MastercheFF

En @George
Leuk om jullie gedachten te horen :smile: de vergelijking met kimchi vond ik ook apart.

Ik heb het restant nu maar ingevroren om in de toekomst de wild garlic pancakes van te maken, die waren heel lekker. De knoppen heb ik ingemaakt met azijn en een beetje suiker.

2 likes

Misschien een long shot, maar heb binnenkort een Koreaans thema diner en wij moeten het toetje maken. Ik ben op zoek naar een lekker vegan dessert dat niet al te moeilijk is en heb al veel online gezocht, maar nog steeds niet echt iets gevonden dat me helemaal aanspreekt. Iemand toevallig tips? Mag ook een “gewoon” Koreaans vegan dessert zijn dat ik mogelijk kan veganizen.

Hotteok, als het goed is is het vegan namelijk en heel lekker vind ik het.
Het recept zelf is niet moeilijk al kan het deeg soms wat plakken en moeilijk zijn om mee te werken

1 like

Miss bingsu veganizen?

3 likes

Gyoza met appel? Kan je bij de toko kant en klaar kopen.

1 like

Verschillende soorten verse mochi?

2 likes

Heeft iemand hier misschien het recept voor de vrijheidssoep van 2020? Ik kan alleen een Rotterdamse versie vinden en ik zoek het origineel.

Edit: geen idee hoe maar ik heb hem toch gevonden.

1 like

Ik heb vanavond iets gekookt en het was vreselijk. Niet te vreten. Dus ik ga het morgen niet nog eens maken maar nu zit ik wel met een rode kool. Iemand goeie ideeën wat ik daarmee kan maken?

Koolsla? Met limoensap en een beetje komijn heel lekker bij Mexicaanse gerechten. Of de Amerikaanse versie met mayonaise, lekker in een pita of op een burger.

Misschien geen optie als je nog een hele hebt in je eentje. Ik denk dat het ook lekker is om ‘m (in kwarten) te grillen en dat te eten met een dressing erbij.

3 likes

Kimchi mee maken!

Ik was de topics aan het doorzoeken naar tips voor losstaande ovens en kwam jouw bericht tegen. Ben je nog steeds tevreden met de anova?

Ik heb nu een oven van Inventum maar deze kan zijn temperatuur niet goed behouden en komt sowieso niet boven de 200 graden als er iets in zit dus ik ben opzoek naar een upgrade

Ja! Echt een top ding. Gebruik de stoomfunctie ook bijna dagelijks, ook om bv snel iets te ontdooien of oud brood/gebak wat minder droog te maken.
Ik vind het ook heel fijn dat je middels de app zo makkelijk in fases kan koken, dus eerst even stomen, dan hete lucht en daarna de grill aan. Hiervoor had ik ook een goedkope losstaande oven en mijn eten is sinds deze oven echt 100x lekkerder!
e oven is inmiddels wel echt duur (toen ik m kocht was het rond de 400e dacht ik) en ik weet niet of er vergelijkbare losstaande ovens zijn die goedkoper zijn.

De oven wordt echt goed warm! Ik heb ook wel eens zelf pizza gemaakt en dat ging goed. En de temperatuur blijft ook constant, je kan de temperatuur tot 1 decimaal live volgen.

1 like

Ik heb hem ondertussen al besteld :joy: Hij is nu inderdaad een stuk duurder geworden maar voor een goede oven heb ik het geld wel over!

1 like

Host maandag een verjaardag, maar kom nooit verder dan kaas, crackertjes, fruit en rauwkost op een plank en daarna bitterballen/oven snacks en mini pizzas. Op hele exotische dagen een quiche in stukjes.

Wil mijn culinaire assortiment uitbreiden, wat zijn jullie hits om te serveren?

Flammkuchen, dadels met spek (ja sorry, vink lekker).
Voor de zoet maak ik altijd een taartplank. Gewoon kleine stukjes van diverse taartjes zodat je van alles wat kan proeven.

1 like

Qua zoet brigadeiros, heb je zo gemaakt en zijn echt super lekker.

En qua hartig doe ik vaak tortilla (als in Spaanse aardappel-eicombi, niet Mexicaanse), en love vis dus vaak calamari, of kibbeling oid en hou ook echt van gebakken ansjovis, maar dat ligt wel een beetje aan waar je woont en of er een beetje een goeie traiteur/viszaak in je buurt hebt zitten of zin hebt om het zelf te doen.

4 likes

Wist niet dat dit topic bestond, sorry mods.

Thanks voor deze tips, ga een lijstje maken en experimenteren!:heart:

1 like

Gyoza’s, brioche met paling of met artisjok, de borrelcake van Yvette van Boven (https://www.ah.nl/kookschrift/recept/509490)
Geitenkaas uit de oven met nootjes (of uitgebakken spekjes) en honing.
Of een butterboard

3 likes

Aziatische hapjes zoals gyozas en mini bapoatjes van de lidl vind ik ook altijd erg lekker. Of iets van sushi
Fruit zou je evt kunnen combineren met een poffertje

2 likes

Ik heb het mezelf makkelijk gemaakt en het hele borrelhappies vak bij de appie leeg gekocht. Paar toastjes en dip erbij. En natuurlijk chips. Daarna nog een lekkere minimix uit de airfryer.

Daarna sateetje van de BBQ met stokbrood en rauwkost.

Oooohh en natuurlijk taart

Mensen gingen rollend (en dronken) naar huis :joy:

2 likes