MastercheFF

Een curry met bloemkool en pompoen (en misschien de penen ook nog wel) en de gepelde tomaten

Of een bloemkoolsteak met spruitjes en een pompoenpuree

2 likes

Ik heb net een ninja creami aangeschaft, helemaal excited haha. Ben benieuwd of er hier mensen met succesrecepten zijn?

1 like

@Verka @Mette12 thanks voor de tips! Geïnspireerd op de curry maak ik een soort pompoen stoofpotje met rode ui en wortel en gepelde tomaten en bulgur

1 like

Vega zonder pakjes en zakjes (ja verschrikkelijke titel) vind ik ook een aanrader hiervoor!

3 likes

Ik wil van mijn kerstpakket zo’n microplane bestellen, maar ik zie hier meerdere varianten worden aangeraden. Ik geloof dat ik de fine moet hebben, maar welk model? Het zou vooral gaan om koken, Parmezaanse kaas, citroenrasp, dat soort dingen

Ik heb de bovenste en I <3 it

3 likes

Ik heb de twee, parmezaanse kaas doe ik met de grotere en de kleine gebruik ik voor gember, look of limoenzest.

4 likes

Parmezaanse kaas eet ik wel veeel vaker, maar daar heb ik een redelijke rasp voor nu. En doe ik voor citroen etc heb is echt ruk… dus misschien begin ik daarmee

Ik doe parmezaan ook met die bovenste, kan prima hoor

5 likes

Ik heb die bovenste ook, vind hem ook heel fijn en gebruik hem ook voor parmezaanse kaas - werkt gewoon goed vind ik!

2 likes

Ik doe alles met de bovenste!

3 likes

Sowieso de bovenste! Ik vind de onderste helaas veel sneller bot worden.

2 likes

Ik heb de onderste met rvs handvat nu een maand of 8 en love it voor zowel Parmezaanse kaas als citroenrasp gember etc. Heb helemaal niet de ervaring dat het bot wordt (was deze af met de hand).

4 likes

Thnx allen! Ik heb de bovenste besteld, mocht het echt een hit zijn is mijn vriend bijna jarig dus dan kan hij als kookliefhebber vast nog wel zo’n fijne rasp in een ander formaat gebruiken :joy:

Ik heb die bovenste maar zou juist liever die andere hebben omdat het product zo achter die vouwen blijft haken.

Ik moet later deze week hapjes meenemen naar een borrel (iedereen neemt wat mee) en ik heb eigenlijk helemaal geen tijd. Het moet vega zijn, makkelijk te vervoeren, makkelijk te delen en liefst minimaal een dag van te voren voor te bereiden (later nog iets afmaken kan wel, als het snel is). En dus vooral niet tijdrovend want ik moet mijn battles picken :sob:

Ik kom echt nergens op?? Heeft iemand een goed en vooral pragmatisch idee?

1 like

Zelfgemaakte eiersalade en dan losse toastjes erbij ofzo?

2 likes

Bladerdeeghapjes?

@Tamara iets van een zelfgemaakte salade met toastjes is idd een goed idee! Ik ben geen eiersalade meid maar iets in die hoek misschien ja

@Druppels dacht ik ook aan idd maar dat vind ik toch wat veel last minute werk (ik zou dat niet een of twee dagen van tevoren al in elkaar vouwen iig)

2 likes

Mijn favoriete snelle dip is de zwarte bonen “humus” van BOSH, met lekker veel limoen erin. Stuk minder werk dan gewone humus of baba ganoush ofzo en ik denk met een zak tortillaxhips er naast zeer geschikt voor zo’n soort borrel

3 likes