MastercheFF

Wraps misschien? De vulling van tevoren bereiden, iets met roomkaas erin is lekker lang houdbaar. Avond voorafgaand oprollen, snijden en eventueel prikkertjes erin en volgende dag meenemen.

1 like

Ik vind het echt lief dat jullie meedenken (dank!!!) maar helaas vind ik dit ‘s werelds meest troosteloze snack

Maar het idee vulling/salade en dan met crackers of tortilla’s is idd super handig! Ook @Chuckie Ik zat echt te ingewikkeld te denken aan individuele hapjes. Ik maak weleens een ricotta dip die hier denk ik heel geschikt voor is en die is de volgende dag nog lekkerder!!

2 likes

Dat is het ook :joy:. Bij onze familiebijeenkomsten is er altijd wel iemand die het een goed idee vindt om dit te maken/serveren. Dacht eigenlijk dat het aan mij ligt dat ik het zo smakeloos vind.

1 like

Heb je een recept? Ik ben volgende week aan de beurt voor iets soortgelijks

@Peterselie waarom tip je het dan :laughing:

8 likes

Kuku (bv die van Sabrina ghayour met aubergine) of frittata misschien?

1 like

Deze: Broad Bean and Ricotta Dip – The Allotment Kitchen

4 likes

Ah heeft nu met de feestdagen lege soesjes. Die zou je kunnen vullen met iets hartigs, een kaasvullig bijvoorbeeld.

Quiche met kant en klaar quichedeeg en dan in kleine puntjes snijden.

Anders idd toast met lekkere dips.

Ook lekker met doperwten en dan een deel van de ricotta vervangen door geitenkaas :ok_hand:t4:

1 like

En gewoon olijven en een dip (+ turks brood / toastjes) van de delicatessenwinkel? Of ‘moet’ het zelfgemaakt zijn?

Ga ik onthouden voor een andere keer, maar ik kan nu even geen space holden voor Otto

5 likes

Deze is ook lekker. Paar turkse broden mee en klaar.

5 likes

Wat een heerlijk topic dit. Heb alles gelezen en wat inspiratie opgedaan voor kerstcadeautjes voor mezelf. :grin: Ik heb ook een vraag: het gebeurt met enige regelmaat dat ik een netje citroenen of sinaasappels heb liggen en dat er dan ineens eentje helemaal witgroen beschimmeld is. De rest niet. WHY? En hoe bewaren jullie je citrusfruit? Ik heb altijd gedacht gewoon in de fruitschaal maar misschien mis ik dé tip.

2 likes

Ik doe citroenen om precies die reden in de groentela. En als ze oud worden, pers ik ze uit en maak er ijsblokjes van (doe ze later over in een zakje, zo heb ik altijd citroensap. En als de schil nog goed is, rasp ik die, en doe dat in een klein potje waar ik ook wat suiker in heb zitten. Zo heb ik altijd citroenrasp in huis.

9 likes

Dankjewel! Goeie tips!

2 likes

Het hangt ervan waar je ze voor wil gebruiken, maar als je ze even in azijn met water verlengd gelegd hebt (kwartiertje ofz) dan schimmelen ze daarna echt niet meer

1 like

Haha nee, maar toch bedankt!

@Mette12 is de zeste dan nog wel lekker?

1 like

Je kan het altuhd weer een beetje afspeoelen, maar vandaar afhankelijk van waarvoor je het gaat gebruiken. Gebruik je voornamelijk het sap is het zeker geen probleem en anders goed wassen

Ik maak voor een feestje vanavond glaasjes met burrata, kleine gemarineerde blokjes komkommer, granaatappel en een beetje zelfgemaakte mangosambal. Maar wat kan er nog bij, iemand tips? (wel vega)

1 like

Als in een extra hapje?
Dan misschien pani puri, of een blini met bijv. creme fraiche en gemarineerde biertjes?

Een als je bedoelde iets extra’s voor in het glaasje zou ik denk ik iets van een pecannoot/ parmezaanchip/crumble oid doen.
Je hebt al best veel smaken in een gerechtje zitten. Denk dat uitgesproken smaak daarbij te veel wordt, maar iets zouts met een structuur kan denk ik nog wel.

1 like

Een sesamkletskop?

1 like