MastercheFF

De vita 5 Nobel Pro 6!

2 likes

Ik moest een (milde) gedroogde peper de rehydrateren, en het recept tipte om het water te bewaren omdat je het nog kunt gebruiken. Waar zouden jullie zoiets in verwerken?

1 like

Wil je het ook echt gebruiken? Want zulke dingen zou ik in een potje doen, invriezen en na 2 jaar toch weggooien. Als jij zo ook bent is hier je toestemming om het gewoon weg te gooien en je niet schuldig te voelen.

4 likes

Heeft iemand een fijn recept (liefst online) voor originele lasagne bolognese? Er staan online zoveel recepten dat ik door de bomen het bos niet meer zie… met/zonder guanciale etc. Ik wil graag alles “from scratch” maken dus ook de bechamelsaus

Mijn man gebruikt het om gezonde groente chips van te maken.

3 likes

Ik heb laatst die van miljuska gemaakt, was erg lekker maar geen idee of dat recept heel authentiek is

3 likes

Ik ga vaak naar deze site als ik even terug wil naar hoe de italianen het doen. Er is niet 1 recept voor ragù, maar deze heeft iig geen rare toevoegingen. Eerlijk gezegd doe ik het altijd uit mijn hoofd/op gevoel, maar wel met deze ingrediënten (behalve dat ik de pasta niet zelf maak dan). En gebruik goede kwaliteit tomaten etc!

4 likes

Ik gebruik altijd het recept voor bolognesesaus van deze site: https://coquinaria.nl/lasagne/
De lasagne ken ik niet, maar dat is de bolognese + bechamel, dus is denk ik ook goed.

3 likes

Dank voor alle antwoorden! Hier zit zeker wat tussen :star_struck:

Heeft er iemand hier ervaring met peper- en zoutmolens van le creuset en/of van peugeot?
Ik wil investeren in een goede set, maar twijfel nu welke beter zijn.
Het enige wat ik weet ik dat ik graag wat grotere, maar niet te grote wil, omdat die lekkerder in de hand liggen.

Ik heb die van Peugeot en ben er heel tevreden over! Ik vind ze mooi (heb een set in licht hout), ze werken goed en liggen prettig in de hand.

3 likes

Die van Peugeot hadden wij in het restaurant, de klassieke bruine, vond ik helemaal goed in de hand liggen. Ik heb er nu rechthoekige van royal leerdam en die vorm is irritant.

2 likes

Ah super, dan ga ik gewoon voor peugeot.
Was afgeleid door de kleurtjes van die van creuset, maar de mooie houten zijn ook veel tijdlozer.
Thanks @Daelyss en @Takkie !

2 likes

Ik ben heel blij met die van Peugeot. Ik vind ze mooi en prettig!

Alleen als je ze herhaaldelijk op je stenen vloer laat vallen gaan ze helaas wel gewoon kapot :smiling_face_with_tear:

1 like

Heb ook een set van peugeot, maar ik gebruikte ze ook rechtstreeks boven een pan op het vuur en dan gaat ie wel stuk helaas :upside_down_face: . Maar dat geldt voor alle molens.

2 likes

Ik heb al jaren een pepermolen van le Creuset en ben er nog steeds heel erg blij mee, ben ook nog niet uitgekeken op het kleurtje (blauw ombre)

3 likes

Hoe bedoel je dat? Ik ga ook een molen kopen maar je gebruikt ze toch vooral boven de pan?

1 like

Ik gebruik die van mij al eeuwig boven de pan, volgensmij hebben mijn ouders deze al 20+jaar en geen problemen mee

Nee, niet boven een pan waar stoom vanaf komt. Dan komt er vocht in de molen waardoor (met name zout) de kruiden nat worden en de molen het niet meer kan malen.

1 like

Ooh zo, ha dat heb ik nu met kruiden ook weleens. Maar dan kun je de inhoud vervangen denk ik toch, ding is niet meteen helemaal kapot?