MastercheFF

@NouveauPoiteau precies dit had ik ook kunnen typen! Hier ook plaatstaal van De Buyer en RVS van Demeyere, heel tevreden mee. Ik heb van allebei een grote en een kleine en heb nooit het idee dat ik nog een ander soort pan mis.

2 likes

Ik gebruik heel graag gerookte maldon (maar die zal je misschien ook al wel hebben) en citroen fleur de sel!

Edit: oh oeps sorry voor de dubbelpost

1 like

Nah wat fijn al deze tips! Veel dank!

Heeft iemand toevallig het nieuwe Ottolenghi kookboek al? :eyes: Comfort?

2 likes

Wat een vrolijke boekomslag!

2 likes

Kwam hier om dit te vragen :smile: ga er even inkijken in de boekwinkel, ben erg benieuwd.

1 like

Heeft iemand nog lekkere tips met paksoi? Ik heb echt elke week paksoi in m’n groentepakket en ben door m’n inspiratie heen haha

2 likes

Pindasoep

Ik vind dit altijd een lekkere

1 like

Mijn favoriete noedels, heb ze vandaag ook weer als lunch

3 likes

Stamppot!

2 likes

Ik heb hem gekregen voor mijn verjaardag en ben bezig met geroosterde spitskool met misoboter! Niet helemaal volgens recept, er moet witte miso in en dat had de supermarkt hier niet en ook donkere sojasaus ipv lichte, we gaan het zien :grimacing:

Heeft iemand een gouden tip hoe mijn diepvries gyoza’s niet aan de pan blijven plakken? Ik doe alles volgens de instructies (olie, paar min aanbakken, scheut water, even stomen…)

Maar ze blijven allemaal plakken waardoor ze dus niet crunchy worden aan de onderkant én ik ze kapot trek als ik ze uit de pan wil halen. Echt zonde :upside_down_face:

2 likes

Misschien de verkeerde soort pan

2 likes

Dan gok ik dat je te weinig olie gebruikt, of niet heet/lang genoeg bakt. Ze zouden vanzelf los moeten halen

1 like

Dit eten wij regelmatig:

Frisse roerbak van scharrelkip, broccoli, paksoi en noedels https://www.ah.nl/r/1186476

Als je een gietijzeren pan gebruikt: eerst twee minuten verhitten, dan pas een ruime hoeveelheid olie erin doen. Bij mij maakt dat het verschil!

2 likes

Ja, dat gebruik ik! Thanks, ga het nog eens proberen.

1 like

Ik wil morgen dit gerecht maken maar kan nergens tarwezetmeel vinden. Waarmee zouden jullie het vervangen?

Heb je gekeken bij de amazing oriental
Die heeft het namelijk wel

Nee, want moet het morgen maken en die hebben we hier niet. :frowning: Ik heb hier wel bij een turkse supermarkt gekeken met veel aziatische spullen en ekoplaza en die hadden het niet…