MastercheFF

Iets waar zij heel blij van wordt in ieder geval.
Alleen voor jullie tweeën? Dan zou ik extra uitpakken denk ik. Meerdere gangen en mag iets meer werk zijn.
Waar houdt ze van en wat maakt zij altijd?

1 like

Ja ik zit ook te denken in die richting idd! Zij heeft een brede smaak maar houdt van verfijnd comfort food. Ik eet vega maar een gang ravioli is een goed idee @Mette12

2 likes

Dan kan je er misschien iets met burrata bijmaken
Dat match er goed bij

1 like

Gevulde pasta is altijd goed! Zeker met een simpele saliebotersaus of een beurre blanc :drooling_face:

Ik kook heel vaak meerdere gangen (vega), dit zijn wat gerechten die ik kortgeleden heb gemaakt, misschien kun je hier wat inspiratie uit halen:
Witte bonencrème met in wijn gesmoorde prei met chiliboter en pangrattato
Brioche met tomatentartaar
Soep (venkel of knolselderij) met een hartige madeleine
Pompoenrisotto met bloemkool en beurre noisette
Gegrilde spitskool met misoboter

Ik heb van de meeste dingen geen recepten maar kan het wel globaal voor je opschrijven als je zou willen.

13 likes

Wat als dessert ook altijd heerlijk kan zijn en overal wel bij kan is een peach cobbler met vanille ijs

Wauw fantastisch! Heb je een recept voor de bonencréme?

2 likes

Dat is supersimpel! Gekookte witte bonen* pureren met crème fraiche, citroensap, zout en peper.

*Ik gebruik meestal reuzenbonen (uit blik) zodat ik de zachte velletjes er ook nog af kan pellen, dan wordt de puree echt heel zacht. Je kan ook gewone witte bonen of cannellinibonen gebruiken en de velletjes niet pellen, wordt alsnog lekker.

1 like

Heeft iemand. Og andere lekkere ideeën met pompoen
Ik kom vaak weer uit op
Pompoensoep
Pompoenrisotto
Geroosterde pompoen

Pompoentaart, of quiche met pomoen (toevallig net gegeten)/plaattaart, in een curry, ovenschotel, speead van maken, bakken ipv roosteren, of pureren voor (pasta)saus?

Ik heb nog wel wat specifieke recepten als je wil.

1 like

Als je ze kan delen graag
Ik heb hier wekenlijks wel 2 of 3 pompoenen dus inspiratie mag altijd

1 like

Ik heb laatst deze gemaakt en vond het erg lekker!

3 likes

Deze vond ik wel erg lekker

https://coquinaria.nl/pompoenbrood-een-recept-uit-de-17de-eeuw/

Pumkin Spice latte als je daar van houdt. En hier staan nog wel een paar leuke ideeën, zelf niet alles gemaakt nog hoor.

https://etenuitdevolkstuin.nl/?s=Pompoen+

Edit: oh ik kwam in mijn map met recepten nog deze tegen. Vond ik ook geslaagd

2 likes

Ontbijtrecept van dr Elise op Instagram

2 likes

Vandaag mac en cheese gemaakt met pompoen

1 like

Deze quiche at ik gisteren, maar dan met veggie spekjes.

Pompoen met kip tikka masala (ik eet geen vlees, maar heb de kip vervangen door kikkerwten):

• Twee wortelen,
  • 1/2 kleine pompoen,
  • 1 tomaat,
  • 1 ui,
  • 1 goeie teen look,
  • tikka masala mengeling (of currypoeder, garam masala, ras el hanout passen hier ook prima bij),
  • paprikapoeder,
  • boter,
  • olijfolie,
  • beetje bouillon,
  • peper en zout,
  • kippenbillen,
  • vastkokende aardappelen

