MastercheFF

Ik heb hetzelfde probleem bij m’n peugeot pepermolen :weary:

Doe je er wel alleen zwarte peper in? Sinds ik geen mix meer gebruik doet mijn molen het weer prima

Ik wil graag een pan aanschaffen zonder teflon. Ik las over pannen met een honingraat-patroon. Zo’n roestvrij stalen pan. Vind ze allemaal best duur.

Is dit er zo één? Er staat wel bij dat er een antiaanbaklaag in zit maar dat moet je dan juist niet hebben, toch? Is dat zwarte ertussenin dan toch teflon?

https://www.bol.com/nl/nl/p/cheffinger-hapjespan-28cm-honingraat-anti-aanbaklaag-hexagon-honeycomb/9300000060798680/

Bij materiaal staat wel 100% gerecycled Aluminium en er staat vrij van schadelijke stoffen als PTFE.

1 like

Wij hebben de koekenpannen van de buyer, ook best een investering, maar werkt echt fantastisch. Voor dingen als Gnocchi hebben we dan nog wel een anti-aanbaklaag pan, omdat dat zo erg plakt, maar alles wordt lekkerder in die pannen. Het inbranden is even een gek klusje, maar we willen nu echt niets anders meer.

1 like

Ik heb ook zo’n pan en ik heb eigenlijk geen idee, dus ik ben ook benieuwd! Er stond wel bij dat je er met metaal in mag krassen…

Fijne pas is het overigens!

1 like

Oh ja zo teruglezend is het een beetje een half advies/ antwoord; als je zeker wil weten dat er geen anti aanbak inzit zou ik voor rvs of zoiets als die pannen die ik noemde gaan, dit lijkt toch een soort van bewerkt met een laagje, wat dan in theorie ook weer los zou kunnen laten.

2 likes

Dank je! Ik zie dat Debuyer zegt geen pfas te hebben maar deze is ook gewoon met een zwart laagje

https://www.bol.com/nl/nl/p/de-buyer-choc-access-koekenpan-28-cm-anti-aanbak-aluminium/9300000133499669/?bltgh=ujnbMKw738ir1GYOQupL5Q.4_13.15.ProductPageUrl

Of heb jij een andere? Wat een onduidelijk gedoe.

Ik neig dan eerder naar deze:
https://www.bol.com/nl/nl/p/jamie-oliver-by-tefal-cook-smart-roestvrijstalen-koekenpan-24-cm-inductie/9300000173262321/?bltgh=c6f2ebea-cdfd-4377-9111-cfbb71f90969.wishlist_details_page_products.WishlistDetailProductCardItem_0.ProductImage

2 likes

En deze?

Als je wat naar beneden scrolt, staat er wat uitleg over die verschillende lagen, hoe het zit qua beschadigingen en pfas. Ik ben er zelf ook nog niet helemaal over uit, maar een eventuele nieuwe pan in de toekomst zou ik deze willen proberen

2 likes

Oh heel onduidelijk ja!
We hebben deze:
https://www.bol.com/nl/nl/p/debuyer-mineral-b-element-koekenpan-zilver-rond-o-24-cm/9200000002756842/

En
https://www.bol.com/nl/nl/p/de-buyer-acier-koekenpannen-set-24-cm-28-cm-2mm-dik-plaatstaal-pannen-voordeelset/9300000042392735/

Dus “kale” plaatstalen pannen en door hem steeds te gebruiken ontstaat er een soort natuurlijk anti aanbak laagje. (Of hebben ze ons wijs gemaakt)

2 likes

Mijn beste ervaring qua pannen is gewoon volledig rvs. Geen patronen of lagen of iets. Is wel duur en je moet echt boter/olie gebruiken, maar gaat nooit meer kapot. Heb ook een pan met een honingraat (bk conical), maar daarin ging na verloop van tijd ook vanalles in aanbakken als ik hem niet goed liet opwarmen en dan ging het in al die kleine hoekjes zitten. Voordeel is wel dat je er gewoon met de schuurspons doorheen kan. Kan in de vaatwasser en er zit sowieso geen laag in.

Het laagje in de pan waar je als eerste naar keek is trouwens ook rvs, en bij die van Onyx keramisch, dat is hartstikke veilig. Dus moet vast goed zitten. Zou qua kopen van dit soort dingen als het kan ook nog even wachten op Black Friday

4 likes

Ah fijne tips, dank je wel.

2 likes

Welke vega quiche vinden jullie echt goed uit de vriezer komen en is handzaam? Ik ben aan het koken voor een vriendin die binnenkort moet werpen en vond zelf (gekregen) quiche super handig om met een hand te eten, maar vind ook weer niet alles een succes om in te vriezen.

1 like

Ik organiseer binnenkort een brunch voor de verjaardag van mijn kind. Er komen 9 volwassenen. We voorzien sowieso croissantjes, yoghurt, taart, fruitsalade, …
De meeste gasten zijn makkelijke eters trouwens en hebben geen allergieën ofzo.

Wat lijkt jullie het beste qua brood?

• Belegde mini-broodjes met brie en honing, mozzarella-pesto-gegrilde groenten, kipcurry met komkommer, oude kaas met chutney, wraps met zalm en kruidenkaas, …
  • Beleg en broodjes apart zodat mensen zelf kunnen kiezen wat ze willen qua beleg

0 stemmers

Ik zou een mix doen! Zelf pakken is chill, maar het staat altijd wel heel gastvrij als er al wat dingen gemaakt zijn. Zou dan bijvoorbeeld de wrap en een soort broodje al maken en de rest op tafel zetten.

7 likes

Wat vinden jullie fijn keukengerei? Ik wil graag af van de (zwarte) kunststof items die ik heb maar vooral voor onderstaande kan ik geen fijn alternatief vinden:

Deze ligt echt zo goed in de hand en schept zo lekker om :joy:

1 like

Is metaal een alternatief? Of wil je dat lieber niet ivm krassen in een pan?

Kan wel in mijn pannen van rvs maar ik wil dan alsnog iets van hout of siliconen voor in mijn emaille pannen.

Misschien van sensahome, die hebben een mooie dunne houten spatel met gleuven

1 like

Snap ik! Ik heb zelf een aantal siliconen spatels van creuset en een aantal van acacia hout van de dille & kamille. Voor gewoon roer en omgooi werk zijn ze prima, maar voor bijv. een visje zijn ze niet ideaal omdat de houten wat lomp zijn en de siliconen wat mij betreft niet stevig genoeg.

3 likes

Ja, dit lijkt me ook lastig! Ik ga verder met mijn zoektocht.