolognese een dag op voorhand maken. Zodat die lang genoeg kan pruttelen en nog smaakvoller is.
Als je zelf lasagnebladen gaat maken hoef je die niet voor te koken! Die zijn sowieso veel sneller gaar dan gedroogde.
Zeker de tip van @Daelyss gebruiken! Ik zou persoonlijk ook nog een scheutje aceto balsamico door de saus doen voor wat meer diepgang.
@George thanks voor de tips! Dus een dag van te voren de bolognese, hoelang zouden jullie die dan laten pruttelen? En de dag daarna direct in de schaal doen of eerst weer opnieuw laten pruttelen?
Bolognese staat hier zo’n 4 uur op het vuur. Een gerecht om in het weekend te maken. Wat we soms ook doen is ‘‘s ochtends de saus en ‘‘s avonds opbouwen en in de oven voor 20 minuten en dan volgende dag afbakken voor het serveren.
Je mag met uw koude saus opbouwen hoor, ik zou het niet in de koelkast doen maar gewoon op kamertemperatuur bewaren.
In aanvulling op genoeg vocht zou ik runderfond gebruiken (te krijgen in pot in de supermarkt) ipv bouillonblokje, zorgt voor een diepe smaak. En het beste naar mijn idee werkt om de bolognese in een zware pan te laten stoven in de oven voor een aantal uur met de deksel er bijna helemaal op (met een klein kiertje) zodat hij rustig inkookt en alle smaken zich concentreren.
Ik ben voorlopig vrij dus heb wel de tijd! Denk dat ik de saus vanavond ga voorbereiden voor morgen alvast. Maar de bolognese saus is al inclusief gehakt toch? Of doe je dat er dan pas de volgende dag bij? Ik dacht altijd dat je vlees niet een nacht buiten de koelkast kon laten.
Ja hoor met je gehakt. Je maakt die van begin tot einde klaar en gaat dan over op je pasta, etc voor je lasagne terwijl die staat te pruttelen. Béchamel zou ik klaarmaken net voor je begint op te bouwen.
In mijn keuken/garage laat ik mijn sauzen die ik nodig heb voor de volgende dag afkoelen, in de koelkast wordt hij veel te koud en heb ik een te groot temperatuurverschil met mijn andere warme(re) ingrediënten.
Het is hier dan 16, 17 graden (zonder verwarming)en nog kouder nu in mijn garage.
Thanks voor alle hulp ik zal morgen laten weten hoe het is geworden!
Geen probleem en veel plezier!
Ja de bechamel pas net van te voren zoals @Daelyss zegt. En de bolognese een dag van te voren is het beste. Dan heb je echt de beste smaak, ik ben echt geen onwijze fijnproever maar ik merk echt verschil als het ‘te kort’ heeft weggestaan.
Hij was lekker hoor en de saus echt smaakvol dus thanks voor de tips! Wel vond ik hem heel vochtig, ik weet sowieso dat de saus niet te vochtig/nat was maar misschien heb ik teveel bechamel gebruikt of te vloeibare bechamel oid want ik kon er geen normaal vierkantje van snijden haha viel wel helemaal uit elkaar op mijn bord
Hoe vind jij je kitchenaid ijsmachine? Is dat gewoon die kom+opzetstuk die je op je keukenmachine kunt aansluiten?
De nieuwe versie past niet in de standaard vriezers van Nederland
Bedoel je die met ribbels? Want die heb ik en past gewoon in mijn grootste la! Maar @Nysmn dat is idd wel iets waar je op moet letten, want als je m niet kwijt kunt om koud te maken heb je er niks aan verder blij mee! Kan er niet heel grote porties mee maken maar dan draai ik t in twee keer
Ongevraagd advies, maar als je een ijsmachine wilt kopen zou ik op marktplaats kijken voor de Magimix machine die zelf koelt. Dan heb je geen gedoe met kommen die in de vriezer moeten en deze draait echt prachtig ijs.
Altijd welkom! Bedoel je deze?
https://www.coolblue.nl/product/714351/magimix-gelato-expert.html
Komt die wel eens op mp ja? Zie hem momenteel niet. En tweedehands voor de helft dus €300 vind ik ook nog wel heel duur
Ja die! Ik heb wel een ouder model, ik heb er iets van 175 euro voor betaald. Ik zie dat Sage en Cuisinart ook zulke machines hebben, dat zijn ook goede merken. Dus je zou even kunnen kijken hoe die machines beoordeeld worden!
Ik zoek weer inspiratie dinsdag komen een paar vriendinnen eten en ik was eigenlijk van plan om zelf focaccia te maken en gegrilde tomaat-paprikasoep. Maarrr bedenk mij net dat een van mn vriendinnen een glutenallergie heeft dus die focaccia kan zij niet eten. Wat voor iets lekkers zou ik naast de soep kunnen maken dat chill is voor haar? Of kan ik beter gewoon iets heel anders verzinnen