MastercheFF

Heeft iemand een foolproof recept voor bovenstaande flat breads? Ik heb meerdere recepten geprobeerd maar het is het altijd gewoon net niet… of een goeie plek om lekkere kant en klaar te kopen? Die van de supermarkt of turkse bakker zijn vaak net te dun, ik wil net een maatje dikker

1 like

Kun je misschien een Indiaas recept voor roti of phulka proberen. Ik heb het boek Vega India van Paulami Joshi en die vind ik heel fijn!

Ik zie dat haar recept uit de Bijbel van de Indiase keuken online staat, misschien is dat wat!

2 likes

Deze had ik laatst
Erg lekker

4 likes

Heeft iemand hier wel eens butter chicken met bijvoorbeeld karnemelk gemaakt? Ik ben overgevoelig voor roomboter dus dat was de vorige keer niet echt een succes.
Ik hoorde dat er ook varianten zijn die met andere ingrediënten gemaakt worden maar ik kan ze nog niet vinden.

Weet niet of het is wat je zoekt, maar heb wel eens een vegan versie gemaakt. Daar ging o.a. kokosmelk door meen ik.
Kan kijken of ik het recept nog terug kan vinden als je wilt!

2 likes

O ja graag!

2 likes

Ik maakte het altijd met griekse yoghurt of slagroom

1 like

Ik krijg de tekst van het recept niet gekopieerd, maar het was de butter tofu van Fitgreenmind! Staat op instagram en tiktok!

Als het trouwens alleen de roomboter is waar je overgevoelig voor bent zou je het misschien ook eens met ghee kunnen proberen te maken? Is misschien minder zwaar omdat het geklaarde boter is. Heb dat alleen zelf nog nooit geprobeerd door de butter chicken, dus weet niet hoe dat uitpakt.

1 like

ik ga kumato tomaten met straciatella ‘maken’. wat is een lekkere side (oke eigenlijk main) hierbij? dit vult natuurlijk niet echt haha

1 like

Misschien een citroenrisotto?

2 likes

Polenta?

3 likes

Ik maak m altijd met kokosmelk. Boter kun je vervangen door ghee

Oh ik heb een heel leuk kookboek gekregen, koken met rooibos heet het. Staan echt hele leuke dingen in. Verschillende recepten van hoofdgerechten, hartig, zoet tot drankjes. Nu nog even kiezen wat ik als eerste ga maken en dan laat ik wel even weten of het wat is. :smile:

6 likes

Waar koop jij die kumato tomaten?

Die vind je toch in elke supermarkt? Mijn Turkse supermarkt heeft ze ook.

Ik heb ze nog nooit gezien! Niet bij de Turkse en niet bij de ordinaire supermarkt. Maar misschien ben ik blind?

2 likes

Hier in België dus ook bij de Delhaize, Colruyt, grote Carrefour, de mini kumato in de Carrefour express. Heb ze wel nog niet gezien in de AH.

Misschien moet je dat toevoegen aan dingen die je uit het buitenland haalt :sweat_smile:

2 likes

Je kan ze bij de horecagroothandel halen, mocht je daar een pasje van hebben.

1 like

bij een grieks/turkse supermarkt!

2 likes

Mijn ouders komen eten en ik wil mafaldine pasta met gekaramelliseerde sjalotten maken, met als toetje lemon posset. Weten jullie toevallig iets voor

1. een lekker vega voorgerecht en
  2. een goed non-alcoholisch drankje voor erbij?
1 like