Ik ga vandaag koken voor een oudere vrouw via Thuisgekookt, maar ze zei al dat ze vaak last van haar maag had dus niet te pittig wilde eten en geen knoflook. Alleen nu heb ik bedacht hutspot te eten en daar zit natuurlijk ui in. Ik stoof het wel altijd heel lang, een uur ofzo, dus het is niet als rauwe ui of kort gekookte ui, maar kan je daar alsnog last van krijgen?
Ik doe het sowieso in een apart bakje zodat ze het zelf kan mengen als ze het wil, maar ik heb geen idee of ik kan zeggen dat ze het kan proberen omdat het lang gestoofd is of niet, of dat dat niet uitmaakt.
Vraag haar gewoon of ze wel hutspot kan eten/of het apart in een bakje moet?
Ik kan haar niet bereiken en het moet vroeg klaar zijn.
Maar ik doe het sowieso apart, alleen de meeste mensen koken de ui met de wortel en dat lijkt me weer anders dan lang stoven, daarom vraag ik hier ook of het anders is als het lang gestoofd is dan kort gekookt, want dan kan ik dat erbij zeggen.
Ik heb pds en kan geen rauwe of kort gebakken ui eten, bij mij maakt het zeker uit als het lang gestoofd is. Ik zou het dan prima kunnen eten
Goed om te weten, ik zal dat erbij zeggen, dan kan ze zelf bepalen of ze er veel of weinig of niks bij doet! Want het is wel veel lekkerder met maar bedacht me dit pas nadat ik het al gekocht had.
hebben jullie nog zout aanraders? heb een bescheiden zoutcollectie en vindt het leuk om speciale soorten te hebben
jaaa maldon ken ik natuurlijk! dat kan ik zelfs los snacken benieuwd naar die kala namak, ik ga op zoek
Kala namak wordt ook verkocht onder de naam black salt. Vaak te koop bij de toko of een Turkse supermarkt. Goedkoper dan bijvoorbeeld kala namak van de Ekoplaza.
Ik heb een tijdje terug daslookzout gemaakt door verse daslook te blenden met zout en dat vervolgens te laten drogen en weer fijn te maken. Heel lekker en kan je natuurlijk met allerlei verse kruiden doen.
Ik kwam op tiktok ook zout tegen met vanille en kaneel, wil binnenkort ook een keer maken.
In kalanamak zit veel verschil in kwaliteit en structuur. Ik vind die grotere brokken het lekkerst en hoe fijner hoe ‘minder’ lekker.
Ik vind het soms heel fijn om extra fijn zout ergens op te doen
Juist op dingen als popcorn etc. Blijft ook super goed zitten
En de everything bagel zout vind ik ook heerlijk
Gerookt zout! En bij sissy boy hadden ze ook knoflook zout en citroen zout!
Ik at vandaag een gecaterde lunch waarbij ze op broodjes hummus en avocado een soort strooisel met hele kleine flintertjes zeewier hadden gedaan, en ik wil dat voor mijn eigen boterhammen! Het leek denk ik op furikake maar ipv sesamzaad was het iets anders knapperigs. Het had bijna iets weg van kleine stukjes gebakken kaas ofzo? Weet iemand wat dit is? Het was geen hele sjieke catering ofzo dus het kwam wel uit een potje denk ik.
Nee het was grover!
Deze?
Hmm nee het was niet met wasabi maar goed idee om eens bij de amazing oriental binnen te lopen hiervoor!
Deze dan?
Oh ja deze lijkt erop, het zou idd gepofte rijst kunnen zijn! Thanks allemaal, ik ga deze eens proberen.
Ben wel benieuwd naar je zoutcollectie! Kan je 'm delen?
Sowieso ook benieuwd naar wat iedereen gebruikt ipv kosher salt.