MastercheFF

Is het ook een hogedrukpan? Want ik heb een Instantpot en gebruik hem ook graag voor bonen en kikkererwten. Sinds mijn rijstkoker kapot is ook voor rijst.

1 like

Ik had het idee om slagroom met moerasspirea te maken. Dus gedroogde moerasspirea bloemen in room gedaan, verwarmd, tijdje laten staan, gezweefd en gekoeld. En daarna opgeklopt maar de slagroom klopt niet mooi op en lijkt al snel richting splitsen te gaan.
Ik heb dit eerder ook met vlierbloesem gedaan, die bloemen waren niet gedroogd. En ik heb ze toen laten trekken in koude room en een andere keer in warme room en beide keren gebeurde er hetzelfde toen ik de room ging opkloppen. Hoe komt dat?
Ik dacht eerst dat het te maken kon hebben met het verhitte van de room, maar dat is het dus niet want met niet verhitte room gebeurt hetzelfde. Toen dacht ik dat het misschien kwam door het vocht in de vlierbloesem maar dat kan het ook niet zijn want met gedroogde bloemen heb ik het ook. Dus ik weet het even niet meer. Iemand enig idee? Het is niet per se een probleem ofzo maar ik ben vooral benieuwd naar de wetenschap hierachter.

Het kan zo zijn dat de room te warm is geworden of niet genoeg gekoeld is.
Als het echt kookt kan het zo zijn dat het daarna niet meer goed op wil kloppen, zelfs als het helemaal koud is
Wetenschapoenlijk kan dit komen doordat het vet zich gaat scheiden van de vloeistoffen als het te heet wordt, dit zorgt ervoor dat het later ook als het koud is niet meer bind en hierdoor zal het niet meer opkloppen

1 like

Ja dat was inderdaad mijn eerste gedachte. Maar toen heb ik het nog een keer gedaan met vlierbloesem die ik in koude room in de koelkast heb laten trekken en daar gebeurde precies hetzelfde mee. Dus daarom snap ik het even niet meer.

Is de room bevroren geweest?

Nee

Heeft iemand het kookboek “extra good things”? Zo ja, zou je een foto van het recept vd zoete aardappelen met goma dare kunnen sturen? Ik wil het vanavond maken maar ben niet thuis.

Ik voelde me gisteren even een masterchef. Heb nu vakantie en heb me voorgenomen dat ik nu echt moet leren koken.

Is niet echt koken te noemen, maar het begin is er. Mosselen uit de stoomoven.

11 likes

Ik vind hoisinsaus heel lekker
Laats bij de AH gevonden, al had ik er wat extra sojasaus en rijstazijn bij omdat ik het wat te zoet vond

1 like

Citroen/limoensap door hoisin is ook lekker.

ja sorry dit ken je vast - ponzu? kan ik echt drinken zo lekker

1 like

Ik heb nu al een paar keer zakjes gebruikt van het merk Lobo en vond ik heel lekker. Een super chille groene thaise curry en een zakje met wonton soep. Dus ik verwacht dat die andere varianten ook lekker zijn.

2 likes

Ik heb zo’n pot met een zakje er in daarvan vind ik de meeste wel chill weer t merk zo niet moet ik straks ff kijken.

2 likes

Wat zijn jullie favoriete recepten met ansjovisfilets? Ik heb per ongeluk een potje gekocht en had daar maar de helft van nodig. Ik zoek iets wat makkelijk te maken is en een hoofdgerecht. Ik maak vaak puttenesca en ansjovisboter

Ik weet niet of dit algemene kennis is, maar ik heb net edamame bonen onder de grill van de oven gemaakt en dat is echt zoveel lekkerder dan uit de magnetron. De smaak is dan veel nootachtiger, beetje richting gepofte kastanje.

8 likes

Pissaladiere, caesar salade of pasta met broccoli, ansjovis, pecorino en citroen

1 like

Panzanella? Italian bread salad | Jamie Oliver summer salad recipes
Lekker zomers ook

1 like

Genie
Edit: hoe lang?

1 like

Ik heb ze 10-15 min onder de hoogste stand van mijn grill gedaan. Ze zijn klaar als ze licht geschroeid zijn, beetje bruinig, niet zwart. Wel belangrijk om 1 laag te doen en de boontjes niet op elkaar te gooien.

2 likes

Mijn za’atar is bijna op en die bestel ik eigenlijk altijd bij Pit & Pit. Maar nu dacht ik: wie heeft er nog aanraders voor lekkere za’atar ergens anders wellicht?
Ik ben al jarenlang fan van überhaupt de webshop van pit&pit haha, maar wie weet heeft iemand een nog betere tip :sweat_smile: