Geen specifiek recept maar ik heb het wel eens op in pierogis in polen
Misschien een lekker idee
Haha ik ook! Ik zal het binnenkort even proeven.
@Mette12 oh dat heb ik nog nooit gegeten, lijkt me leuk om te proberen. Bedankt!
Iemand nog tips voor lekkere recepten voor avondeten met verse vijgen? Ik dacht zelf aan iets van salade of plaattaart
Vijgen in combinatie met halloumi vind ik ook lekker.
Wauw ik kende deze app helemaal niet en heb hem door jou gedownload. Ik ben een behoorlijke leek met technologie (geworden).
https://www.ah.nl/allerhande/recept/R-R1197990/spaghetti-met-geroosterde-pompoen-en-blauwe-kaas
Ik wil dit opslaan op een centrale plek. Heb jij alle recepten handmatig ingevoerd? Of is er een makkelijkere hack? Had hem al wel gedeeld naar Notion maar dan pakt hij alleen de link van het recept? Dan weet ik dat even! Bedankt alvast!
Ik lees op internet dat je het moet oplossen in een beetje heet water in een pannetje en dat je er dan bijv saffraan door heen kan doen…het schijnt lekker te zijn op aubergine-stoofachtige dingen. Zelf nooit geprobeerd eigenlijk, ben wel benieuwd hoe het smaakt. Dit ziet er ook wel goed uit:
Edit: oh dir gerecht ken je al lees ik uit je post haha
Haha klopt, maar dat geeft niet. Bedankt voor het meedenken! Ik denk dat ik dit er als eerste mee ga proberen te maken. Heb deze week alleen geen tijd om iets nieuws te proberen, maar zodra ik het heb geprobeerd zal ik hier wel even delen hoe het was.
Het is eigenlijk best vies en tegelijkertijd keilekker.
Ik heb het gehad met een auberginestoof. precies die je vriendin aangeeft, dus vooral mee maken. Het heeft wat een van rijpe kaas/zureroom/warmeyoghurt/umami achtige smaak.
Haha vies en lekker tegelijkertijd Ik ben heel benieuwd!
Ik heb gnocchi maken nog niet echt onder de knie. Nu gaat het vanavond in een ovenschotel, even 5 min aanbakken en dan 20 min in de oven. Zouden jullie dan die uit het versvak kopen of de houdbare?
Ik vind daar niet echt verschil in zitten tbh. Neem zelf daarom vaak de houdbare.
Ik vind in de supermarkt eigenlijk alleen de houdbare van De Cecco lekker.
Ik ga deze proberen
Pasta maken is echt mijn ultieme ontspanning. Net corzetti gemaakt voor straks. Heb een stempel voor mijn verjaardag gehad. Echt een mega simpele pastavorm om te maken.
Wat voor saus gaat erbij?
Ik doe er pesto bij! Maar iets simpels met paddestoelen of een ragu kan ook. Als het maar een klein beetje structuur heeft. Geen gladde tomatensaus ofzo.
Ik heb alles handmatig ingevoerd. Dit klinkt meer werk dan dat het is, omdat je op een gegeven moment al voorgestelde labels hebt. Ik had niet al een database, dus ben pas een jaar begonnen met recepten goed en consequent opslaan.
Zo ziet het er bij mij uit als ik een gerecht toevoeg. Ik plak/kopieer een foto en upload hem via de omcirkelde knop. Dit kan ook een foto van m’n telefoon zijn, maar hij kan ook van internet komen en dan plak je via die knop een url in.
Stel je liefste vriendin die altijd uitgebreid voor jou kookt is jarig en je organiseert een dinertje voor jullie bij jou thuis. Wat zou je maken?
Ik zou gaan voor iets van
Gevulde pasta met een vulling van pompoen met salie
Daarbij zou ik gaan voor iets in de richting van gepocheerde kalkoen
En daarbij een salade. Deze zou je zelf kunnen invullen al zou ik gaan voor een italiaanse dressing en stijl