MastercheFF

Ga ik onthouden voor een andere keer, maar ik kan nu even geen space holden voor Otto

5 likes

Deze is ook lekker. Paar turkse broden mee en klaar.

5 likes

Wat een heerlijk topic dit. Heb alles gelezen en wat inspiratie opgedaan voor kerstcadeautjes voor mezelf. :grin: Ik heb ook een vraag: het gebeurt met enige regelmaat dat ik een netje citroenen of sinaasappels heb liggen en dat er dan ineens eentje helemaal witgroen beschimmeld is. De rest niet. WHY? En hoe bewaren jullie je citrusfruit? Ik heb altijd gedacht gewoon in de fruitschaal maar misschien mis ik dé tip.

2 likes

Ik doe citroenen om precies die reden in de groentela. En als ze oud worden, pers ik ze uit en maak er ijsblokjes van (doe ze later over in een zakje, zo heb ik altijd citroensap. En als de schil nog goed is, rasp ik die, en doe dat in een klein potje waar ik ook wat suiker in heb zitten. Zo heb ik altijd citroenrasp in huis.

9 likes

Dankjewel! Goeie tips!

2 likes

Het hangt ervan waar je ze voor wil gebruiken, maar als je ze even in azijn met water verlengd gelegd hebt (kwartiertje ofz) dan schimmelen ze daarna echt niet meer

1 like

Haha nee, maar toch bedankt!

@Mette12 is de zeste dan nog wel lekker?

1 like

Je kan het altuhd weer een beetje afspeoelen, maar vandaar afhankelijk van waarvoor je het gaat gebruiken. Gebruik je voornamelijk het sap is het zeker geen probleem en anders goed wassen

Ik maak voor een feestje vanavond glaasjes met burrata, kleine gemarineerde blokjes komkommer, granaatappel en een beetje zelfgemaakte mangosambal. Maar wat kan er nog bij, iemand tips? (wel vega)

1 like

Als in een extra hapje?
Dan misschien pani puri, of een blini met bijv. creme fraiche en gemarineerde biertjes?

Een als je bedoelde iets extra’s voor in het glaasje zou ik denk ik iets van een pecannoot/ parmezaanchip/crumble oid doen.
Je hebt al best veel smaken in een gerechtje zitten. Denk dat uitgesproken smaak daarbij te veel wordt, maar iets zouts met een structuur kan denk ik nog wel.

1 like

Een sesamkletskop?

1 like

Goede ideëen, kan ik wat mee!

Kan het zijn dat de pan geëmailleerd is? Dan hoef je de pan niet in te branden.

Gietijzeren Pannen - Alles wat je moet weten - Makkelijk uitgelegd | Meesterslijpers.nl.

1 like

Dit zou zomaar eens kunnen, helemaal niet aan gedacht. Ik ga vanavond kijken als ik thuis ben. Dank je!

Ik overweeg een sous vide te kopen. Ik heb al heel wat recepten en ideeën gevonden om ermee te maken, maar ik vind het toch lastig om te bepalen of het het waard is. We eten vegetarisch (niet veganistisch), en daarnaast bak ik veel.

Iemand die vegetarisch eet en een sous vide heeft? En ligt het te verstoffen in de kast of niet?

Ik heb besloten 2025 culinair ( :nerd_face: ) te beginnen, dus er komt een frituurpan mijn kant op. De airfryer heeft me nooit kunnen overtuigen van lekkere pa.tat dus ik ga terug naar de goede oude pan met vetlucht. Daar moet natuurlijk vloeibare frituurolie in en pa.tat, iemand voor beide aanraders of afraders qua merk? :raised_hands:

9 likes

Waarom kom ik er nu pas achter dat ik al mijn ottolenghi boeken online kan downloaden en de recepten kan zoeken…

1 like

Ik dacht echt dat je kruiden alleen in olie kan invriezen, maar ik lees net dat je ze ook gewoon ‘droog’ vers kan invriezen? Ben echt benieuwd of dit het einde is van veel te veel kruiden moeten weggooien

Ik heb met kerst hele (maar dan ook echt héle) grote pastaschelpen gekregen. Iemand een leuk idee voor een saus die goed bij zulke grove pasta past?

Vullen met spinazie-ricotta saus en dan in de oven met tomatensaus?

4 likes