Ik vind daar niet echt verschil in zitten tbh. Neem zelf daarom vaak de houdbare.
Ik vind in de supermarkt eigenlijk alleen de houdbare van De Cecco lekker.
Ik ga deze proberen
Pasta maken is echt mijn ultieme ontspanning. Net corzetti gemaakt voor straks. Heb een stempel voor mijn verjaardag gehad. Echt een mega simpele pastavorm om te maken.
Wat voor saus gaat erbij?
Ik doe er pesto bij! Maar iets simpels met paddestoelen of een ragu kan ook. Als het maar een klein beetje structuur heeft. Geen gladde tomatensaus ofzo.
Ik heb alles handmatig ingevoerd. Dit klinkt meer werk dan dat het is, omdat je op een gegeven moment al voorgestelde labels hebt. Ik had niet al een database, dus ben pas een jaar begonnen met recepten goed en consequent opslaan.
Zo ziet het er bij mij uit als ik een gerecht toevoeg. Ik plak/kopieer een foto en upload hem via de omcirkelde knop. Dit kan ook een foto van m’n telefoon zijn, maar hij kan ook van internet komen en dan plak je via die knop een url in.
Stel je liefste vriendin die altijd uitgebreid voor jou kookt is jarig en je organiseert een dinertje voor jullie bij jou thuis. Wat zou je maken?
Ik zou gaan voor iets van
Gevulde pasta met een vulling van pompoen met salie
Daarbij zou ik gaan voor iets in de richting van gepocheerde kalkoen
En daarbij een salade. Deze zou je zelf kunnen invullen al zou ik gaan voor een italiaanse dressing en stijl
Iets waar zij heel blij van wordt in ieder geval.
Alleen voor jullie tweeën? Dan zou ik extra uitpakken denk ik. Meerdere gangen en mag iets meer werk zijn.
Waar houdt ze van en wat maakt zij altijd?
Ja ik zit ook te denken in die richting idd! Zij heeft een brede smaak maar houdt van verfijnd comfort food. Ik eet vega maar een gang ravioli is een goed idee @Mette12
Dan kan je er misschien iets met burrata bijmaken
Dat match er goed bij
Gevulde pasta is altijd goed! Zeker met een simpele saliebotersaus of een beurre blanc
Ik kook heel vaak meerdere gangen (vega), dit zijn wat gerechten die ik kortgeleden heb gemaakt, misschien kun je hier wat inspiratie uit halen:
Witte bonencrème met in wijn gesmoorde prei met chiliboter en pangrattato
Brioche met tomatentartaar
Soep (venkel of knolselderij) met een hartige madeleine
Pompoenrisotto met bloemkool en beurre noisette
Gegrilde spitskool met misoboter
Ik heb van de meeste dingen geen recepten maar kan het wel globaal voor je opschrijven als je zou willen.
Wat als dessert ook altijd heerlijk kan zijn en overal wel bij kan is een peach cobbler met vanille ijs
Wauw fantastisch! Heb je een recept voor de bonencréme?
Dat is supersimpel! Gekookte witte bonen* pureren met crème fraiche, citroensap, zout en peper.
*Ik gebruik meestal reuzenbonen (uit blik) zodat ik de zachte velletjes er ook nog af kan pellen, dan wordt de puree echt heel zacht. Je kan ook gewone witte bonen of cannellinibonen gebruiken en de velletjes niet pellen, wordt alsnog lekker.
Heeft iemand. Og andere lekkere ideeën met pompoen
Ik kom vaak weer uit op
Pompoensoep
Pompoenrisotto
Geroosterde pompoen
Pompoentaart, of quiche met pomoen (toevallig net gegeten)/plaattaart, in een curry, ovenschotel, speead van maken, bakken ipv roosteren, of pureren voor (pasta)saus?
Ik heb nog wel wat specifieke recepten als je wil.
Als je ze kan delen graag
Ik heb hier wekenlijks wel 2 of 3 pompoenen dus inspiratie mag altijd
Ik heb laatst deze gemaakt en vond het erg lekker!