Bijna alles van Meera Sodha vind ik een aanrader! Ik heb zelf haar kookboeken (er komt weer een nieuwe!), maar er staan ook veel recepten op de website van the guardian
Oh leuk! Wanneer komt het boek uit? Ik ben ook fan van haar recepten!
Augustus al! Alhoewel, weet niet hoelang de vertaling op zich laat wachten
https://www.instagram.com/p/C4LVQyfINDQ/?igsh=NTI0Z3h0dDMwdnR5
Ik heb samen met een vriendin een Facebook pagina “Pakistaanse recepten” waar wij veel authentiekere gerechten icl recepten op hebben staan. Pakistaanse keuken komt vrijwel overheen met de noord-Indiase keuken. Het was vroeger ook 1 land. Niet de allermooiste foto’s, haha. Is meer een hobby om de gerechten ook voor ons zelf uit te schrijven en te bewaren.
Moet je wel nog Facebook hebben. We zijn nog van de oude garde zeg maar.
Ik vind zelf naan maken ook altijd heerlijk
En mango lassi
Zijn er nog anderen met kookclubjes met leuke ideetjes voor thema’s? We zitten toch vaak in landen, hebben ook wel eens een bepaald ingredient gedaan maar nu even inspiratieloos…
Jaren, films of vieslekkere menukaart klassiekers al eens geprobeerd?
Allemaal uit 1 kookboek
Vaak een leuke manier om di gen te proberen en past goed bij elkaar
Iedereen een bepaalde kleur? En dan samen de regenboog. Of iedereen dezelfde kleur. Gerechten met een bepaalde letter, dus iedereen moet een gerecht maken die begint met een p bijvoorbeeld
omg zo leuk dit
@Pandava misschien gerecht met de eerste letter van je naam? dus rick kookt risotto etc
@Vuile_bitch @Fiets @Tilda @Mette12 @Verka Wat een leuke ideeën allemaal! Waar we veel nog niet van geprobeerd hebben, dus zo kunnen we weer even vooruit.
Heeft iemand een foolproof recept voor bovenstaande flat breads? Ik heb meerdere recepten geprobeerd maar het is het altijd gewoon net niet… of een goeie plek om lekkere kant en klaar te kopen? Die van de supermarkt of turkse bakker zijn vaak net te dun, ik wil net een maatje dikker
Kun je misschien een Indiaas recept voor roti of phulka proberen. Ik heb het boek Vega India van Paulami Joshi en die vind ik heel fijn!
Ik zie dat haar recept uit de Bijbel van de Indiase keuken online staat, misschien is dat wat!
Deze had ik laatst
Erg lekker
Heeft iemand hier wel eens butter chicken met bijvoorbeeld karnemelk gemaakt? Ik ben overgevoelig voor roomboter dus dat was de vorige keer niet echt een succes.
Ik hoorde dat er ook varianten zijn die met andere ingrediënten gemaakt worden maar ik kan ze nog niet vinden.
Weet niet of het is wat je zoekt, maar heb wel eens een vegan versie gemaakt. Daar ging o.a. kokosmelk door meen ik.
Kan kijken of ik het recept nog terug kan vinden als je wilt!
O ja graag!
Ik maakte het altijd met griekse yoghurt of slagroom
Ik krijg de tekst van het recept niet gekopieerd, maar het was de butter tofu van Fitgreenmind! Staat op instagram en tiktok!
Als het trouwens alleen de roomboter is waar je overgevoelig voor bent zou je het misschien ook eens met ghee kunnen proberen te maken? Is misschien minder zwaar omdat het geklaarde boter is. Heb dat alleen zelf nog nooit geprobeerd door de butter chicken, dus weet niet hoe dat uitpakt.