Is het een optie de foccacia te maken met een glutenvrije bakimx?
Gewoon te vinden bij de albert heijn
@boonie Ik zou niet aanraden om zomaar een glutenvrije bakmix te gebruiken als vervanging van gewone bloem, dat gaat zelden goed. AH heeft eventueel kant en klaar glutenvrij borrelbrood, dat is best lekker. Of kant en klare gv kaascrackers voor haar erbij? Eventueel zou je op instagram bij bijvoorbeeld @ayaglutenvrij kunnen kijken. Zij bakt vaak met een mix van schär en verder weinig gekke ingrediënten dus dan hoef je niet heel veel te kopen wat je verder nooit gebruikt
Schär heeft lekkere kant en klare focaccia’s
Anders even kijken bij Marieke Bol. (Oh my pie) zij heeft een focaccia recept om zelf te bakken.
Ik kan als je wil ook wel even in mijn kookboek/brood kijken voor een lekker brood bij soep?
Weet iemand of de pannen van Dille en Kamille goed zijn? Ik heb een flinke cadeaubon gekregen en nieuwe pannen nodig. Maar als ze niks zijn koop ik er liever iets anders van. (Tips voor favo producten van Dille en Kamille welkom!) Ik dacht aan deze gietijzeren hapjespan en deze rvs koekenpan:
Welke ramekins gebruiken jullie voor creme brulee? Vind het ook wel leuk als het een mooi ontwerp is, maar ja schijnt ook uit te maken hoe hoog of laag die potjes zijn etc
Die van le creuset, zou een tripje naar de tk maxx plannen.
Ik wilde als sinds ik twee jaar geleden een le crueset campagnard kreeg er een keer focaccia in bakken (super random )
Gisteren deeg gemaakt en net afgebakken! Hij’s heel smakelijk
Voor crème brûlée maakt de hoogte niet zoveel uit, maar voor een soufflé is dit wel wat meer van belang. Ik heb hele simpele zwarte schaaltjes.
@boonie Die ziet er heerlijk uit!
Maakt juist weinig uit bij crème brulee! Je kunt ook een enorme crème brulee maken als je dat zou willen. Ik heb simpele witte met ribbels aan de buitenkant, ik denk van Dille & Kamille.
@roeptoeter ik heb geen ervaring met deze producten specifiek, maar drielaags RVS en emaille pannen vind ik eigenlijk vaak wel van goede kwaliteit ongeacht merk. Maar ik moet ook zeggen dat ik hier zelf geen dure versie van heb dus misschien is het verschil wel enorm.
Ik vind Dille & Kamille wel leuk om af en toe te snuffelen, ze hebben wel veel handige dingetjes vind ik. Ik mis een echt goede kookwinkel in mijn stad en bij D&K hebben ze ook veel producten van goede kwaliteit.
Zoals mijn moeder m vroeger maakte:
Bladerdeeg 3 stuks (afh van grootte) in ovenschaal. Ontdooide diepvriesspinazie uit laten lekken in zeef, ook beetje paneermeel erdoor tegen het natte. Dit mengen met blikje mais, evt gefruite ui, 3 geklutste eieren met wat room of crème fraiche en geraspte kaas. Het allerlekkerst met (vega) spekjes maar feta kan ook. Bladerdeeg dichtvouwen, paneermeel erover en gaatjes erin prikken.
30 min op 200 graden in de oven.
Even gekopieerd uit whatsappberichtje van mijn lieve moedertje dus zonder hoeveelheden. Weet niet of het is wat je zoekt (zocht) maar dit was 100% mijn lievelingseten
Goeie tip!!
Heeft hier iemand wel eens zelf rijstnoodles gemaakt?
Tijdje geleden vroeg ik hier om tips voor een hakmolen of keukenmachine en ik heb inmiddels een magimix lemicro hakmolentje! Een vriendin bleek er twee te hebben, dus daar mocht ik er een van overnemen. Wat een topding zeg! Vind het ook fijn dat hij zo klein is, en dus makkelijk in de vaatwasser past (al mag dat officieel niet zag ik, maar ach)
En ik vroeg me af, hebben jullie ook plannen voor de paasbrunch? Normaal gezien is mijn familie niet zo van zulke tradities, maar ik heb ineens zo’n zin om pasen te vieren, dus nu komen mijn broertje en zusje brunchen.
Ik dacht zelf aan:
- Scones
- Bagels (zelfgemaakt, ben dat nu aan het uittesten)
- (vega) worstenbroodjes via picnic
- Mimosa’s
- Soepje, venkelsoep oid
En er hoort natuurlijk ook iets met ei bij, dus wellicht gevulde eieren. En iets van een salade? En misschien dat ik nog wafels bak!
Deze met ei vond ik lekker:
Ik eet vandaag: Bretonse galettes met ham, gruyère en ei #AlbertHeijn https://www.ah.nl/r/1192280
Bij ons is een quiche/hartige taart ook altijd vaste prik met Pasen
Heeft iemand hier ervaring met daslook fermenteren? Teun en Yvette hadden het er over en ik ben geïntrigeerd maar kan me niet helemaal voorstellen hoe dit gaat smaken.
Ik fermenteer vaak en ik heb zelfs daslook in de tuin maar zie dit ook niet helemaal voor me. Ik vind fermenteren met ‘slappe’ bladgroenten niet echt een aantrekkelijk idee? Haha, wat zeiden ze er nog meer over? Waar gebruikten ze het dan voor bv?
Nee ik snap je helemaal! Ze zeiden er niet zoveel over behalve dat het ‘als kimchi’ wordt en dat Yvette een beetje over daslook heen was
Maar toen ging ik het opzoeken en deze vent (die ik graag volg vanwege zn leuke fermentatie projecten) maakt er boter van. Maar ik weet niet hoe veel lekkerder deze is dan de niet-gefermenteerde daslookboter.
https://youtube.com/shorts/opyzRYT7SsA?si=Rbl5tzroX5n1IQAi
Ja ik vraag me ook af hoeveel het oplevert. En kimchi vind ik toch anders want daar doe je stevigere groenten over het algemeen?
Account is wel een goede tip! Maar hij is ook niet zo laaiend enthousiast haha, dus ik zou er gewone daslook boter van maken (desnoods wel met gochujang enzo), veel sneller en net zo lekker denk ik haha.
Ja eens, je gebruikt juist stevige groenten zodat je kimchi nog een beetje een bite behoudt.
Ik zou dan misschien eerder een salsa of pesto maken van gefermenteerde daslook.