MastercheFF

Ik probeer rabarber Cheong te maken. Een Koreaanse siroop van groenten fruit en/of kruiden. Nog nooit gedaan maar zou heel simpel moeten zijn. Iemand hier met meer ervaring die nog wat tips kan delen? Twijfel met name over hoe lang ik hem zal laten brouwen. 30 dagen of langer voor rabarber?

5 likes

Ja ik heb het vaker gedaan! Leuk om het met rabarber te doen! Misschien ga ik dat ook wel doen!

Ik zou het net zo lang laten staan tot dat er geen vocht meer in de rabarber zit. Maakt niet perse uit als je hem wat langer laat staan!

1 like

Ja ik had mega veel rabarber gekregen uit de moestuin van m’n moeder. Dus heb ook al een rabarber cake in de oven staan haha.

Hoe bedoel je geen vocht meer in de rabarber? Hoe zie je dat? Want het is toch de bedoeling dat het een nattig sapje/papje wordt dus hoe weet je dan of t vocht uit de rabarber is :thinking:

Ja snijd het in stukjes dus daarna pak je er eens stukje uit en zie je wel als dir bijna geen vocht meer bevat!

1 like

Zag daar laatst een recept van voorbij komen op instagram. Van Jetske van den Elsen, die celebrity masterchef heeft gewonnen. Misschien heb je daar wat aan? Zie je ook de consistentie van hoe het bij haar geworden is

1 like

Ik heb vanochtend voor het eerst chocolade koffie mouse met silken tofu gemaakt, super makkelijk en lekker. Maar dat zoek je niet. Ma Po Ramen by Tim Anderson | Recipe | The Wasabi Co – The Wasabi Company dan raad ik deze aan! Of gewoon easy Silken Tofu With Spicy Soy Dressing Recipe

Ik bestelde bij crips vaker noomi basra maar dat verkochten ze niet meer. Van de week kwam ik bij een iraans zaakje eindelijk betaalbare gedropgde zwarte limoenen tegen en heb ik het zelf gemaakt. Super easy en echt heel lekker, vooral op een warme dag. Maryam's Culinary Wonders: 555. Iraqi Noomi Tea dit recept heb ik gebruikt en daarna in een french press gedaan incl de limoenen en zwarte rozen thee (want die versie bij crisp bevat een beetje rozenwater) en in de koelkast gezet.

2 likes

Heeft iemand tips voor lekkere Indiase gerechten (liefst inclusief recept)?

Ik ben nog niet zo thuis in de Indiase keuken, maar wat ik gegeten heb vond ik allemaal super lekker: butter chicken, saag/palak paneer, Dahl.

Het ultieme recept voor saag/palak paneer ben ik ook nog naar op zoek.

1 like

Ik gebruik vaak dit recept voor saag paneer:

De truc met indiase recepten is genoeg tijd nemen, bij elke stap de ingredienten goed gaar laten worden. En lekker lang sudderen (niet de panir, dat wordt taai).

2 likes

Bijna alles van Meera Sodha vind ik een aanrader! Ik heb zelf haar kookboeken (er komt weer een nieuwe!), maar er staan ook veel recepten op de website van the guardian

4 likes

Oh leuk! Wanneer komt het boek uit? Ik ben ook fan van haar recepten!

Augustus al! Alhoewel, weet niet hoelang de vertaling op zich laat wachten
https://www.instagram.com/p/C4LVQyfINDQ/?igsh=NTI0Z3h0dDMwdnR5

4 likes

Ik heb samen met een vriendin een Facebook pagina “Pakistaanse recepten” waar wij veel authentiekere gerechten icl recepten op hebben staan. Pakistaanse keuken komt vrijwel overheen met de noord-Indiase keuken. Het was vroeger ook 1 land. Niet de allermooiste foto’s, haha. Is meer een hobby om de gerechten ook voor ons zelf uit te schrijven en te bewaren.

16 likes

Moet je wel nog Facebook hebben. We zijn nog van de oude garde zeg maar.

1 like

Ik vind zelf naan maken ook altijd heerlijk
En mango lassi

2 likes

Zijn er nog anderen met kookclubjes met leuke ideetjes voor thema’s? We zitten toch vaak in landen, hebben ook wel eens een bepaald ingredient gedaan maar nu even inspiratieloos…

Jaren, films of vieslekkere menukaart klassiekers al eens geprobeerd?

5 likes

Allemaal uit 1 kookboek
Vaak een leuke manier om di gen te proberen en past goed bij elkaar

1 like

Iedereen een bepaalde kleur? En dan samen de regenboog. Of iedereen dezelfde kleur. Gerechten met een bepaalde letter, dus iedereen moet een gerecht maken die begint met een p bijvoorbeeld

1 like

omg zo leuk dit

@Pandava misschien gerecht met de eerste letter van je naam? dus rick kookt risotto etc

2 likes

@Vuile_bitch @Fiets @Tilda @Mette12 @Verka Wat een leuke ideeën allemaal! Waar we veel nog niet van geprobeerd hebben, dus zo kunnen we weer even vooruit.

3 likes