Ik koop vaak dit bladerdeeg bij de Turkse supermarkt en maak iets hartigs met (vegan)feta, spinazie, soms courgette, sumac en noten. Kan je zowel koud al warm eten
Als je al brood bij de smeersels serveert kan je er dit nog bij maken (of pitas halen) Ottolenghi Test Kitchen Shawarma Cauliflower | Extra Good Things
Rode kool salade is cheap en je haalt er veel uit, bloemkool uit de diepvries is ook niet duur!
Of een rosti met burrata!
Aardappelomelet, wel de Spaanse
Plaattaart met courgette, hartige muffins, de borrelcake van yvette van Boven,
Mini sandwiches, spiesjes met halloumi en courgette van de grill of watermeloen en feta op een prikker
Klinkt heerlijk!
Veel plezier alvast morgen!
Ik heb een multicooker gekregen (deze) en da’s supertof maar ik heb geen flauw benul wat je ermee kan?
Er staan ook maar iets van 12 recepten op de app, waarvan misschien 3 vegetarisch. Tot dusver “eindeloze inspiratie”.
Wat zijn jullie favoriete klaar in 15-20 minuten recepten?
Kook door de weeks het liefst niet langer dan 20 minuten, dus heb een aantal simpele:
Broccoliroosjes roosteren in de oven en dan met noodles en tofu/vega gehakt en een woksausje van sojasaus en honing
Pasta met een hele simpele saus van goede tomaten uit blik en burrata en dan voor de veggies zo’n zak gegrilde groente ernaast als lauwwarme salade met wat parmigiano, balsamico en pijnboompitten
Naanpizza, met wortelpuree of hummus, halloumi en andere groenten die ik nog heb liggen
Puree van doperwten met een kabeljauwtje, parmigiano en pijnboompitjes
Zoete aardappel puree met zongedroogde tomaatjes, feta en rucola/baby spinazie
Ik maak als ik echt geen zin heb in koken vaak een van deze dingen:
- Fried rice met groente naar keuze en gebakken ei
- Girasoli/tortelini met paddenstoelen en een roomsausje
- Pasta pesto met geroosterde tomaatjes en champignons en rucola
- Bami met paksoi (en kip mocht je vlees eten)
Vaak wel binnen 20 min klaar als je efficiënt werkt!
Becky van Acre Homestead heeft hier verschillende video’s over gemaakt, misschien kan je daar wat mee?
Is het niet een beetje iets tussen een slowcooker en crockpot in? Misschien kun je daarop zoeken.
Lekkerste spinazie ricotta lasagne recept?
Heb zin om spinazie ricotta lasagne te maken maar de recepten die ik online vindt lijken mij allemaal Mwuah (maar misschien is spinazie ricotta lasagne ook gewoon een heel eenvoudig gerecht)
Is het ook een hogedrukpan? Want ik heb een Instantpot en gebruik hem ook graag voor bonen en kikkererwten. Sinds mijn rijstkoker kapot is ook voor rijst.
Ik had het idee om slagroom met moerasspirea te maken. Dus gedroogde moerasspirea bloemen in room gedaan, verwarmd, tijdje laten staan, gezweefd en gekoeld. En daarna opgeklopt maar de slagroom klopt niet mooi op en lijkt al snel richting splitsen te gaan.
Ik heb dit eerder ook met vlierbloesem gedaan, die bloemen waren niet gedroogd. En ik heb ze toen laten trekken in koude room en een andere keer in warme room en beide keren gebeurde er hetzelfde toen ik de room ging opkloppen. Hoe komt dat?
Ik dacht eerst dat het te maken kon hebben met het verhitte van de room, maar dat is het dus niet want met niet verhitte room gebeurt hetzelfde. Toen dacht ik dat het misschien kwam door het vocht in de vlierbloesem maar dat kan het ook niet zijn want met gedroogde bloemen heb ik het ook. Dus ik weet het even niet meer. Iemand enig idee? Het is niet per se een probleem ofzo maar ik ben vooral benieuwd naar de wetenschap hierachter.
Het kan zo zijn dat de room te warm is geworden of niet genoeg gekoeld is.
Als het echt kookt kan het zo zijn dat het daarna niet meer goed op wil kloppen, zelfs als het helemaal koud is
Wetenschapoenlijk kan dit komen doordat het vet zich gaat scheiden van de vloeistoffen als het te heet wordt, dit zorgt ervoor dat het later ook als het koud is niet meer bind en hierdoor zal het niet meer opkloppen
Ja dat was inderdaad mijn eerste gedachte. Maar toen heb ik het nog een keer gedaan met vlierbloesem die ik in koude room in de koelkast heb laten trekken en daar gebeurde precies hetzelfde mee. Dus daarom snap ik het even niet meer.
Is de room bevroren geweest?
Nee
Heeft iemand het kookboek “extra good things”? Zo ja, zou je een foto van het recept vd zoete aardappelen met goma dare kunnen sturen? Ik wil het vanavond maken maar ben niet thuis.