Schil de wortelen en snij ze in schijfjes. Halveer de pompoen, schil ze en snij het vruchtvlees in stukken. Snij de ui in ringen en snipper de look. Smelt wat boter in een stoofpot en leg de kippenbillen er ondersteboven in. Laat deze kant mooi bakken en kruid intussen de onderkant van de kip met peper, zout, tikka masala of andere kruidenmengeling, en paprikapoeder. Draai de bouten om en zet het vuur wat lager. Kruid nu ook de bovenkant van de kip op dezelfde manier. Voeg nog wat olijfolie toe en laat de ui en look al roerend meestoven. Leg er dan de wortelstukjes en pompoen bij. Snij de tomaat in vieren en schik ook die ergens tussen de groenten en kip. Kruid ook de groenten met paprikapoeder, peper en zout, en de masalakruiden naar smaak. Los ¼ bouillonblokje op in een half glaasje heet water. Giet deze dan bij in de pot en zet het deksel op het vuur. Is de stoofpot groot genoeg? Voeg dan wat extra bouillon en aardappelen toe aan de stoofpot en laat ze daarin garen. Zoniet, stoom ze in een aparte kookpot. Laat minstens drie kwartier rustig pruttelen tot wanneer de kip gaar is. Serveer met de friet.

Curry met seitan fritti en pompoen, paprika en spinazie

Nodig:

• Seitan (ca. 90g/pers.)
  • 1/2 pompoen,
  • 1 puntpaprika,
  • 500g spinazie,
  • 500 ml kokosmelk,
  • ½ bouillonblokje,
  • 1 ui,
  • 2 tenen look,
  • een goeie el rode currypasta,
  • olijfolie, peper en zout

Doen:

• Snipper ui en look fijn. Snij de pompoen en paprika in stukjes.
  • Was de spinazie goed en zwier of dep ze droog.
  • Verhit wat olie in een pot en stoof ui, look en currypasta. Meng goed en laat even stoven.
  • Voeg de stukjes seitan toe en roer goed door elkaar.
  • Doe de pompoen en paprika erbij en meng goed door elkaar.
  • Giet de kokosmelk erover. Spoel de verpakking(en) van de kokosmelk met 250 ml water en giet bij in de pot. Voeg ¼ bouillonblokje toe.
  • Laat ca. 10 min. rustig sudderen. Voeg de spinazie toe en laat de curry op het vuur tot de spinazie geslonken is. Kruid naar smaak met peper en zout.
  • Serveer met rijst.

Spread van pompoen

1 pompoen, een potje zongedroogde tomaten in olie, mascarpone of ricotta (ca 250 g), peper en zout, klein teentje look, eventueel wat paprikapoeder of currypoeder

Snij de pompoen in blokjes van ca. 2 cm. Hussel de blokjes door elkaar met de olie van de zongedroogde tomaatjes. Kruid bij indien gewenst met peper en zout. Spreid de pompoenblokjes uit op een bakplaat en bak 20 à 30 min op 220 graden in de oven tot de pompoen gaar is en wat bruine randjes heeft.

Mix de pompoen samen met de zongedroogde tomaten, de mascarpone of ricotta en een heel klein teentje look (enkel indien de zongedroogde tomaten nog niet teveel look bevatten). Het mag een smeuïg geheel worden dus indien nodig kan je een scheutje room toevoegen.

Kruid bij met peper en zout. Je kan ook nog variëren met paprikapoeder of currypoeder.

2 likes

Wauw bedankt allemaal voor de antwoorden
Hier kan ik wel wat mee

2 likes

Deze quiche van ottolenghi is ook heel lekker. Ik vind pompoen gauw weeïg en te zoet, maar met de kaas is het niet zo lafjes:

1 like

Soort van Cilbir met pompoen.
Geroosterde pompoenstukken (halve manen) met kruiden naar smaak.
Zaatar is lekker, vadouvan, ras el hanout.
Mag echt wel goed geroosterd zijn.
+
Yoghurt/labne met of zonder wat knoflook rasp
+
gepocheerd eitje of geroosterde kikkererwten
+
spicy boter met aleppo peper/pulbiber of lekkere bruine boter

Ooit gehad bij Bartine in Den Haag en vaker nagemaakt.

5 likes

Ik zoek een tagliatelle (of iets dergelijks) opzetstuk voor mijn handmatige pastamachine. Ik heb dat ooit gehad maar denk ik een keer niet teruggekregen bij het uitlenen. Dat ding is 30+ jaar oud dus het is niet iets wat je makkelijk bijbestelt. Weet iemand of die opzetstukken standaardmaten zijn? Ze zien er wel allemaal hetzelfde uit maar geen idee of dat net allemaal wel/niet past.

1 like

Na de corzetti van de vorige keer vandaag weer eens gnocchi gemaakt. Voel me helemaal pasta granny :pinched_fingers:t2:

37 likes