Tartaar van tomaat,
En hartige ‘tompouce’ met (gegrilde) en bijvoorbeeld geitenkaas
Als je vlees eet is deze ook lekker Hanosstore
En anders misschien een aantal antipasti zoals ham en meloen, artisjok met mosterd vinaigrette, caprese en bruschetta
-champignons op toast/bruscetta style gebakken in een knoflook witte wijn saus of
-iets vn buratta met tomaat en (pistache)pesto met pijnboompitten en een klein beetje goede balsamicoazijn en rucola
-burratta met gegrilde perzikken en basilicum en een honingdressing en rucola
-een salade met geitenkaas, bieten, sla en honing en walnoten
als drankje bijvoorbeeld Sicilian lemon granita, dat past wel bij de rest van de gerechten en is lekker fris
Fotootje omdat ik er blij mee ben zelf rigatoni gemaakt met mijn vriend.
Eigen vrijmibo gehouden in de keuken met een wijntje erbij.
Nu zo koken en de saus erbij. Helemaal zin in
Ik probeer vaak 1 koolhydraten component te hebben al dan niet uit dat boek. Je kan dus iets van Bulgur maken ofzo. Maar ook gewoon iets van gebakken aardappelen uit de oven of rijst.
En dan doe ik vaak twee groentengerechten een warme en een koude bijvoorbeeld. Soms ook maar een groentengerecht en dan vlees of vis erbij. Iets van köfte of zalm ofzo. Maar als ik vega zou zijn zou ik dus twee groentengerechten doen.
Mijn succesdineetje was met de Bloemkool uit de oven, geroosterde aardappeltjes met de beroemde groene tahinsaus en groene groenten met sinaasappeldressing
Dit recept staat in een variant in het boek dacht ik:
Moet het koud of warm zijn?
Iets in de richting van nachos misschien?
Of crostinis met pesto, tomaat en burrata
Tarte tatin met tomaten (en burrata), courgetterolletjes of gevulde bladerdeeghapjes?
Iets wat ik zelf altijd lekker vind zijn puzzasnecken/pizzarolletjes
Supermakkelijk te maken met kant en klaar deeg en omdat het opgerold gebakken is valt de vulling er njet af zoals bij mini pizzas
Ik koop vaak dit bladerdeeg bij de Turkse supermarkt en maak iets hartigs met (vegan)feta, spinazie, soms courgette, sumac en noten. Kan je zowel koud al warm eten
Als je al brood bij de smeersels serveert kan je er dit nog bij maken (of pitas halen) Ottolenghi Test Kitchen Shawarma Cauliflower | Extra Good Things
Rode kool salade is cheap en je haalt er veel uit, bloemkool uit de diepvries is ook niet duur!
Of een rosti met burrata!
Aardappelomelet, wel de Spaanse
Plaattaart met courgette, hartige muffins, de borrelcake van yvette van Boven,
Mini sandwiches, spiesjes met halloumi en courgette van de grill of watermeloen en feta op een prikker
Klinkt heerlijk!
Veel plezier alvast morgen!
Ik heb een multicooker gekregen (deze) en da’s supertof maar ik heb geen flauw benul wat je ermee kan?
Er staan ook maar iets van 12 recepten op de app, waarvan misschien 3 vegetarisch. Tot dusver “eindeloze inspiratie”.
Wat zijn jullie favoriete klaar in 15-20 minuten recepten?
Kook door de weeks het liefst niet langer dan 20 minuten, dus heb een aantal simpele:
Broccoliroosjes roosteren in de oven en dan met noodles en tofu/vega gehakt en een woksausje van sojasaus en honing
Pasta met een hele simpele saus van goede tomaten uit blik en burrata en dan voor de veggies zo’n zak gegrilde groente ernaast als lauwwarme salade met wat parmigiano, balsamico en pijnboompitten
Naanpizza, met wortelpuree of hummus, halloumi en andere groenten die ik nog heb liggen
Puree van doperwten met een kabeljauwtje, parmigiano en pijnboompitjes
Zoete aardappel puree met zongedroogde tomaatjes, feta en rucola/baby spinazie
Ik maak als ik echt geen zin heb in koken vaak een van deze dingen:
- Fried rice met groente naar keuze en gebakken ei
- Girasoli/tortelini met paddenstoelen en een roomsausje
- Pasta pesto met geroosterde tomaatjes en champignons en rucola
- Bami met paksoi (en kip mocht je vlees eten)
Vaak wel binnen 20 min klaar als je efficiënt werkt!
Becky van Acre Homestead heeft hier verschillende video’s over gemaakt, misschien kan je daar wat mee?
Is het niet een beetje iets tussen een slowcooker en crockpot in? Misschien kun je daarop zoeken.
Lekkerste spinazie ricotta lasagne recept?
Heb zin om spinazie ricotta lasagne te maken maar de recepten die ik online vindt lijken mij allemaal Mwuah (maar misschien is spinazie ricotta lasagne ook gewoon een heel eenvoudig gerecht)